Jlnaudin's mahg (help me het te begrijpen)

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 08/02/06, 14:59

Hallo !

gegyx schreef:
"In een andere lezen forum:
een geigerteller detecteert eigenlijk ionisatie in de ijle gasbuis die als sensor dient, deze ionisatie kan op 4 manieren worden veroorzaakt:
1) Helium (alfa) kernen
2) Elektronen (bèta)
3) X-ray of harde UV
4) Doorgang van een zeer krachtige HF-radiopuls

We kunnen filteren, met een scherm zoals een vel aluminiumfolie, dat de eerste 2 onderschept. "

Dus we weten dat de Apha-kroonvorming wordt gestopt door ~ 10 cm lucht
Beta, met aluminiumfolie
blijft röntgenfoto's, gamma en een krachtige HF-puls ... Dat hoeft niet altijd "goed voor de huid" te zijn ...
Het is geen Tsjernobyl, maar door blootstelling, is er accumulatie ...
en u komt er niet gemakkelijk vanaf (zie dosimetrie voor personeel van een kerncentrale)!
voila, ik blijf leren over de zaak!
@ + en veel geluk!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 08/02/06, 17:09

Ben! Je hoeft jezelf niet te verblinden met je reactie en stralen te ontvangen door ervaring ...
Voor röntgenfoto's is het zo oud als een eeuw! Een fotofilm is in ontwikkeling versluierd na blootstelling aan X.
Om de aluminiumfilm te vervangen (die je zicht toch verbergt), parkeer je de reactor in een deel van een metalen buis van 5 mm of meer.
Als u niet tevreden bent, voegt u een pleister van lood van de gewenste dikte toe door een container of een plaat te gieten die u op uw gemak opwikkelt, met lood van de batterij of waterleidingen als deze nog bestaat. in een pan; doe dit buiten en met een masker voor dampen.
En dan zou het experiment al moeten werken!
En dan, als een onverschrokken onderzoeker, kun je je lichaam heel goed aanbieden aan de wetenschap ... : Mrgreen:


Anders, voor het begin van experimenten, als je jezelf niet te veel wilt blootstellen aan mogelijke straling, zelfs aan een explosie, is er altijd de mogelijkheid om in de volgende kamer te experimenteren, met elektrische verlengsnoeren , om de instrumenten te bestellen en op uw televisie te bekijken, via een camcorder, languit in een leunstoel, met een biertje in de hand.
Zie je wel! Geen probleem ... Het leven is niet mooi? : Cheesy:
Gegyx
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 05/03/07, 08:52

dudu x2 schreef: En van mijn kant gaat het vooruit dsl ... Zelfs als het niet snel is. het was het wachten waard we besparen meer dan 200 € roestvrij staal ... :onheil:



Wat is de kunst om goedkoop roestvrij staal te hebben?
Ik heb veel buis, maar voor de platen ... afgezien van het demonteren van oude vaatwassers, doen de schrootdealers in het gebied niet
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 08/11/07, 10:33

wirbelwind262 schreef:Dus we weten dat de Apha-kroonvorming wordt gestopt door ~ 10 cm lucht
Beta, met aluminiumfolie
blijft röntgenfoto's, gamma en een krachtige HF-puls ... Dat hoeft niet altijd "goed voor de huid" te zijn ...
Het is geen Tsjernobyl, maar door blootstelling, is er accumulatie ...
en u komt er niet gemakkelijk vanaf (zie dosimetrie voor personeel van een kerncentrale)!
voila, ik blijf leren over de zaak!
@ + en veel geluk!


sorry ik run het forum Ik had niet meer nodig om info bij te dragen:

de alfa-stralen worden afgegeven door de alfadeeltjes, die met name worden aangetroffen na de explosie van verarmd uranium dat wordt gebruikt om de Irak-bommen te vervaardigen (de eerste "nucleaire" oorlog in dit opzicht, zoals die van de Balkan, geassocieerd met het "Balkansyndroom "enz ...) of neergestorte vliegtuigen (wordt ook gebruikt voor de constructie van gewichten voor de balans van vliegtuigen):

Kortom, we ademen ze in, deze NANO-deeltjes komen de longen opnieuw binnen en dus rechtstreeks in het bloed, sorry maar er is geen 10 cm lucht in de longen en het bloed, dan straalt het permanent gedurende 4.5 miljoen jaar uit, duur van halfwaardetijd van het bestraalde materiaal.
de eerste bommen van de sahara bewogen met de winden van de sahara op de auto's (al gezien), idem voor de explosies in Irakese Libanon-balkans, we ademen allemaal dezelfde lucht er is slechts een dunne ademende envelop op aarde en de wind is moeilijk te stoppen ...

Bedankt TotoCaca!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten