Verzamel waswater uit de vaat en douche

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk

Verzamel waswater uit de vaat en douche




par sebarmageddon » 26/05/11, 15:21

sinds het begin van de week was ik mijn vaat met de hand, met een kom,
allereerst laat ik het water boven de waterkom van de teven lopen totdat heet water naar de kraan begint te komen, dit voorkomt verspilling van koud water
dan zet ik wat schalen op een groene schraper, en ik wrijf de schalen zo, bevochtig een beetje boven een kom, en spoel de gewassen schotels boven de kom,
op die manier verzamel ik al het gebruikte water, dan zal ik het in de tuin legen
Ik doe het niet voor de douche, want het zou me moeten lukken in een kom te passen : Cheesy: , om het water te kunnen recupereren, maar ik denk dat het mogelijk moet zijn door de waterafvoer te snijden om het in een grote emmer te laten vallen om het te recupereren


ik heb echter vragen voor gebruikers van dit waterherstel:

- is het een probleem om het water weg te gooien door de vaat in de tuin te wassen / spoelen?

- zal het afwasproduct dat niet in hoge concentratie is, de bodem beschadigen of vervuilen?

- het vaatwasproduct in water het water van een plant (geraniums, enz.) of zelfs eetbaar product (aardbei, enz.) verstoort?

- zouden doucheproducten (shampoo, douchegel, enz.) een probleem vormen bij volledig herstel van het was- en spoelwater? (dezelfde vragen als voor het vaatwasserproduct, maar ik heb het nog niet getest)



mijn observaties over deze korte duur staan ​​me niet echt toe om te oordelen, hoewel ik opmerkt dat dit wassende / spoelende water van de afwas ervoor zorgt dat het gras dat vergroeide groei heeft, wat goed nieuws lijkt,

hier, bedankt voor je meningen en antwoorden
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/05/11, 16:44

Zolang we niet teveel vet eten, is de vaatwasser bijna nutteloos !!
Ik was mijn vaat met de hand met niets als ik alleen ben, geen probleem !!
Mijn vrouw weigert !!


Ik heb geen idee van de samenstelling van de vaatwasser geheim gehouden !!

Eenvoudige zeep, vaak met veel additieven om te vermijden, levert minder problemen op !!

Gezien de krachtige neurotoxische stoffen in huishoudelijke en dermatologische producten, zelfs voor baby's, ben ik erg sceptisch !!
https://www.econologie.com/forums/post203624.html

door dit afwas / spoelwater groeit het vergelende gras terug, wat goed nieuws lijkt,

gezien de droogte, heeft het gras voordelen !!

Er is altijd een levend wezen dat in staat is in de slechtste omstandigheden te leven, zelfs in kernreactorpoelen of op de as van vulkanen of in dioxine !!!

Het afwaswater stoort niet veel, afgezien van de waterspiegel, veel meer vervuild door boeren, zoals atrazine !!
Met duizenden tonnen !!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/05/11, 18:42

Bah! Er is niet echt een probleem om de bloemen of het gazon water te geven als de zepen natuurlijk zijn, behalve om niet te zorgen voor het fruit of de groenten die de smaak zullen nemen!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten