Als ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Als ...




par Grelinette » 26/12/18, 14:25

Catastrofale aankondigingen en voorspellingen gaan door en groeien in omvang en ernst van jaar tot jaar, zelfs van maand tot maand. Omdat het erg moeilijk is om de toekomst te voorspellen en te anticiperen op de antropische en reddende reacties van het leven op aarde, laten we proberen uit te vinden waarom, wanneer en hoe we daar zijn gekomen...

Ik kan me voorstellen dat er sinds de hand van de mens voor het eerst voet op aarde zette, er een groot aantal kruispunten zijn geweest, keuzes die gemaakt moesten worden of keuzes die door het toeval en de strijd van de omstandigheden werden opgelegd.
Ik kan me ook voorstellen dat bepaalde keuzes de mensheid op gevaarlijke paden hebben geduwd, maar voor sommigen lucratief.

Kortom, als...

- In 1899 gaven fabrikanten de voorkeur aan elektrische auto's boven benzineauto's. Zouden we vandaag de dag het dodelijke niveau van vervuiling hebben waar we zo bang voor zijn?

Wat zijn volgens jou de grote slechte keuzes of slechte historische richtingen die de mensheid hebben gebracht waar ze nu is?

Een fijn eindejaar voor iedereen!
1 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Als...




par Janic » 26/12/18, 15:52

Wat zijn volgens jou de grote slechte keuzes of slechte historische richtingen die de mensheid hebben gebracht waar ze nu is?
al de vrucht van de boom van de kennis van goed en kwaad hebben genuttigd zonder erop voorbereid te zijn. : Cry:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Als...




par Christophe » 26/12/18, 18:16

Het is een goed basisidee voor een roman over technologische en maatschappelijke uchronie... tot in de puntjes! 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Als...




par Grelinette » 26/12/18, 19:07

Over romans gesproken... een paar jaar geleden heb ik meegewerkt aan het schrijven van een roman op internet in de stijl van "Cadavre Exquis": gebaseerd op een bepaald thema schrijft een eerste internetgebruiker het begin van het verhaal, waarna de volgende verder gaat: dan nog een enz.
Uiteindelijk krijgt het verhaal inhoud en intriges, afhankelijk van de verbeelding van elke persoon.

Kom op, laat me beginnen : Cheesy: :

Na een grote explosie, toen de dikke groene rook in het laboratorium net begon te verdwijnen en je de vonken in de vier hoeken van de kamer tot aan het plafond nog kon horen knetteren, zette de professor zijn ronde bril weer recht, wreef over zijn witte blouse die was bedekt met duizend glimmende pailletten, keek toen op en sprak de leerlingen toe: nou mijn kinderen, wat een geweldige ervaring! Dit is een even onverwacht als fantastisch resultaat dat het gezicht van de wereld zal veranderen. We moeten het een naam geven.
De studenten staken allemaal hun hand op en een van hen riep uit...

Next.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Als...




par Christophe » 26/12/18, 20:16

Interessant, ik doe mee :)

Hé, ik wist niet dat The Exquisite Corpse oorspronkelijk een literair spel was! Ik bleef bij het spel van gemengde kindertekeningen... : Cheesy:

De lengtes van elke deelnemer moeten min of meer dezelfde lengtes hebben, neem ik aan?

ps: hoeveel deelnemers hebben uiteindelijk de roman van jouw ervaring geschreven, kunnen we die ergens terugvinden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Als...




par sen-no-sen » 26/12/18, 20:53

Grelinette schreef:

In 1899 gaven fabrikanten de voorkeur aan elektrische auto's boven benzineauto's. Zouden we vandaag de dag het dodelijke niveau van vervuiling hebben waar we zo bang voor zijn?


Ik denk niet dat het de ‘keuze’ van fabrikanten is die ons ertoe heeft gebracht thermische voertuigen te gebruiken ten koste van elektrische voertuigen, maar eerder de technische beperkingen van die tijd, vooral op het gebied van opslag.
De elektriciteitsfee is overal, waarom zou haar in vredesnaam de toegang tot de auto zijn geweigerd?

Wat zijn volgens jou de grote slechte keuzes of slechte historische richtingen die de mensheid hebben gebracht waar ze nu is?


Het feit dat je het maken van keuzes hebt opgegeven... en je daardoor hebt laten leiden door determinismen.
2 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Als...




par Grelinette » 26/12/18, 21:04

christophe,
Ik zal een nieuw onderwerp moeten aanmaken voor het voortreffelijke lijk. Wie weet wordt het wel een milieuvriendelijke bestseller!
Hier is de oorsprong van de uitdrukking "Exquise lijk"
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Als...




par Christophe » 27/12/18, 12:52

Ja, ik kwam gisteren dezelfde wikipagina tegen :)

Oké voor het nieuwe onderwerp, maar met welke titel?

Genre "Laten we een coöperatieve Cadavre schrijven Exquise roman?

Maar jij die al ervaring hebt, wat bied jij?

Zullen we verder gaan met je intro? Hoeveel moeten er minstens zijn? Je antwoordde niet: waar was je eerste ervaring van dit soort?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Als...




par Exnihiloest » 27/12/18, 13:13

Grelinette schreef:Catastrofale aankondigingen en voorspellingen gaan door en groeien in omvang en ernst van jaar tot jaar, zelfs van maand tot maand. Omdat het erg moeilijk is om de toekomst te voorspellen en te anticiperen op de antropische en reddende reacties van het leven op aarde, laten we proberen uit te vinden waarom, wanneer en hoe we daar zijn gekomen...
...

Het enige wat je moet controleren zijn de feiten. Maar catastrofale aankondigingen en voorspellingen zijn niet betrouwbaar, en er zijn vandaag niet meer ‘catastrofes’ dan gisteren.
Einde van het verhaal.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Als...




par Christophe » 27/12/18, 13:29

Exnihiloest schreef:Het enige wat je moet controleren zijn de feiten. Maar catastrofale aankondigingen en voorspellingen zijn niet betrouwbaar, en er zijn vandaag niet meer ‘catastrofes’ dan gisteren.
Einde van het verhaal.


Wat nogal jammer is aan internet, is dat we idioten het woord hebben gegeven...

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 106 gasten