Consumptie en bandenspanning: over-inflatie up?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 03/08/10, 23:03

Wat mij betreft voeg ik altijd 100g meer toe dan de aanbevolen bandenspanning om te compenseren voor eventueel verlies van bandenspanning door het verstrijken van de tijd omdat een band niet 100% waterdicht is, de druk daalt na verloop van tijd omdat de moleculen van lucht gaat door de structuur van de band als het gaat.

Bewerken: hoe zit het met de stikstofinflatie?
Wat levert het meer of minder op?
Echt ?
Bestaat er geen risico op afslaan op een nat wegdek?
Omdat dit gas maar heel weinig opwarmt en daarom in de regen met koude banden rijdt.
In F1-races worden de banden echter opgewarmd om meer grip te hebben.
Zelfs dat is mij verteld dat het voor motorfietsen niet wordt aanbevolen, juist omdat de band koud blijft en de grip slecht is.
Dus waarom promoten autocentra dit soort inflatie (behalve het geld natuurlijk)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/08/10, 23:22

de doorlaatbaarheid van butylrubber in goede binnenbanden is bijna hetzelfde voor hele lucht en stikstof: dus ik zie geen interesse

de interesse kan ergens anders liggen: stikstof zonder zuurstof kan de veroudering van slecht rubber van slechte tubeless banden voorkomen: stikstof zou dus geen vooruitgang zijn, maar een manier om de achteruitgang van de bandenkwaliteit te compenseren!!

Ik heb de indruk dat we voor c..
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28753
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5553




par Obamot » 03/08/10, 23:25

Zeer interessant punt naar voren gebracht door Netshaman, stikstofinflatie wordt gebruikt in de luchtvaart waar banden soms worden opgepompt tot meer dan 50 bar. Het is dus superveilig. Het zou nodig zijn om het gebruik op voertuigen te zien, maar het lijkt me een uitstekend idee om het te proberen.

Wat betreft de spanningen die een band ondergaat, is er geen verschil (herinnering => we mogen niet vergeten dat de lucht die we inademen al verzadigd is met stikstof: 78% versus 21% zuurstof) ...

Wat voertuigen in het normale verkeer betreft, zie ik geen contra-indicaties. De banden zijn ontworpen voor de beperkingen van het dagelijks leven, volgens onze snelheidslimieten. Er is geen sprake van "je banden opwarmen" om te rijden... aan 50 Km/u in de stad... of aan 130 op de snelweg... Dus geen zorgen. Het is BEREKEND!

Ik zie in ieder geval geen probleem. Hoe dan ook, ze zouden nooit een aanbod doen dat gevaarlijk zou zijn, juist voor juridische en verzekeringskwesties bij een ongeval. Maar dat is slechts mijn mening.
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 04/08/10, 00:42

Het is me alleen opgevallen dat een met stikstof opgepompte band tijdens het rijden minder opwarmt dan een met lucht opgepompte band.
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 04/08/10, 07:49

Obamot schreef:Zeer interessant punt naar voren gebracht door Netshaman, stikstofinflatie wordt gebruikt in de luchtvaart waar banden soms worden opgepompt tot meer dan 50 bar.


Niet overdrijven.. op een 747 of een A380 zijn de banden opgepompt tot 15 bar...
Ze zijn opgeblazen met stikstof zodat deze minder opwarmt (stabiliteit van de werkdruk) en ook omdat deze minder agressief is voor het rubber (neutraal gas)
Dernière édition par oiseautempete de 04 / 08 / 10, 07: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 04/08/10, 07:54

netshaman schreef:Omdat dit gas maar heel weinig opwarmt en daarom in de regen met koude banden rijdt.
In F1-races worden de banden echter opgewarmd om meer grip te hebben.
Zelfs dat is mij verteld dat het voor motorfietsen niet wordt aanbevolen, juist omdat de band koud blijft en de grip slecht is.
Dus waarom promoten autocentra dit soort inflatie (behalve het geld natuurlijk)?


In de regen worden de banden in ieder geval nauwelijks warm... Op motorfietsen hangt het af van de gebruikte banden: als je harde toerbanden hebt zoals power om +20000km af te leggen, is dat niet hetzelfde als voor een band die ontsnapt is van de circuits die is "stijf" na 10x minder km...
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 04/08/10, 08:43

De man vertelde me dat een motorband moet opwarmen om te plakken...
Hij had het over een passagiersband.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28753
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5553




par Obamot » 04/08/10, 11:16

oiseautempete schreef:
Obamot schreef:Zeer interessant punt naar voren gebracht door Netshaman, stikstofinflatie wordt gebruikt in de luchtvaart waar banden soms worden opgepompt tot meer dan 50 bar.


Niet overdrijven.. op een 747 of een A380 zijn de banden opgepompt tot 15 bar...
Ze zijn opgeblazen met stikstof zodat deze minder opwarmt (stabiliteit van de werkdruk) en ook omdat deze minder agressief is voor het rubber (neutraal gas)
Ik probeerde alleen aan te tonen dat het gevaar van opblazen met gassen zoals stikstof of zelfs helium nul is.

En als ze in de luchtvaart worden gebruikt, is dat omdat het minder gevaarlijk is dan het opblazen van lucht (beter vasthouden tijdens extreme druk- en temperatuurverschillen tijdens vluchten, schimmelproblemen, enz.) ) Bandenspanningsverandering is waarschijnlijk hetzelfde met stikstof, maar dan gecomprimeerd lucht bevat vocht en zou daarom de neiging hebben om de band op grote hoogte op te blazen.

ik zei "soms" en niet dat het zo was "bedrijfsdruk" : Mrgreen: wij zijn het helemaal eens. De banden worden getest en moeten bestand zijn tegen een druk van 800 psi (55,2 bar) voordat ze barsten (probeer dit niet thuis he... tijdens deze tests wordt het gas vervangen door l water, om te voorkomen dat de testkamer kapot gaat door energie dissipatie, wanneer ze ontploffen).

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
Dernière édition par Obamot de 04 / 08 / 10, 11: 32, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/08/10, 11:23

1) Vertrouw niet wat ze zeggen in autocentra! Ik heb schandalig herhaalde negatieve ervaringen gehad (mijn vrouw werkt in de buurt; ik stuur haar om "dit" te doen; het mist niet, bel: "ze vertelden me dat we ook "dat" moesten veranderen, dat het hun verantwoordelijkheid was en dat zij kon me niet laten gaan [sic, al 2 keer aangekomen in een autocentrum dat geen rood licht is, noch oranje]

2) Wees ook op uw hoede voor "fans" ("extremistische motorrijders, enz.) die denken dat ze bij Le Castellet op de eerste departementale weg zijn. We zijn meer in de "we spelen het..." dan in werkelijkheid. Je hebt alles nodig de gadgets houden van racen!

Mijn beau [de broer van mijn vrouw dus] is een professionele monteur, een "redelijke" motorrijder [ik sta erop]. En toch, als ik naar hem luisterde: geen olieverversing zonder synthetische merkolie ["Je bouzilles je motor!"]... Bovenal geen hypermarktmerk. Resultaat: Ik doe mijn olieverversingen zelf met Cora-olie en Cora-filters; Ik heb mijn AX Diesel gekocht bij 320 km, mijn Xantia TD gedumpt bij 000 en een ZX bij dezelfde kilometerstand voor andere problemen dan de motor (trein, etc)...

Het is misschien niet statistisch, maar we moeten ermee stoppen.

Ik begrijp dat het F1-kampioenschap om miljarden wordt uitgevochten... Het loont!

Kortom, stikstof, waarom niet in de luchtvaart (het is nog steeds extreem, de stress van de banden bij het landen van een Airbus!)? Verwarm de banden in de F1, ja, als het een kwestie is van een tiende krabben bij de start...

Stikstofinflatie, het kan geen kwaad. Het is duidelijk. Maar ik denk dat het gewoon nog een "accessoire" is waarmee je een promo voor zo'n prijs kunt laten zien en eenmaal terug in de winkel is er de montage (normaal), het balanceren (normaal), de klep (waarom niet, niet veilig ) en dan nu de stikstof... En zo wordt de promo weergegeven bij "49,90 gratis montage" een koopje van 100 €...

Dus ik rijd "cushy" (voor consumptie en vervuiling en respect voor anderen) en ik blaas op met lucht... En dat is alles. Mijn banden hoeven niet op te warmen... En "opwarmen op de snelweg": dus raak je band aan bij het stoppen en je zult zien dat het de temperatuur van het asfalt is en misschien zelfs niet... Een voorwaarde om altijd te rijden "met respect" (van anderen, van het milieu, van uw voertuig).

Daarna kan iedereen het spelen en gemolken worden. We leven in een liberale samenleving. Melken mogelijk op alle verdiepingen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28753
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5553




par Obamot » 04/08/10, 11:39

Did67 schreef:al 2 keer aangekomen in een autocentrum dat geen rood licht is, noch oranje]


wi, wi, en de kwaliteit van hun banden, zoals Jean-Pierre Coffe zou zeggen: het is m.... Meet de dikte van de zijwanden in vergelijking met een merkband, en daar zul je heel, heel bang voor zijn! : Mrgreen:

Bij de eerste stoeprand kunt u uw band vaarwel zeggen en toch een band van hetzelfde merk kopen. Resultaat van de races: een mooie zwendel.

Nee, geen grapje, wees voorzichtig met de banden, als je daarop moet besparen, neem dan een goed serieus submerk zoals Barum (Continental), maar geen banden "hard-discount no-name, met stikstof gevuld" : Cheesy:
Dernière édition par Obamot de 04 / 08 / 10, 11: 42, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Google [Bot] en 109 gasten