Afvloeiing van een sloot in een vijver opslaan om te besproeien?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Ben33
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 28/01/21, 08:15
x 1

Afvloeiing van een sloot in een vijver opslaan om te besproeien?




par Ben33 » 28/01/21, 08:37

Hallo allemaal en bedankt hiervoor forum,
Ik heb overal naar antwoorden gezocht zonder ze te vinden.

De bouwgrond die ik van plan ben te kopen ligt halverwege een verhard weggetje (maximaal 10 auto's per dag) in een bosgebied in de Périgord. De sloot die langs deze weg loopt, voedt een oude vijver van ongeveer 20 m3 vol met wilgen, gelegen op de top van het gewenste terrein, eveneens op een helling (ongeveer 8/10%). Deze vijver valt in de zomer droog en lijkt lang geleden te zijn gemaakt om winteroverstorten naar de tegenoverliggende huizen op te vangen.

Het lijkt mij daarom a priori een goed idee om deze vijver te verbeteren voor opslag en vervolgens gebruik te maken van zomerbewatering door zwaartekracht (zonder pomp) onder voorbehoud van waterdichting om zeker te herzien.

Kunt u mij uw mening geven over de verschillende punten:

- Teerverontreiniging in de afvoer? Lijkt beperkt maar beheersbaar.
- Toestemming en regelgeving specifiek voor vijvers? Ik heb problemen met het vinden in de RSD, andere?
- Moet deze vijver vermeld worden in de koopakte? Er verschijnt niets in het kadaster (te klein)
- Andere voorzorgsmaatregelen? Stelling ?
- Kosten voor het verbeteren van een vijver met een professional?

Dank u voor uw hulp
BEN 33
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6534
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1648

Re: Afstromend water uit een sloot opslaan in een vijver om te bewateren?




par Macro » 28/01/21, 08:49

De ontwikkeling van deze vijver door een professional zal een niet-afschrijfbare financiële kost vertegenwoordigen... Het is op.... Anderzijds ecologisch... Het zal snel een prachtige biotoop worden... kikkers, muggen, wild dat er komt drinken,... Pas op voor de regelgeving... De kans is groot dat je gedwongen wordt om het af te schermen....
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 90 gasten