Clerget-engine = Pantone?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
JKG
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 26/02/05, 21:22
Plaats: Rodez

Clerget-engine = Pantone?




par JKG » 27/11/05, 11:26

Hallo,
Ik zou het willen hebben over het werk van Clerget in 1900 die aan een diesel werkte door water rechtstreeks in de verbrandingskamer te injecteren.
De werken zijn zichtbaar op de hydroretro-site onder de naam "watermotor"
Het verdubbelde het vermogen en de output terwijl de druk in de kamer werd verlaagd.

@+
0 x
De aarde is niet van ons dat we lenen van onze kinderen
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/11/05, 18:42

Hallo,
Zeer interessant zijn de experimenten van Clerget met de injectie van water,
Ik kende de vliegtuigmotorzijde en zijn 18-cilindermotor
vliegtuigdiesel, zelfs de grootste die hij bouwde, het waren de turbojets die een einde maakten aan vliegtuigdieselmotoren.
Maar van zijn experimenten met water aan het begin van de eeuw was ik niet op de hoogte.
Nu begrijp ik ook waarom toen ik in oktober experimenteerde met de water + alcohol doping van mijn diesel, een test die ik niet kwantificeerde, maar goede resultaten gaf (met name op het vermogen aan de kust), aangezien ik bang was om hoge ratio's te overschrijden met alcohol omdat het, in tegenstelling tot Clerget, via de inlaat wordt binnengebracht, dus pas op dat de motor niet op hol slaat,
In werkelijkheid gebruiken we de ontdekkingen die 100 jaar geleden zijn gedaan, ik geloof dat er in die tijd veel uitvindingen zijn gedaan die op de planken zijn gebleven, en dat zonder elektronica, gelukkig is er internet, om deze informatie te verspreiden.

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 27/11/05, 20:38

Ik kende deze ervaringen (een beetje).
Ik heb de betreffende .pdf gelezen en er zitten verschillende inconsistenties in (vooral in termen van opbrengstberekeningen...) het is jammer, want het is een super interessant document.

Nu hebben de diesels die we momenteel gebruiken niet veel meer te maken met de 1e diesels: of het nu gaat om snelheid, compressieverhouding, ontsteking....

Nu is het idee er... het is aan ons om het te exploiteren... Maar we moeten meer weten over deze ervaringen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 27/11/05, 22:22

Hier zijn de links om wat tijd te besparen:

http://www.hydroretro.net

en naar de pdf:

https://www.econologie.com/historique-de ... -2338.html
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 27/11/05, 22:44

Waaw...deze site is een schat aan informatie (de .pdf)! Ik ga daar een geweldige tijd beleven!
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 27/11/05, 23:18

Hetzelfde voor mij, vooral omdat ik altijd graag de verhalen van oude koekoeksklokken en luchtvaartpioniers heb gelezen...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten