Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16184
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Remundo » 26/05/23, 12:13

dit wordt geschat voor thermische kilometerstand. Geen indicatie aan boord hierover.

De koude verbrandingsmotor start rustig op, behalve in kickdown in elektrische modus, dat heb ik een keer gemerkt en ik vond het helemaal niet leuk, dus niet nog een keer doen...

Afgezien daarvan is het beheer van het thermische blok en zijn relatie met het elektrische gedeelte zeer goed en goed geautomatiseerd.

Ik herhaal het, maar ik vermoed wrijving in de brandstofcircuits, van de pompen tot de injectoren.

Er is ook de turbo-hypothese...

of terwijl ik stofzuigde in een gebied waar zich afzettingen hadden opgehoopt

mysterie!
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28726
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Obamot » 26/05/23, 12:20

Ik weet niet meer in welke thread een YouTuber het had over een additief dat aan deze "droge" brandstof moet worden toegevoegd, namelijk E85 (bij gebruik in motorblokken die niet bedoeld zijn voor...)

Van mijn kant heb ik altijd geprobeerd voertuigen te nemen waarvan het motorblok een declinatie had voor "droge" brandstoffen (ethanol of LPG...) en wanneer hetzelfde werd gebruikt voor een benzinemodel (met name voor de slijtage van de klepzittingen)

Om erachter te komen welke, hoef je alleen maar in Brazilië te zien welke voertuigen op E85 rijden, ga dan naar Oscaro (of een andere) om de gelijkwaardigheid in de motorblokken te zien, die verschijnen wanneer je op zoek bent naar bepaalde onderdelen...

Bij VW is er een groot E85-compatibel wagenpark dat daar rijdt….
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Christophe » 26/05/23, 12:24

Ja Remundo, voer een analyse opnieuw uit (nou ja, het is 65€ en ik geloof niet echt in de opeenhoping van metalen onderdelen, je hebt het bemonsteringsprotocol gevolgd neem ik aan? Ik heb de instructies van de mijne nog niet gelezen, maar ik denk dat je net na een reis een warm monster moet nemen, zodat de olie goed gemengd is... Metaaldeeltjes kunnen zich ophopen rond een magnetische aftapplug zoals het geval was bij sommige motoren..., mijn VFR uit 1994 bijvoorbeeld, maar ik weet niet of het nog steeds gebeurt...)

Als je de km hebt geschat, hoe? Op het gehoor + notitieboekje? Ben je de enige gebruiker of neemt Madame het ook?

Hoeveel je ook mag rijden op 40 km of meer op motorolie... :? :? :?

Eh kickdown? eh wat is dat?
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Christophe » 26/05/23, 12:28

Obamot schreef:Ik weet niet meer in welke thread een YouTuber het had over een additief dat aan deze "droge" brandstof moet worden toegevoegd, namelijk E85 (bij gebruik in motorblokken die niet bedoeld zijn voor...)

Van mijn kant heb ik altijd geprobeerd voertuigen te nemen waarvan het motorblok een declinatie had voor "droge" brandstoffen (ethanol of LPG...) en wanneer hetzelfde werd gebruikt voor een benzinemodel (met name voor de slijtage van de klepzittingen)

Om erachter te komen welke, hoef je alleen maar in Brazilië te zien welke voertuigen op E85 rijden, ga dan naar Oscaro (of een andere) om de gelijkwaardigheid in de motorblokken te zien, die verschijnen wanneer je op zoek bent naar bepaalde onderdelen...

Bij VW is er een groot E85-compatibel wagenpark dat daar rijdt….


Het zou me zeer verbazen als er bijvoorbeeld turbo's voor E85 zouden zijn... de klepzittingen kunnen dat zijn... maar in dit geval moet het standaard worden gedaan en daarom zijn alle E85-voertuigen die zijn "omgebouwd" door "magische" kits, gedoemd tot snellere slijtage... : Cry: : Cry: : Cry:

Productie E85 auto's (= nieuw gekocht bij de dealer) zijn nog vrij zeldzaam! Uit het geheugen hebben Saab en Volvo ze ooit aangeboden ... Ik heb niet recentelijk gezocht ... maar ze adverteren ze toch niet op tv!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16184
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Remundo » 26/05/23, 12:29

de schatting is gemaakt op basis van verbruik in L/100 km

Ik doe 3L/200 km voor een verbruik van 7L/100km in alle thermiek

Ik neem meestal 2/5 van het totale aantal kilometers, je kunt 3/7 doen, maar bij hoofdrekenen is het moeilijker.

Le neerschieten, het is ronduit en het kan rotzooien op een GTE. Korte uitleg: je rijdt elektrisch zonder dat je de (koude) motor hebt gestart. Je accelereert om in te halen, maar het inhalen gebeurt matig, je accelereert volledig om uit te breiden, en daar start de elektronica de thermiek en probeert je 200 Ch te geven... : Roll:

Het overkwam me een of twee keer, er was zelfs een tijd dat ik stopte met inhalen. Het is iets dat ik niet leuk vind aan de GTE, maar hey... het heeft veel kwaliteit.

Namelijk dat de GTE een speciale olie heeft die correct moet smeren, zelfs als hij koud is... : Roll:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Christophe » 26/05/23, 12:36

Remundo schreef:de schatting is gemaakt op basis van verbruik in L/100 km

Ik doe 3L/200 km voor een verbruik van 7L/100km in alle thermiek

Ik neem meestal 2/5 van de totale kilometerstand.


Uh...sorry Remundo maar dat is geen goede methode!

Het zijn niet zozeer de km's die tellen bij de slijtage van een motor, maar de motoruren... (jammer dat het niet op het dashboard wordt aangegeven trouwens! Het is op industriële motoren...)

Laat het me uitleggen: als je een motor 1 maand stationair laat draaien en stilstaat, duurt het 0 km maar duurt het 24*30 = 720 uur... als je deze 720 uur had gereden met een gemiddelde snelheid van 55 km/u, is dat het equivalent van 40 km!

In het echt is slijtage natuurlijk ook het toerental, als we aannemen dat de vertraging op 1/3 van de gemiddelde rijsnelheid zit, dan zit je nog steeds op 40/3 = 13 km equivalent!

Kortom, wat telt zijn de motoruren en het gemiddelde motortoerental: 1000u bij 4000 tpm verslijt niet hetzelfde als 1000u bij 1500 tpm...

Het verfijnen van je methode lijkt me moeilijk, het is mogelijk, maar ik weet zeker dat het verkeerd is :( want je hebt zeker veel meer motoruren/km dan je denkt... en daarvoor moet je de thermische/elektrische motorstrategie van je GTE kennen!

Kortom, we kunnen het proberen... ook al lijkt het mij ingewikkeld...

Welke gemiddelde snelheid rijd je? En uw verbrandingsmotor draait stationair met hoeveel l/u? Binnen 0.8 l/u? Het zou leuk zijn om deze waarde te hebben...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16184
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Remundo » 26/05/23, 12:43

natuurlijk Dipl Ing Christophe :P

maak je geen zorgen, mijn gemiddelde is 54 km/u over tienduizenden kilometers. : Oops:

mijn auto is thermisch gedoofd als hij stilstaat, daar is hij trouwens voor gemaakt.

Ik heb niet veel beters om de thermische km's in te schatten dan me te baseren op (gemengd gemiddeld verbruik) / (gemiddeld verbruik waargenomen in alle thermiek).

Het scheiden van de elektrische en thermische km's bij een hybride is een lastige aangelegenheid, omdat je de 2 aandrijvingen TEGELIJKERTIJD kunt gebruiken... : Roll: achter elkaar zou makkelijker zijn.

Kortom, mijn verbrandingsmotor werkt onder de best denkbare omstandigheden.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Christophe » 26/05/23, 12:44

Laad je het op in de GTE-sector? (sorry voor het vervolg op dit onderwerp)

Bewerken door Remundo: ja
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Christophe » 26/05/23, 12:45

Remundo schreef:Het scheiden van de elektrische en thermische km's bij een hybride is een lastige aangelegenheid, omdat je de 2 aandrijvingen TEGELIJKERTIJD kunt gebruiken... : Roll: achter elkaar zou makkelijker zijn.


Dit is precies de zorg die ik wilde tonen... en waardoor ik denk dat je veel meer uren of km op de thermiek hebt dan je denkt... :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Christophe » 26/05/23, 12:46

Christophe schreef:Laad je het op in de GTE-sector? (sorry voor het vervolg op dit onderwerp)

Bewerken door Remundo: ja


En je hebt de cumulatieve kWh van al deze belastingen?

Omdat we de Wh/km kunnen benaderen... om de werkelijk door de motor geleverde energie te schatten... dus a priori zijn bedrijfsuren...
1 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 84-gasten