Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig uw dieselmotor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
gfgh64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 300
Inschrijving: 23/06/23, 12:05
x 187

Re: Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig je dieselmotor




par gfgh64 » 01/08/23, 23:05

nou, ik had niet de moed om alles nog eens te lezen; ik ging naar ongeveer pagina 30 en begon opnieuw bij 90

tja, ik heb een mercedes 216 CDI busje uit 2001, een 5-cilinder zonder katalysator, origineel 150 pk en nieuw geprogrammeerd naar 176 pk
Ik heb het tweedehands zonder CT en eerlijk gezegd geen manier om de vervuiling te hebben, ik gebruikte het alleen in de zomer voor de zee en een kleine montage, het busje rookte alleen zoveel acceleratie, maar tussen 1500 en 2000 rondes geen rook
tegelijkertijd kocht ik alleen oude auto's die ik probeerde over te schakelen op ethanol, toen ik eenmaal het verschil tussen benzine en ethanol en de voor- en nadelen ervan begreep, zei ik tegen mezelf dat het misschien niet zo gek is om een ​​beetje ethanol in de GO van het busje
Ik heb daarom 1 liter ethanol voor 10 liter GO toegevoegd na zo'n vijftig kilometer gereden te hebben met de meter aan (om daarvoor de tank maximaal leeg te maken)
het verschil was heel snel, amper een of twee km, mijn busje had meer koppel bij lage toeren, hij draaide ronder en maakte geluid, omdat de motor al erg heet was, ik verhoogde de belasting, het busje duwde al eerder heel hard maar toen ging hij als een bloem naar 4000 toeren, het grootste verschil was toen ik in de spiegel keek, de zwarte wolk was verdwenen
sterk van deze eerste test, en aangezien het juk er snel weer op gaat, heb ik 30 l GO voor 5 l ethanol gedaan en rustig naar huis gegaan
een paar dagen later besloot ik om met mijn kinderen van het weekend te profiteren en ging naar de zee, ik was toen in Toulouse, nam de kleine weg naar Carcassonne, Narbonne Gruissan, een genoegen, het busje was begonnen nikkel , ik maakte de weg om 80,90 stil, rond het dorp, het busje spinde (serieus)
de volgende ochtend schampt de vrachtwagen bij het starten en slaat af, ik verwarm drie keer voor, graast toch en start, bizard busje, niets te maken met de dag ervoor, maar ik had hem de avond van onze aankomst verschillende keren opnieuw gestart en alles was in orde in de bovenkant

Wat is het verschil tussen gisteren en nu? koude motor en stilstaande vrachtwagen, bodem van de tank, als het probleem met de koude motor waarom zou hij de dag ervoor zijn gestart, drie dagen nadat ik GO en ethanol er weer op had gezet en ik zei tegen mezelf, een groot deel van de 5 liter was naar de oppervlakte gestegen, wat tijd steken om te remixen naar de zee komen, en nog steeds blij dat nationale en niet snelweg, en vanmorgen merk ik dat ik veel ethanol heb voor weinig GO, ik ga ervoor (voorzichtig aan de pomp en doe slechts 10l GO en hetzelfde geen tijd om naar de bakker te gaan, het busje was weer een klok geworden

Ik heb vanmorgen mijn teller opnieuw gecontroleerd, sinds remundo me deze post vertelde, en het is niet 20 dat ik deed, maar 0000
geen zorgen te melden, het lijkt iets minder te verbruiken dan voorheen, maar loopt nog steeds veel beter

ps het is me gelukt om de vervuiling te krijgen, de eerste keer beperkt, na 2 of 3 duizend km, maar de tweede keer veel eenvoudiger
Ik heb veel andere observaties gedaan om te delen als iemand geïnteresseerd is.
2 x
Begrijpen betekent niet accepteren
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig je dieselmotor




par Remundo » 01/08/23, 23:52

Het probleem met E85 is dat het hygroscopisch is, kortom, het kan kleine hoeveelheden in de lucht opgevangen water oplossen.

Bij benzinemotoren blijft het homogeen, alles is mengbaar (water, ethanol, benzine), er zijn niet al te veel problemen in de injectiecircuits.

aan de andere kant, bij de diesel zakt het water naar de bodem van de tank en blijft de diesel drijven.

Er kan een gemengde zone zijn waar water en ethanol worden gemengd met weinig diesel.

Kortom, als er een pakje water/ethanol door de dieselinjectie gaat, kan het gaan verknoeien.

Dus ik zou adviseren, voor degenen die echt een beetje benzine willen tanken, en nou ja, alleen benzine.

SP95E10, en idealiter SP98.
0 x
Beeld
gfgh64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 300
Inschrijving: 23/06/23, 12:05
x 187

Re: Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig je dieselmotor




par gfgh64 » 02/08/23, 00:31

dus daarom zijn de filters zo verschillend op diesel- en benzinevoertuigen!!!!
door het GO-filter kan hij decanteren!!!!
het water op de bodem van de GO-tanks is te wijten aan de condensatie van de lucht die in de tank aanwezig is,

het enige echt vervelende aan ethanol is dat het veel meer m.... in de tank oplost dan benzine, dus controleer de filters, vooral in het begin en dat zelfs in de benzinetanks die je in ethanol doorgeeft, de hoeveelheid opgelost vuil is in het begin enorm
1 x
Begrijpen betekent niet accepteren
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig je dieselmotor




par Remundo » 02/08/23, 01:16

ethanol heeft ook de neiging afzettingen af ​​te pellen.

misschien hoestte uw Mercedes CDI daarom de volgende dag. Er kon een aanslag loskomen, zolang je aan het rijden was, stoorde het niet, en 's nachts viel het naar de bodem en belemmerde het de toevoer van brandstof naar de motor.
0 x
Beeld
gfgh64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 300
Inschrijving: 23/06/23, 12:05
x 187

Re: Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig je dieselmotor




par gfgh64 » 02/08/23, 01:30

nee, het is ethanol dat naar de oppervlakte stijgt, de enige manier om te voorkomen dat je gehinderd wordt, is door slechts een kleine hoeveelheid te gebruiken zodat het goed mengt, als je 50lGO en 5l ethanol toevoegt zodat korte ritten het einde van de tank zijn, start je voertuig om weer te rommelen, er is te veel ethanol over in vergelijking met de GO
Ik heb vanmorgen op de teller gekeken, 46000 km gereden met dit mengsel (voornamelijk)
0 x
Begrijpen betekent niet accepteren
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig je dieselmotor




par Remundo » 02/08/23, 09:17

ethanol is slechts in kleine hoeveelheden mengbaar met diesel.

bovendien heeft ethanol een catastrofaal cetaangetal van 5%.

Het mengen van ethanol met diesel geeft een brandstof die minder uit zichzelf ontbrandt.

Je moet dus echt onder de 10% ethanolinmenging in diesel blijven.

Wat betreft de voordelen bij depollutie / verbranding, sommige mensen zeggen dat ze die waarderen.
0 x
Beeld
gfgh64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 300
Inschrijving: 23/06/23, 12:05
x 187

Re: Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig je dieselmotor




par gfgh64 » 02/08/23, 09:55

in het begin toen ik een langere rit moest maken heb ik de dosis ethanol geforceerd (mijn doel was om de egr uitlaat injector schoon te maken) om rekening te houden met de souplesse van de motor krijgt een klap en het verbruik klimt naar meer dan 10% d ethanol, ik heb snel het tarief verlaagd en iets minder dan drieduizend km later had ik zijn eerste CT (limietlimiet) dus voor mij als toevoeging van ethanol in GO, niet meer dan 10% en in kleine hoeveelheden in de tank als nee lange reis omdat niet goed mengbaar

ha ja ik was het vergeten, ik heb het ook laten bezinken in een potje en persoonlijk heb ik niet dezelfde interpretatie als ik eerder las in de thread, ik heb inderdaad een veel lichtere laag, maar aan de oppervlakte
1 x
Begrijpen betekent niet accepteren
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig je dieselmotor




par Christophe » 02/08/23, 10:23

Hé ja, hier zijn goede dingen aan forum...het is aan jou om het elders op het net te promoten...

De mémoire pour l'essence fallait pas dépasser les 7%...j'ai fait 3 ou 4 plein à 5L / 58L d'éthanol ou de SP95 sur ma saab dont j'ai reçu les résultats d'analyse d'huile ce ochtend : verbruik-minder-auto/motorolie-analyse-iespm-slijtage-en-mechanische-motor-vergelijking-van-waarden-en-resultaten-t17522.html

Hé gfgh64, wil je geen motorolie-analyse doen?
0 x
gfgh64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 300
Inschrijving: 23/06/23, 12:05
x 187

Re: Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig je dieselmotor




par gfgh64 » 02/08/23, 11:16

waarom niet, aan de andere kant dacht ik eerlijk gezegd niet dat ik zoveel had gereden sinds de laatste oliewissel, zo oude olie en veel km (meer dan 2 jaar en ineens meer dan 20)

nou dat weet ik zo gek!!!!

wat is het beste, die als ik de olie ververs en wacht met rijden en analyseren?
0 x
Begrijpen betekent niet accepteren
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig je dieselmotor




par Christophe » 02/08/23, 11:23

Het maakt niet uit, hoe meer km je hebt, hoe belangrijker het zal zijn... maar je zult Remundo nooit inhalen, die 75 km heeft afgelegd! :schok:

Je moet geen analyses doen op olie die te vers is, dat wil zeggen minder dan 5000 km ... Ik deed de mijne op 6400 km ... waarschijnlijk had ik slechtere resultaten gehad op 20 000 km ...

Maar ik stel me voor, hoop ik, dat IESPM correcties aanbrengt aangezien ze om oliekm vragen...
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 76-gasten