Gebruik van regenwater: wet en legaliteit?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

Gebruik van regenwater: wet en legaliteit?




par olifant » 29/01/10, 15:06

Vervolg van dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/retour-d-e ... t7938.html

Maloche schreef:Anders over de arrestatie:
Het is eigenlijk niet officieel, maar ik had een ongunstige mening van een controlebureau over een binnenwaterinstallatie (voor een spoelsysteem)

De oorzaak; het risico geverifieerd op het gebied van volgende verbindingen op deze niet-drinkbare netwerken

Het wordt in elk geval in Parijs gekocht om geen regenwater meer in gebouwen te gebruiken
_________________


:onheil: Betwistbaar als argument: alsof we geen stickers op de buizen konden plakken: we doen het goed op de kabels van de fotovoltaïsche panelen (althans in België). Lyonnaise des Eaux lobbyen?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 29/01/10, 15:10

Bedankt voor het maken van dit onderwerp.

Het is niet echt die olifant, in Frankrijk heb je niet het recht om iets (druk) op het drinkwaternetwerk aan te sluiten, zelfs met een klep.

In het geval van regenwater is het echter vaak dubbel geleverd (als het regenwater leeg is, spoelt u meer?) En daarom levert het problemen op ...

Laten we de normen zoeken, we hebben het antwoord ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 29/01/10, 15:13

Eerlijk gezegd ... wanneer we het aantal volledig tweerichtingsverbindingen in oude hutjes zien (een handwas in de regen, de wasmachine die in de handwas duikt, een tv-antenne die rechtstreeks op de elektrische aarde is aangesloten ........ ...

Je stickers ... ik geloof er matig in ... Er zijn alleen de olifanten die zich niet vergissen ...
: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 29/01/10, 17:35

Christophe schreef:Het is niet echt die olifant, in Frankrijk heb je niet het recht om iets (druk) op het drinkwaternetwerk aan te sluiten, zelfs met een klep.

In het geval van regenwater is het echter vaak dubbel geleverd (als het regenwater leeg is, spoelt u meer?) En daarom levert het problemen op ...

Ook in België
Laten we de normen zoeken, we hebben het antwoord ...

De NBN, ik weet het niet meer
De NIT (technische informatienota) gepubliceerd door de BBRI is NIT114 en NIT120 (= uitleg van NIT114 : Cheesy: )
Nogal onverteerbaar ...
Basisprincipe: u kunt geen water mengen (koud, warm, drinkbaar, verwarming, put, regen ...)
Sluit daarom het stadswater aan op het regenwater met 2-kranen + achterklep = verboden.
Als uw tank leeg is 2-oplossingen:
-Vul het (deels natuurlijk) met een tuinslang
-gebruik een centrale pomp met automatisch kantelen van door Belgaqua goedgekeurd stadswater (bijvoorbeeld grundfoss mq-systeem of wilo-regensysteem)
Prijs van de "baby": 1240 € (basisversie) tot 2295 € (geavanceerde versie) :!:
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 29/01/10, 17:36

Als ze zo bang zijn dat het water terugvoert naar het distributienetwerk, moeten ze de installatie van een terugstroombeveiliger bij de ingang van installaties met dit risico opleggen.
In het uiterste geval kunnen we zelfs een regelmatige controle aan deze terugstroombeveiliger laten opleggen en twee in serie omhoog laten gaan (redundantie)
Kortom, technische oplossingen bestaan. Het risico van het mengen van circuits lijkt volkomen nep.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/01/10, 21:36

er is een radicale manier om elk risico van mengen te vermijden: verwijder de watertoevoer volledig

evenveel als zich inspannen om zijn regenwatersysteem te onderhouden en de gelegenheid aangrijpen om het waterabonnement volledig te redden

Bij mij thuis was het nog eenvoudiger, ik kreeg mijn wateronderbreking omdat ik het me niet langer kon veroorloven om te betalen: het lukte me en nu het goed werkt, zelfs als ik een baan vond die ik niet meer wil chloor water!

het inlaatwater is goed voor steden waar er niet genoeg dak m2 per hoofd van de bevolking is, noch ruimte om de tanks te plaatsen, maar op het platteland is het zo gemakkelijk om het water op te slaan van regen is het bijna zonde om netwerken te maken ...

eindelijk voor degenen die een beetje zuinig zijn, omdat in gezinnen waar iedereen 2-douches per dag wil nemen en de was wil wassen wanneer deze wordt gedragen, zodra de tank altijd leeg is!

let op !!! het waterbedrijf is niet eens verhuisd om mijn komst van water volledig te blokkeren! mijn persoonlijke netwerk stond onder druk en er was alleen de grote kraan onder de weg dicht: als het een microlek had, had ik de hele regio kunnen vervuilen met mijn giftige water ...

tot slot om elk probleem te voorkomen, demonteerde ik de pijpen aan de uitlaat van de meter en zette ik een dop op
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 30/01/10, 19:00

Om terug te keren naar de verontreinigingen van het openbare netwerk door een terugkeer
van water. Ik wil graag mediteren over een probleem dat ik tenminste tegenkom
5 heeft 6 keer per jaar.
Toen we een watersnede hadden, merkte ik dat het water
uit de wc-tank wordt aangezogen door de tankklep. Dit water
keert terug naar het openbare netwerk.
Het probleem is dat de tank niet superschoon is, nog steeds blij dat ik
gebruik geen zinvolle producten om het toilet te parfumeren
laten we doorspoelen.
Uiteindelijk heb ik het probleem opgelost door een anti-retour te hebben
voor mijn toonbank.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/01/10, 19:34

het probleem in Frankrijk is dat de wetten te ingewikkeld zijn: tot nu toe heeft niemand me een wet laten zien die duidelijk verbiedt om een ​​2 gescheiden waternetwerk te hebben, inclusief een met regenwater: op voorwaarde dat er is geen verbinding tussen de 2

het probleem van het ontbreken van regenwater is eenvoudig op te lossen: elektrisch niveau dat een magneetventiel op het netwerkwater regelt wanneer het minimumniveau van de tank is bereikt ...


het is noodzakelijk om op uw hoede te zijn voor een betreurenswaardig principe in Frankrijk: om wetten te ingewikkeld te maken voor de burger om ze te kennen en om hen te verplichten erop te vertrouwen dat de professionals worden geïnformeerd: probleem de professionals verspreiden alleen de wetten die hen regelen om meer te verkopen

we moeten een einde maken aan het betreurenswaardige principe van 'niemand mag de wet negeren' en het vervangen door de wetten waarvan de staat niet in staat is om bekend te maken dat ze nietig zijn

er is een mensenrechtenprobleem!
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 30/01/10, 19:49

Caramba

Wij stemmen
Wij lijden
Hasta la vista Babe
Het lijkt mij dat een man als Montesquieu zei
'trillende vingers hebben bij het aanraken van de wetten'
Onze parlementsleden zijn niet-Parkinson

http://www.senat.fr/rap/apleg_08/apleg_0815.html

Een ciao
0 x
PIF PAF POUM
marc91
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 09/11/08, 13:18
x 2

regenwaterherstel, een financiële geschiedenis




par marc91 » 30/01/10, 20:03

hallo

Ik heb in mijn stad aandacht besteed aan de voorschriften voor het herstel van regenwater.

er is geen probleem om ze te gebruiken voor behoeften zoals water geven, auto wassen.
voor de rest hier is wat de teksten.

hemelwater dat stroomafwaarts van het dak wordt opgevangen, kan alleen worden gebruikt met inachtneming van de volgende minimumbepalingen:

· Scheiding en onderscheid tussen verschillende netwerken.

Onschendbaarheid van niet-drinkbare waterinstallaties.

· Totale ontkoppeling tussen de regenwaterinstallatie en het drinkwaternetwerk als de aanvullende voorziening wordt gewaarborgd door het drinkwaternetwerk.

De EN 1717-norm beveelt in het geval van een vloeistof met een biologisch risico bescherming van het drinkwaternetwerk van type AA (totale overloop - zie standaard NF P43-020) of AB (overloop met overloop - zie NF P 43-021 standaard);

· Binnen de gebouwen moeten andere regenwatergebruikspunten dan de WC-toevoer in technische ruimtes worden geplaatst.

Ze zijn strikt gedifferentieerd en kunnen niet worden gebruikt door een onbevoegde persoon. (pictogram, specifieke bedieningstoets).



het probleem is nogal financieel, een wet die door het parlement is gestemd, maar die nooit is toegepast, stelt de gemeenten in staat de woningen te belasten die in de rioolnetwerken van regenwater afwijzen.
ZEER impopulair en moeilijk te implementeren ten tijde van de omgeving van Grenelle.

kortom, altijd grote geldverhalen!
0 x
moe van de ecolos van de gogo

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten