De plant Energy

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
sarra83
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 11/06/15, 15:45

De plant Energy




par sarra83 » 12/06/15, 16:08

De energiecentrale is een onderdeel van de website L'usine Nouvelle die artikelen, bestanden ... over alle aspecten van energie aanbiedt: energietransitie, fossiele brandstoffen, kernenergie en hernieuwbare energie. Ontdek de verschillende onderwerpen en nieuws behandeld door experts in het veld. Meer info, bezoek de link:
http://www.usinenouvelle.com/l-usine-de-l-energie/
: Idee:
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: De energiefabriek




par moinsdewatt » 12/06/15, 17:06

sarra83 schreef:De energiecentrale is een onderdeel van de website L'usine Nouvelle die artikelen, bestanden ... over alle aspecten van energie aanbiedt: energietransitie, fossiele brandstoffen, kernenergie en hernieuwbare energie. Ontdek de verschillende onderwerpen en nieuws behandeld door experts in het veld. Meer info, bezoek de link:
http://www.usinenouvelle.com/l-usine-de-l-energie/


Inderdaad, het is een link die ik goed ken, ik ga er meerdere keren per week heen. :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/06/15, 19:42

Wat nieuws is slechts nieuwsberichtgeving of persberichten.

Andere artikelen als deze zijn aanstaande en zijn nogal dubieus:
Regulering van elektriciteitsopslag: vals goed idee?
Geplaatst op 11 June 2015, op 16h44

Het klassieke marktgebaseerde ontwikkelingsmodel voor elektriciteitsopslag wordt nu in twijfel getrokken. Sommige regulatoren stellen nu tot het uiterste voor om deze activiteit te reguleren en te integreren in de netwerkactiviteiten (transmissie of distributie van elektriciteit). Vincent Rious en Sébastien Douguet, economen bij Microeconomix, vragen zich af of "het concurrentiemodel zijn beste tijd heeft gehad?"

In de waardeketen van elektriciteit wordt elektriciteitsopslag traditioneel beschouwd als een concurrerende activiteit, net als elektriciteitsopwekking. De exploitatie van de opslag is dus gebaseerd op trade-offs tussen de verschillende elektriciteitsmarkten. Dus, net als bij de productie, moet de opslag volledig gescheiden zijn van de netwerkbeheerders. De belangenconflicten tussen het competitieve en monopolistische karakter van deze activiteiten worden dus geëlimineerd, waardoor een betere werking van de markt kan worden gewaarborgd.

De uitgedaagde consensus: regulering en integratie van opslag in netwerkactiviteiten

Deze consensus wordt nu uitgedaagd door nieuwe modellen voor opslagontwikkeling. In Italië is de transmissienetbeheerder Terna gemachtigd sinds 2013 om bepaalde opslagsystemen te exploiteren, vergoed door een tarief dat door de regulator is vastgesteld, op een vergelijkbare manier als netwerkactiva (hoogspanningslijnen, kabels of transformatoren). In Duitsland en de Verenigde Staten worden momenteel verschillende voorschriften geïmplementeerd om de ontwikkeling van opslag te stimuleren (bijvoorbeeld: prijsprikkels om batterijen te koppelen aan lokale productie, met name fotovoltaïsche energie in Duitsland, doelstellingen voor opslagcapaciteit die zijn geïnstalleerd bij 2020 horizon opgelegd aan elektriciteitsleveranciers in Californië).

Deze evolutie wordt verklaard door het idee dat de huidige marktregels niet toestaan ​​dat opslag in alle situaties efficiënt wordt ontwikkeld en efficiënt wordt beheerd, dat wil zeggen tegen de laagste kosten en door maximale waarde voor de gemeenschap te bieden. Enerzijds is het mogelijk dat de marktregels niet toestaan ​​dat de verschillende opslagdiensten voldoende vergoed worden in verhouding tot hun waarde voor het elektriciteitssysteem (bijvoorbeeld: tijdflexibiliteit, deelname aan de voorzieningszekerheid van het elektriciteitssysteem) ).

Aan de andere kant verwachten sommige belanghebbenden een betere coördinatie tussen opslag en netwerkactiviteiten.
Zo streeft de gereguleerde ontwikkeling van opslagactiva in Italië ernaar om hun waarde te optimaliseren in de beperkte gebieden van het Italiaanse elektriciteitssysteem, bijvoorbeeld eilandsystemen of het zuiden van het land dat wordt overbelast door wind- en fotovoltaïsche productie.

Het competitieve model blijft relevant

Het implementeren van alternatieven klinkt echter niet als de doodsteek van het competitieve model. Integendeel, marktontwikkeling blijft relevant zodra de marktregels een vergoeding voor opslagdiensten toestaan ​​die in overeenstemming is met hun waarde voor het elektriciteitssysteem als geheel.

In goede marktomstandigheden zouden actoren elektriciteitsopslag efficiënt moeten ontwikkelen en exploiteren, dat wil zeggen tegen de laagste kosten en met maximale waarde voor de gemeenschap.
Alternatieve modellen worden dan gerechtvaardigd door het feit dat markten (nog?) Niet aangepast zijn om de diensten die door opslag worden aangeboden naar waarde te schatten. Gezien het geconstateerde marktfalen, zou opslagregulering of de integratie ervan in netwerkactiviteiten complementaire instrumenten zijn voor marktontwikkeling.

Het zou alleen worden geïmplementeerd wanneer de systeembeperkingen (congesties op het netwerk, geïsoleerde systemen, marktmacht) het sterkst zijn. Het zou noodzakelijkerwijs dynamisch en van voorbijgaande aard zijn, en de evolutie ervan zou de correctie van marktfalen en de oplossing van systeembeperkingen moeten volgen.

Vincent Rious en Sébastien Douguet zijn economen bij Microeconomix

De meningen van experts en standpunten worden gepubliceerd onder de verantwoordelijkheid van hun auteurs en binden het schrijven niet.
Ik moet zeggen dat ik de hier vermelde mening niet deel, die de volledige deregulering lijkt te bevorderen, met de risico's die dit met zich meebrengt voor de stabiliteit van het netwerk.

Wanneer de auteurs zich in de preambule afvragen of het concurrentiemodel "zijn beste tijd heeft gehad", vergeten ze dat dit model de huidige regel is, en dat het verbeterd moet worden omdat er niet wordt gezinspeeld op de CO2-impact van verschillende productiebronnen, noch de noodzaak om opslagplaatsen te vinden op de productielocaties van intermitterende hernieuwbare energiebronnen.

Tegenwoordig zijn het de kosten van het netwerkaanbod dat onze aankopen bepaalt.
Zo stoppen we vaak onze kerncentrales (brandstofstaven omhoog) omdat het netwerkaanbod goedkoper is, zowel in hernieuwbare energie, maar ook en helaas in ultraverontreinigende fossielen zoals steenkool.

Als zodanig importeert Frankrijk meer energie omdat het in het buitenland goedkoper is en wanneer het exporteert, is het vaak in ongunstige omstandigheden (verkoop van nucleaire overschotten tegen negatieve prijzen, dat wil zeggen, we betalen degenen die onze overtollige energie kwijt raken).

Eindelijk geen zicht op het SMART GRID (intelligent netwerk) dat de regeling moet kunnen regelen volgens de opgeslagen volumes.
Dit kan alleen worden bereikt met informatie, in realtime, over de hoeveelheid en het vermogen van energie die opslagsystemen bieden.
Ik wil hieraan toevoegen dat de markt op lokaal niveau moet worden beheerd met productie en opslag zo dicht mogelijk bij de behoeften.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 12/06/15, 20:28

Citro schreef: Frankrijk importeert steeds meer energie omdat het in het buitenland goedkoper is.


als je het hebt over elektrische energie, geef ons dan een concrete link met deze verklaring.

Bijvoorbeeld een figuur afkomstig van RTE.

Ik mijn gegevens is

Frankrijk is nog steeds de grootste exporteur van elektriciteit in Europa in 2014, met een saldo van 65,1 TWh. Handel wordt geëxporteerd naar alle buurlanden met uitzondering van Duitsland, waarmee het saldo tot 5,9 TWh wordt geïmporteerd

http://www.oleocene.org/phpBB3/viewtopi ... 67#p370967
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/06/15, 21:23

Sorry, ik ben vergeten de link in te voegen RTE Eco2mix. :?

Terwijl ik schrijf, importeert Frankrijk steeds meer energie omdat het goedkoper is dan nucleair.
Regulering op de markt is erg zuinig, we kopen "tegen de goedkoopste". Het blijkt dat hernieuwbare energiebronnen goedkoper zijn geworden ...

Aan de andere kant, laat me niet zeggen wat ik niet heb geschreven, het saldo is nog steeds een overschot, en we exporteren naar het jaar meer elektriciteit dan we importeren.

Alleen de winsten van EDF smelten omdat veel van deze exporten verlies maken (verkoop tegen een negatieve prijs) om een ​​overschot te verkopen ...
Zwitserland "koopt" bijvoorbeeld 's nachts nucleaire elektriciteit om het water uit zijn dammen te turbineren (het water omhoog te brengen) en het de volgende dag aan Frankrijk te verkopen met het label "groene stroom" voor comfortabele winsten. (het kostte hen niets).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/06/15, 12:18

Hier is de titel duidelijk: http://clients.rte-france.com/lang/fr/v ... n_annu.jsp

[deze datum van 2009]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/06/15, 12:27

Maar in 2013 en 2014 lijkt de trend sterk te zijn omgekeerd!

http://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89lect ... _en_France

[zie onderaan het document!]
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 13/06/15, 12:38

Citro schreef:Sorry, ik ben vergeten de link in te voegen RTE Eco2mix. :?

Terwijl ik schrijf, importeert Frankrijk steeds meer energie omdat het goedkoper is dan nucleair.
Regulering op de markt is erg zuinig, we kopen "tegen de goedkoopste". Het blijkt dat hernieuwbare energiebronnen goedkoper zijn geworden ...
......).


en dat is niet waar.

in http://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89lect ... _en_France
Ik lees in de tabel Detail van export en contractuele elektriciteitsinvoer naar / van naburige landen

2010 importeert: 37.1 TWh

2011 importeert: 19.7 TWh

2012 importeert: 29.3 TWh

2013 importeert: 32.2 TWh

2014 importeert: 27.3 TWh
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/06/15, 22:49

Het is niet altijd gemakkelijk om informatie die tijdens een conferentie is ontvangen, te extraheren. :?

De presentator zorgde ervoor dat het aandeel van hernieuwbare energie in de invoer van elektriciteit toenam, met het argument dat hernieuwbare energie werd aangeboden tegen lagere kosten dan de kosten van het opwekken van kernenergie.

Door de gegevens op de EPR te graven, vond ik productiekosten die 90 konden bereiken € / MWh is XNUMxcent van € / kWh ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 17/06/15, 15:49

Als hij op een dag wandelt, betekent deze bazaar, ?????
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten