Franse wet betreffende het herstel van regenwater

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
The Passing
x 17

Franse wet betreffende het herstel van regenwater




par The Passing » 09/04/06, 16:42

"We plassen en poepen in drinkwater ..."

Het is een opmerking van iemand tijdens de emissie "CO2 mon amour" op France-Inter gisteren ... die niet onverschillig laat :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bojourvous5094
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 212
Inschrijving: 20/03/05, 20:11
Plaats: Levis, QUEBEC

Re: We poepen en plassen in drinkwater...




par bojourvous5094 » 09/04/06, 18:16

Benoit- schreef:Het is een opmerking van iemand tijdens de emissie "CO2 mon amour" op France-Inter gisteren ... die niet onverschillig laat :schok:

_________
Ik ken iemand die in een gemeentelijke waterzuiveringsinstallatie in Quebec werkt, hij maakte dezelfde opmerking tegen mij... Maar hij voegde er ook aan toe dat afvalwater gemakkelijk gezuiverd kan worden als het alleen "plas" bevat, urine is van nature een steriel product...

We gebruiken veel gezuiverd water om eenvoudigweg urine af te voeren... Het is een feit... Het water dat we echt verbruiken is ongeveer 5% voor drinken en douchen... De rest wordt alleen gebruikt voor sanitaire voorzieningen als ik het zo mag zeggen....
0 x
We oogsten wat we zaaien ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 09/04/06, 18:20

Ben vui het recupereren van regenwater (of liever de herinjectie ervan in het netwerk door particulieren) is verboden in Frankrijk... in Duitsland en België zijn er al 20 jaar 2 circuits...

In Frankrijk hebben we geen olie, maar we hebben "lobbieslois"...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/04/06, 19:18

Econology schreef:Ben vui het recupereren van regenwater (of liever de herinjectie ervan in het netwerk door particulieren) is verboden in Frankrijk... in Duitsland en België zijn er al 20 jaar 2 circuits...

In Frankrijk hebben we geen olie, maar we hebben "lobbieslois"...

Ik neem aan dat het niet verboden is om een ​​circuit onafhankelijk van het netwerk te maken om de toiletten van stroom te voorzien.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 09/04/06, 19:30

Cuicui schreef:Ik neem aan dat het niet verboden is om een ​​circuit onafhankelijk van het netwerk te maken om de toiletten van stroom te voorzien.


Bij mijn weten ZO precies! Maar de wetten zijn misschien veranderd sinds ik dat las... Je zou meer moeten weten over de huidige wet...
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 09/04/06, 21:43

Van wat ik op verschillende plaatsen heb gelezen (hier ou hier ou ), kan dit op voorwaarde dat het distributiewatercircuit nooit wordt aangesloten op het recyclage- of regenwatercircuit. De 2 moeten perfect gescheiden zijn en op de kranen aangesloten op het regenwater/gerecycled circuit staat vermeld niet-drinkwater.

Zo moet je, als je je toilet, je wasmachine, de besproeiing van de tuin door een tank voorziet, geen kraan hebben die overschakelt van een toevoer, maar een systeem hebben om de tank te vullen met leidingwater als het niveau te laag is.

Het gaat dus om 2 watercircuits, perfect geïdentificeerd en onafhankelijk, waarvan het waterdistributiecircuit elkaar kan ondersteunen in geval van een laag niveau.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 09/04/06, 21:45

voormalige oceanische schreef:Van wat ik op verschillende plaatsen heb gelezen (hier ou hier ou ), kan dit op voorwaarde dat het distributiewatercircuit nooit wordt aangesloten op het recyclage- of regenwatercircuit. De 2 moeten perfect gescheiden zijn en op de kranen aangesloten op het regenwater/gerecycled circuit staat vermeld niet-drinkwater.


Bedankt voor de details maar dus... met deze wet als het meer regent mogen we niet meer poepen/plassen? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Of zoals je zegt...vul je vuilwatertank met drinkwater...Bravo France...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 09/04/06, 21:58

welkom

Je bent nog niet klaar met het rijgen van de vliegen : Lol: doe zoals ik een terugslagklep, een enkel circuit en maak je geen zorgen over de LOIS
gelegd door clowns die van ons stelen. :onheil:

@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
geogy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 01/11/05, 09:59




par geogy » 09/04/06, 22:05

Verdomme! Je antwoordt sneller dan ik typ... : Mrgreen:
Voor afwijzingen:
We betalen op de waterfactuur van de stad, een sanitaire belasting + diverse andere belastingen, op de verbruikte stromen, geregistreerd op de watermeter.
Sanitatie is het schoonmaken, het zuiveren van alles wat in de riolering wordt afgekeurd (inclusief toiletten, wasmiddelen,…), om even later een soep, wat helderder, in de rivier af te keuren; terugkeer naar de natuur, waarbij te veel ecologische impact wordt vermeden.
Tien kilometer verder stroomafwaarts pompt een ander stroomgebied water uit de rivier, geeft het een beetje chloor en verdeelt het opnieuw... De levenscyclus!
Als het waterbedrijf je woning komt inspecteren, en constateert dat het een ander water is dan het water dat ze leveren (tegen 3€ per m3), dat je loost op het riool, via het toilet of de wasruimte, zijn ze niet zo blij, want ze gaan water opruimen dat ze niet (grotendeels) hebben verkocht, maar dat ze een beetje zullen moeten opruimen om het in de natuur te lozen.
Je zou kunnen antwoorden dat het water uit de watertoren ook wordt gebruikt om je tuin te besproeien, dus niet vervuilen en direct teruggeven aan de natuur. Ze zien alleen de eerste overtreding.
Wanneer een bedrijf stadswater gebruikt om zijn groene ruimten te besproeien, hebben ze over het algemeen een aparte meter geïnstalleerd, speciaal voor bewatering, zodat de sanitatiebelasting van de rekening wordt afgetrokken.
Voor de levering van een ander water (regen, tekenen, dauw : Cheesy: ), is er een verplichting dat dit netwerk niet vermengd wordt met dat van de stad, om een ​​ongecontroleerde terugstroming van water in het stadsnetwerk te voorkomen (bacteriologie, chemie in de norm). A Y wordt getolereerd, mits je aan de stadswaterzijde een terugslagklep plaatst.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 09/04/06, 22:09

Voor plassen/poepen moeten we ook onze manier van leven veranderen. Zo is er het TLB (Biological Litter Toilet), ook wel droogtoilet genoemd.

We moeten onze metgezellen overtuigen (sterk gehecht aan onze levensstijl of we blozen en vergeten)...

Het is een emmer in een doos waarin we maken en bedekken met zaagsel. De cellulose van het hout blokkeert de enzymatische reacties die de geuren van de urine veroorzaken en het zaagsel bedekt het geheel. Sommigen gebruiken geurig zaagsel (bijvoorbeeld cederhout) en het ruikt natuurlijk lekker.

Regelmatig, elke week of om de 15 dagen, legen we de emmer in de compostering en hop nadat we onze grond hebben verrijkt.

Er is geen gebruik van water, behalve om de emmer te wassen na het legen...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten