elektrolyse verbeterd

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 29/11/05, 11:31

Er is geotrovetout op de forum motoraeau die iets gevonden heeft: http://24.19.82.127/egas/files/US4105528A1_haseba.pdf

Het is een patent dat het mogelijk zou maken om de hoeveelheid gas geproduceerd door normale elektrolyse met minstens 10 te vermenigvuldigen, door elektroden in de vorm van een spiraal te maken, door oordeelkundig 2 permanente magneten te plaatsen en door het water te laten circuleren met een pomp.

Graven...
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 29/11/05, 11:34

het stapeleffect komt voort uit het feit dat een van de platen bedekt is met zuurstof en de andere met waterstof

zoals je op school moet hebben geleerd "twee metalen van verschillende aard ondergedompeld in een base of een zuur vormen een batterij waarvan de spanning varieert afhankelijk van de aard van het paar metalen en de elektroliet"

blijkbaar voor roestvrij staal bedekt met zuurstof aan de ene kant en waterstof aan de andere kant in zuiver water is het 2v Ik heb nog geen andere metalen geprobeerd
het zal nodig zijn om een ​​metaal te vinden dat door te oxideren met de waterstof van de andere plaat een lagere spanning van 1.24 V zou geven (dit is de efficiëntiedrempel van de elektrolyse hierboven verliezen we, hieronder winnen we)
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 29/11/05, 11:40

Ja ik heb het moeten leren....
Maar op dat moment zou het me niet moeten interesseren dus het ging het ene oor in en het andere uit...

Dus je bedoelt dat het is omdat zuurstof op de ene elektrode achterblijft en waterstof op de andere dat we het batterij-effect hebben?
Wat als we ervoor zouden zorgen dat deze gassen niet aan de elektroden blijven kleven? Door bijvoorbeeld het water te laten circuleren om de luchtbellen los te maken?
0 x
dudu x2
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 54
Inschrijving: 23/11/05, 14:08
Plaats: 49600




par dudu x2 » 29/11/05, 14:38

Dag iedereen!

Ik zie dat je sinds zaterdag goede vorderingen hebt gemaakt!!! hoed!! :o

Ik heb 7 RVS 316L platen besteld van 300*90*2mm

we kunnen de spanning al door 6 delen

dus we kunnen het ons veroorloven om 3v te hebben waarmee we de spanning al kunnen delen tot 0.5v.

kortom, dat is voor jou, wij zijn info!!!


Anders had ik er al aan gedacht om het water door een pomp te laten lopen...
Want voor mij geldt: hoe sneller de bellen uit de muren worden verdreven, hoe meer water er in contact komt met de muren. En ik denk ook dat we hierdoor de spleet tussen onze platen optimaal kunnen verkleinen.

Ik zal dit voorbereiden voor de volgende keer dat ik tijd heb...
0 x
Sdc77
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 22/06/05, 16:52
Plaats: Frankrijk




par Sdc77 » 29/11/05, 16:53

Dudu het lijkt erop dat het bij conventionele elektrolyse niet onder de 1,24 V mag komen.

Ndc.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 29/11/05, 17:04

Ik heb wat tests gedaan om het gebied in te schatten dat nodig is om veel versterkers door te geven bij lage spanning (1.8 of 2V).
Dus heb ik 2 elektroden gemaakt met 2 roestvrijstalen staven, aan elkaar bevestigd met een tussenruimte van 1 mm. Hier zijn mijn verschillende metingen:

Bij 31V trekken we 1.88A ---> "weerstand" van 16.5 ohm
Bij 28V trekken we 1.68A ---> "weerstand" van 16.6 ohm
Bij 25V trekken we 1.49A ---> "weerstand" van 16.77 ohm
Bij 22V trekken we 1.3A ---> "weerstand" van 16.9 ohm
Bij 19V trekken we 1.1A ---> "weerstand" van 17.2 ohm
Bij 16V trekken we 0.88A ---> "weerstand" van 18.2 ohm
Bij 13V trekken we 0.68A ---> "weerstand" van 19.1 ohm
Bij 10V trekken we 0.46A ---> "weerstand" van 21.7 ohm
Bij 7V trekken we 0.26A ---> "weerstand" van 27 ohm
Bij 5V trekken we 0.14A ---> "weerstand" van 35.7 ohm
Bij 4V trekken we 0.08A ---> "weerstand" van 50 ohm

Ik heb het gevoel dat het oppervlak nodig is om ampère in 2V te kunnen trekken!

Daarna heb ik wat testen gedaan met 2 aluminium platen van 100x100mm, iets minder dan 1mm tussenruimte. Als er eenmaal veel bubbels in het midden zijn, gaat de stroom naar beneden, naar beneden, naar beneden ....
Het zal daarom nodig zijn om deze bellen te verwijderen door het water te laten circuleren... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 29/11/05, 19:19

met aluminium platen is het normaal dat de stroom wegvalt, want aan de positieve kant van de fabricage van aluminiumoxide, wat een zeer goede elektrische isolator is, hebben we met dit principe de eerste electolityque diodes gemaakt aan de ene kant een kool van de andere een aluminium blad toen de positieve pool was verbonden met het aluminium blad, ging de stroom niet meer in de andere richting, de stroom ging normaal
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 29/11/05, 20:05

Nou dat verklaart dan alles ;)
Maar verder konden we zien dat de bellen tussen de 2 platen vast bleven zitten. Het zal waarschijnlijk nodig zijn om voor een watercirculatie te zorgen om ze af te voeren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 29/11/05, 21:09

het zal nodig zijn om een ​​metaal te vinden dat door te oxideren met de waterstof van de andere plaat een lagere spanning van 1.24 V zou geven (dit is de efficiëntiedrempel van de elektrolyse hierboven verliezen we, hieronder winnen we)


Ja ik heb het moeten leren....
Maar op dat moment zou het me niet moeten interesseren dus het ging het ene oor in en het andere uit...


Als het u kan helpen:
http://www.profmokeur.ca/chimie.htm

http://www.geocities.com/CapeCanaveral/9305/reduc.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 30/11/05, 11:26

interessant deze links bedankt konijn.

van mijn kant heb ik ooit een aquarium gehad met een biologisch filter en de circulatie van het water werd verzekerd door de bubbler die in een buisje borrelde bovendien was het een leuk fonteintje maar met dit systeem verplaatsen we zoveel mogelijk hetzelfde volume water dan gas geproduceerd (1 liter gas verhoogt maximaal 1 liter vlotter in eerste instantie stijgt het gas en gaat het water rond in een tweede keer tilt het gas het water op en stuwt het uit de buis)


Beeld

anders is het gemakkelijk om fonteinpompen te vinden die 100 liter water per uur circuleren voor 2wh verbruikt rond de 1 euro per w bij Conrad bijvoorbeeld

anders heb ik voor de weerstand van verzuurd water een oud boek uit 1944 dat enkele waarden geeft




Beeld

de weerstand in ohm cm is de weerstand van een kubus met zijden van 1 cm en de meting wordt gedaan tussen twee van zijn evenwijdige vlakken...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten