Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9844
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par sicetaitsimple » 03/06/23, 15:12

Remundo schreef:Persoonlijk ben ik verantwoordelijk voor een vast percentage van 40% van de afgelegde km in thermiek en dat is meer dan genoeg voor precisie.

Een beetje gezond verstand, en wat een orde van grootte is, het kan geen kwaad! Dankjewel!
PS: ook al geldt het natuurlijk alleen voor jouw type gebruik.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Remundo » 03/06/23, 15:27

oh ja, dat komt overeen met mijn gebruik, dat nog steeds redelijk stabiel is, de routine van werk en gezinsbeperkingen die leiden tot een "afvlakking van ongeveer 40%"

merk echter op dat er veel variabiliteitsfactoren zijn, bijv. zomer / winter seizoensgebondenheid, in de winter neemt het aandeel van de warmte toe terwijl het afneemt in de zomer.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Christophe » 03/06/23, 15:36

Remundo schreef:serieuzer, het is niet zo binair als je denkt: wanneer de thermische motor start, zijn de verhoudingen van elektrisch en thermisch vermogen naar de wielen extreem variabel.



Ja, vermoed ik, maar het maakt niet uit voor de kracht, want alles wat we willen is de bedrijfsuren van de verbrandingsmotor...

ps: ja NCSH, ik schatte gewoon 10 kWh/L... maar aangezien het motorvermogen variabel is, denk ik niet dat het een groot verschil maakt....
1 x
NCSH
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 207
Inschrijving: 17/11/21, 18:15
Plaats: Rondom Venus
x 137

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par NCSH » 03/06/23, 15:47

Christophe schreef:
Remundo schreef:serieuzer, het is niet zo binair als je denkt: wanneer de thermische motor start, zijn de verhoudingen van elektrisch en thermisch vermogen naar de wielen extreem variabel.

Ja, vermoed ik, maar het maakt niet uit voor de kracht, want alles wat we willen is de bedrijfsuren van de verbrandingsmotor...


ps: ja NCSH, ik schatte gewoon 10 kWh/L... maar aangezien het motorvermogen variabel is, denk ik niet dat het een groot verschil maakt....

Het voordeel van hybridisatie is om de efficiëntie van het gebruik van de energiebron die aan de verbrandingsmotor wordt geleverd, te kunnen verbeteren door te voorkomen dat deze in de fasen met lagere efficiëntie werkt, vooral bij lage belasting en laag toerental.

Wat jammer is, is dat hij geen publicaties over dit onderwerp heeft, vooral omdat het in principe nu alleen nog maar een kwestie is van rode ballen (en groene!) afvuren tegen alle ontploffende motoren!
3 x
Om het parallelle universum van te ontdekken niet-fossiele energiedragers van koolstof, neem de tijd om door de website te bladeren (15 min). NCSH : http://www.ncsh.eu/language/fr/energie-et-matiere/
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9844
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par sicetaitsimple » 03/06/23, 16:11

Remundo schreef:oh ja, dat komt overeen met mijn gebruik, dat nog steeds redelijk stabiel is, de routine van werk en gezinsbeperkingen die leiden tot een "afvlakking van ongeveer 40%"

We hebben hier al heel wat over besproken, denk ik, omdat we het "relatief eens zijn".
Je doet natuurlijk zo'n 25000 km/jaar, het dubbele van een "gemiddelde" personenauto in Frankrijk.
Met dezelfde auto zou de Franse "gemiddelde particulier" dus veel minder benzine verbruiken.
Maar er is in feite geen "gemiddelde bijzonder", er is alleen een gemiddelde van bijzondere gevallen!
Met mijn circa 3000km/jaar vandaag zou ik persoonlijk bijvoorbeeld graag een elektrische auto willen kopen, maar dat zou vanuit economisch en zeker ook ecologisch oogpunt objectief bullshit zijn. Misschien doe ik dat, voor de lol.... Een hybride is zeker een beetje hetzelfde, het hangt er echt van af waarvoor je hem gebruikt.
Dus, voor de hybride auto, die ik graag zou willen geloven, modellen met minder prestaties dan de jouwe, is de verbrandingsmotor slechts een bereikvergroter? Ik heb er nog geen op de markt gevonden, maar het kan komen... Ik weet het niet zeker...
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9844
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par sicetaitsimple » 03/06/23, 20:10

sicetaitsimple schreef:Dus, voor de hybride auto, die ik graag zou willen geloven, modellen met minder prestaties dan de jouwe, is de verbrandingsmotor slechts een bereikvergroter?


Ik specificeer, omdat dit begrip "bereikvergroter" zeker interpreteerbaar is (maar ik denk dat Remundo het daarmee eens is?).
De auto in kwestie zou alleen worden aangedreven door een elektromotor, niet door een elektrische/thermische tandem.
De thermische motor, met laag vermogen, zou alleen worden gebruikt om elektrische energie te produceren die nodig is om de batterij op te laden. Dus heel eenvoudig, geen behoefte aan koppelingen, versnellingsbakken, transmissies en bediening wanneer het op het punt van de beste efficiëntie werkt, onafhankelijk van de werking van het voertuig zelf.
Door de passagiersruimte in de winter een beetje extra te verwarmen.
2 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Remundo » 03/06/23, 22:39

het idee van de range extender is inderdaad om een ​​100% elektrische auto/tractie by design te hebben, waarop een generator voor extra elektrische stroom komt zorgen.

Dit extra vermogen kan worden gebruikt als een boost als er nog batterij over is om een ​​sterke acceleratie te verkrijgen, of om de batterij te ondersteunen/op te laden wanneer deze leeg is.

Dit is voor mij het beste ontwerp, maar er zijn maar heel weinig voertuigen die dit voorstel doen. Er was de BMW I3 REX die na een paar jaar productie werd stopgezet.

Ook de Chevrolet Volt / Opel Ampera, eveneens uit productie genomen.

Momenteel is de keuze lithium dikhuidigen.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Remundo » 11/09/23, 21:58

Wat nieuws van de Golf GTE85 PLUS

Eind augustus werd de schoonheid eindelijk geknuffeld, na iets meer dan 200 km op de teller.

Alle oliën zijn vervangen en de filters zijn toegankelijk. dit zal Christophe geruststellen :)

Ook de 4 schokdempers.

De motor spint als nieuw en ik vond het rijgedrag echt bijna nieuw.

De schokdempers zijn MONROE OESectrum premium geschikt voor het Golf VII 1.4 TSI-model.
https://www.monroe.com/fr-fr/products/l ... ctrum.html

Op dit moment is het warm en de accu laadt tot 44 km op voor ongeveer 5,7 kWh extraheerbaar en een verbruik onder de 13 kWh/100 km.

Alles is in orde ook voor mensen die klagen, :P
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Remundo » 08/10/23, 19:23

Laatste 100 uur cyclus van de Golf GTE85 PLUS

IMG-20231008-00587.jpg
IMG-20231008-00587.jpg (451.03 KIO) Toegang tot 652-tijden


5106 km afgelegd met een gemiddelde snelheid van 51 km/u

verbruik
2.6L/100km E85
8.3 kWh/100 km elektriciteit

Kosten : € 4.55/100 km

Besparingen vergeleken met benzine: €378

Reductie van CO2-uitstoot: met een factor 8.

Bekijk de statistieken van bijna 183000 km ervaring met E85/elektriciteitshybridisatie
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Remundo » 06/03/24, 23:55

Laatste 100 uur cyclus van de Golf GTE85 PLUS

IMG-20240226-00630.jpg
IMG-20240226-00630.jpg (396.99 KIO) Toegang tot 284-tijden


5453 km afgelegd met een gemiddelde snelheid van 55 km/u

verbruik
3.3L/100km E85
9 kWh/100 km elektriciteit

Kosten : € 5.06/100 km

Besparingen vergeleken met benzine: €319.82

Reductie van CO2-uitstoot: met een factor 6,34.

Bekijk de statistieken voor meer dan 193000 km ervaring met E85/elektriciteitshybridisatie
2 x
Beeld

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 125 gasten