Onderzoek van natuurlijke isolatiematerialen

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.

Wat is voor u het meest effectieve en winstgevende natuurlijke isolatiemateriaal?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Santajo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 02/01/08, 12:21
Plaats: Le Havre

Onderzoek van natuurlijke isolatiematerialen




par Santajo » 02/01/08, 17:19

Eerst zal ik het doel van mijn verzoek presenteren.

Ik ben een student bijIUT Biological Engineering of Caen optional Environmental Engineering. Ik besloot een project uit te voeren ecologische huizen, die ik moet presenteren om mijn cursus te valideren. Dit project is zeer serieus en moet leiden tot de productie van een brochure over de ecologische huizen. Hiervoor heb ik maximaal contact nodig met mensen die al een ecohuis of die er veel van weten. Daarvoor zou ik graag een enquête doen. De beste manier om deze enquête uit te voeren, is door het publiek te targeten, en daarvoor zou de deur-tot-deur te lang zijn geweest. Ik besloot daarom mijn onderzoeken uit te voeren op forums omgaan met ecologische huizen.

Ik hoop een zeer representatieve deelname te hebben.

Mijn vraag is heel simpel:

Wat is voor u het meest effectieve en winstgevende natuurlijke isolatiemateriaal?

U beantwoordt de enquête en geeft een argument voor uw verzoek.

Alvast bedankt.
0 x
"We erven de aarde niet van onze voorouders, we lenen het van onze kinderen" Saint Exupéry
stone-Ernest
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 16/02/08, 17:33
Plaats: Parijs




par stone-Ernest » 16/02/08, 17:54

Isolatiematerialen kunnen worden geclassificeerd op basis van hun prestaties.
Bijvoorbeeld hun warmtegeleidingscoëfficiënt. Hoe kleiner het is, hoe meer het materiaal isoleert.

Van meest effectief tot minst effectief
Schapenwol 0,032
Linnen: 0,037
Luik: 0,038
Cellulosewatten: 0,040


Wat de prijs van de isolatie ook is, er komt een tijd (min of meer veraf natuurlijk) dat de meest winstgevende het meest effectief wordt.

Polyurethaanschuim heeft een nog betere coëfficiënt dan die van wol: 0,025; maar misschien is het niet erg "ecologisch"?

Dus het meest effectieve en winstgevende product is schapenwol.
0 x
Ik besta, daarom ben vervuilen. Maar ik schoon
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

Welke materialen om uw huis te isoleren?




par RolCopter » 16/02/08, 18:13

goedemorgen

Om te spreken van natuurlijke isolatie een beetje in vergelijking met andere isolatie is niet onwelkom.

Welke materialen om uw huis te isoleren?

https://www.econologie.com/les-isolants- ... -3168.html
0 x
Minder verbruik is goed
Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79398
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11078




par Christophe » 17/02/08, 11:23

pierre-ernest schreef:Polyurethaanschuim heeft een nog betere coëfficiënt dan die van wol: 0,025; maar misschien is het niet erg "ecologisch"?


Nee, dat is niet waar. PU-schuim is niet zo isolerend. .
De absolute limiet van een isolator (behalve speciale isolatoren die niet op lucht zijn gebaseerd) is die van de luchtlamda, die ongeveer 0.026 bij 20 ° C en 0.024 bij 0 ° C is (zie tabel http://fr.wikipedia.org/wiki/Air#Propri ... ophysiques ).

pierre-ernest schreef:Dus het meest effectieve en winstgevende product is schapenwol.


Het meest winstgevende is zeker niet het PU-schuim, want het heeft minder grijze energie nodig en betaalt zichzelf sneller terug.

In dit geval kan cellulosewatten het beste in natuurlijke isolatie worden geplaatst.
0 x
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

droge lucht droge lucht en overdrachtsinertie




par RolCopter » 17/02/08, 12:09

goedemorgen

Stop met me als ik het mis heb, alles wat ik retiend in mijn kleine hersenen is dat de beste thermische isolator is dat wat gevangen in de textuur zo veel droge lucht terwijl het hebben van de beste traagheid van de temperatuur overdracht .
me trompje : Mrgreen:
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
JCF
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/04, 22:58




par JCF » 17/02/08, 12:24

Nou!
En het rietje ????
Is stro niet ecologisch?
Haal het gewoon in de velden ernaast, een baal strowand is gelijk aan een muur met 30 cm glaswol isolatie!
Vergeet het rietje niet ....
A+
Jean-Christophe
Ps: daarnaast is er een bouwer van een strohok in Carcagny, bij Bayeux: je moet zijn adres kunnen vinden op de site van de compaillons.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79398
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11078




par Christophe » 17/02/08, 12:27

Als stro erg ecologisch is, maar (nog?) Niet voorgesteld voor het grote publiek in tegenstelling tot cellulose ...

Is het misschien juist omdat het te ecologisch is (niet voldoende industrialiseerbaar) dat het de "grote" bedrijven niet interesseert?
0 x
JCF
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/04, 22:58




par JCF » 17/02/08, 12:46

Oke, het probleem ging over groene industriële huizen : Cheesy:
Dat gezegd hebbende, lijkt het mij dat in termen van alleen industriële hennep CSTB is goedgekeurd, toch?
Nou, nou hier is het, ik kan niet stemmen omdat mijn favoriet stro is, helemaal niet duur, verspilling van sommigen en isolatie van anderen!
A+
JC
0 x
JCF
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/04, 22:58




par JCF » 17/02/08, 12:50

Ook al denk ik eraan als ik iets stoms zei, er zijn gecomprimeerde stro-panelen (> Stramit international).
JC
0 x
Santajo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 02/01/08, 12:21
Plaats: Le Havre




par Santajo » 17/02/08, 18:42

Bedankt voor al deze reacties.
Mijn onderwerp vergelijkt synthetische en minerale isolatiematerialen met natuurlijke materialen vanuit ecologisch (levenscyclusanalyse) en economisch oogpunt.

Wat de prijs van de isolatie ook is, er komt een tijd (min of meer veraf natuurlijk) dat de meest winstgevende het meest effectief wordt.

Dank je Pierre-Ernest dat je me aan dit aspect van de economie hebt laten denken.

Anders, ten slotte, in het algemeen, zijn de isolatiematerialen ecologischer (behalve katoen) en soms erg zuinig zoals in het geval van stro. Maar wanneer u een huis bouwt, moet u de materialen aanpassen aan uw regio en aan lokale producten. Er zijn dus niet echt meer ecologische of zuinigere isolatiematerialen, wanneer je een huis bouwt, hangt het uiteindelijk af van je behoeften.
0 x
"We erven de aarde niet van onze voorouders, we lenen het van onze kinderen" Saint Exupéry

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten