Waarom het cool is om bubblerwater te verwarmen ...

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07

Waarom het cool is om bubblerwater te verwarmen ...




par bob_isat » 25/01/06, 12:12

Ik weet niet of de reden voor dit fenomeen al is aangepakt, waarschijnlijk omdat hoe meer de aangezogen lucht wordt verwarmd, hoe meer het de capaciteit heeft om water mee te nemen.

ALS iemand begrijpt:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Pression_d ... ns_l.27air

"De verzadigde dampdruk van vochtige lucht vertegenwoordigt de maximale hoeveelheid waterdamp die lucht kan bevatten. Het neemt toe met de temperatuur. We praten vaak over de relatieve luchtvochtigheid: handelingen van de verhouding tussen de partiële dampdruk en de verzadigde dampdruk vermenigvuldigd met honderd ":


verzadigingsdampdruk neemt toe met de temperatuur, bevestigt dit dat hoe warmer de lucht is, hoe meer het vocht kan opnemen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 25/01/06, 12:34

Bevestigend, bob_isat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 25/01/06, 14:24

daarom is het 'koeler' om het water te verwarmen ...

extra

de formule voor relatieve vochtigheid op Wikipedia:

Beeld

kan het belang van de depressie in de reactor verklaren, en verklaren waarom de assemblages met druk van de bubbler niet werken:

perslucht is minder gevoelig voor vocht :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 25/01/06, 14:57

Ik kwam tot dezelfde conclusie

Bovendien, als de druk laag is (onderdruk in de bubbler), begint het water bij een lagere temperatuur te koken, zodat het gemakkelijker verdampt. Daarom hoeft de bubbler niet te worden verwarmd tot 100 °. De 80 ° van het koelcircuit lijkt goed geschikt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 25/01/06, 17:47

Het lijkt erop dat de bubbler effectief begint te worden op 40 °, wat ik je kan vertellen is dat zelfs als het borrelt, de pantone in koud water niet werkt.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Waarom is het cool om het water van de bubbler te verwarmen ...




par houthakker » 25/01/06, 18:13

bob_isat schreef:Ik weet niet of de reden voor dit fenomeen al is aangepakt, waarschijnlijk omdat hoe meer de aangezogen lucht wordt verwarmd, hoe meer het de capaciteit heeft om water mee te nemen.

ALS iemand begrijpt:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Pression_d ... ns_l.27air

"De verzadigde dampdruk van vochtige lucht vertegenwoordigt de maximale hoeveelheid waterdamp die lucht kan bevatten. Het neemt toe met de temperatuur. We praten vaak over de relatieve luchtvochtigheid: handelingen van de verhouding tussen de partiële dampdruk en de verzadigde dampdruk vermenigvuldigd met honderd ":


verzadigingsdampdruk neemt toe met de temperatuur, bevestigt dit dat hoe warmer de lucht is, hoe meer het vocht kan opnemen?
Ja, daarom kunnen we Indiana Jones zien wandelen in een zeer vochtige atmosfeer in de jungle waar hij 35 ° moet doen, maar dat André er in zijn winter Quebec waarschijnlijk niet zal komen! 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 26/01/06, 18:52

van aaaacoooord.

Maar hoe kunnen dan reactoren met inlaatventuri werken?

Ze zuigen een nevel van heet water en koude lucht aan. Ik zie niet hoe deze koude lucht vocht kan opnemen :schok:

de bubbler is echt cool omdat hij de inlaatlucht van de reactor verwarmt, waardoor het vermogen om water op te slaan toeneemt :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 26/01/06, 21:05

Dag
Daarom proberen we de lucht te verwarmen voordat we deze aanzuigen met een watercarburateur. In plaats van te kijken naar de formules op de verzadigde dampdruk, neemt u een diagram van de vochtige lucht, u zult zien dat het gemakkelijker te begrijpen is. Voor een paar gram water in een lucht bij 0 ° C hebben we een relatieve luchtvochtigheid van 100%, terwijl we bij 30 ° C naar 30 / 40% gaan voor dezelfde hoeveelheid water dat in de lucht is gesuspendeerd .
Volgens André werkt de reactor met lucht bij 15 ° C onder het effect wordt niet langer gevoeld. Ik heb geprobeerd met de omgevingslucht op + 3 ° C en de verwarmde lucht op 50 ° C heb ik geen verschil. Er is dus nog iets mis. Het opnieuw verwarmen van de bubbler tot 40 ° C heb ik getest op mijn Mini-hakmolen. Ik had het gevoel dat het water niet genoeg verdampte om iets te doen. Toch was de depressie in de bubbler erg sterk.
Het grootste probleem met de waterventuri is het verkrijgen van een zeer fijne waternevel. Ik wacht nog steeds op mijn gereduceerde modelbrandstof op bestelling van 12 december 2005. Ik kon zien of mijn huisventuri slecht is of niet.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/01/06, 03:29

Hallo,
Ik geloof dat de taal die ik gebruik niet altijd goed wordt ontvangen na vragen of antwoorden

Wanneer ik spreek van een temperatuur lager dan 15c wordt deze niet met een mes gesneden, dit betekent dat wanneer de stroomafwaartse motor van de lucht onder 15c het effect van de reactor begint af te nemen
Ik heb het alleen over de lucht als de stroomafwaartse motor, niet over wat uit de reactor komt.
Als we het nu hebben over venturi (alle carburateurs hebben een venturi, hij is het die het spuiten van de carburateur maakt en regelt), we moeten niet eens het woord venturi gebruiken, het is gewoon een kleine carburateur, in carburateurs met bushels de nauwe doorgang van de schepel speelt de rol van een venturi.

In dieselmotoren met grote buizen of een groot luchtfilter is er weinig onderdruk bij gemiddelde snelheid en in mijn samenstellingen in deze buizen installeer ik een grote venturi,
de term venturi is voldoende, zijn rol is een soort dynamische stofzuiger om in de reactor te hevelen, zijn efficiëntie is meer dan het dubbele van de normale zuigkracht die heerst in de slang. Het moet een goede maat hebben om te voorkomen dat het op hoge snelheid wordt beperkt.
Het doel is niet om een ​​grote depressie te maken, maar om de snelheid van de vloeistof in de reactor te verhogen.

Voor Pitmix moet je leren om de reactor te bedienen zonder de staaf nat te maken, het is heel snel gedaan, iets te veel water en het werkt niet, zelfs als je in het tapijt rolt en de output van de reactor is 180c de staaf blijft nat bij de ingang, het is relatief gemakkelijker om de staaf nat te maken dan om hem te drogen.
Ofwel sluit u het water volledig af, of kunt u de motor beter een 15 minuut stoppen en met heel weinig water vertrekken ziet u het verschil.

Voor bob-isat
Bij gebruik van een kleine watercarburateur worden verschillende manieren overwogen, het water moet heet zijn maar niet koken
u kunt de aanzuiglucht voor de carburateur verwarmen, of
verwarm de lucht en de fijne druppels water die uit de carburateur komen.
Zelfs als alle compensatoren heet zijn, is er aan de uitlaat van de carburateur een warmteabsorptie (in werking met alcohol wil het bevriezen), dus het kost warmte om dit verlies te compenseren.
Het is hetzelfde in de bubbler
alle bellen die uit de vloeistof ontsnappen, zelfs heet, men verdampt om de bubbler te koelen, de extra warmte is niet alleen voor de vloeistof, maar om deze afwezigheid van warmte te compenseren.

Test vandaag milde buitentemperatuur -5 uitzonderlijk voor ons. Temperatuur luchtinlaat in de motor 19c uitlaat van de reactor van 150c naar 170c (ik verminderde de luchtinlaat van het borrelende gat van 1 / 4 6,3mm) om de hoeveelheid water die de motor absorbeert te verminderen.
De motor verbruikt meer dan in de zomer, maar ik kan niet alles achter op de reactor zetten, rijden in de sneeuw, elektrisch verwarmen en ontdooien, langere verwarmingsperiode ect ..
We zijn gewend om in de winter bijna het dubbele te verbruiken in de stad.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten