Earth Wespen (immigratie en invasie bijenkorf)

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/08/08, 18:00

Wespen zijn nuttig, maar dodelijk voor mijn vrouw :D
De wespen

Ze zijn agressiever dan bijen, eten vlees, steken meerdere keren en beschadigen boomgaardvruchten. Verschrikkingen van de natuur, wespen vervullen een essentiële regulerende rol door de larven van insecten te verslinden die net als zij worden gehaat.
Een insect van de Hymenoptera-orde en van de Vespidae-familie, de wesp jaagt op insecten en valt geopend fruit, vlees en al het eetbare voedsel aan. De gewoonten van wespen zijn vergelijkbaar met die van bijen, met dit verschil dat ze niet zwermen en dat alleen de koninginnen de winter overleven, zodat het nest geen proviand bevat.

Waar woont ze ?
De wesp leeft meestal in de buurt van huizen, in bomen of in ondergrondse nesten, waar hij bijeneters bouwt.

Waarom bijt ze?
Problemen ontstaan ​​meestal wanneer de wesp wordt gestoord. Ze steekt dan om haar overleving te verzekeren. De gele jaswesp heeft een gladde, holle naald aan het uiteinde van zijn lichaam waardoor hij zijn gif injecteert, dat histamine bevat en een factor die rode bloedcellen oplost.

Het nut van de wesp
Om de larven te voeden, vangen de volwassenen zeer grote hoeveelheden vliegen, rupsen en andere insecten. Wespen bedienen daarom bepaalde fokkers van wie het vee mogelijk besmet is met parasitaire larven.

Enkele tips
De wespensteek is pijnlijk. De gebaren zijn hetzelfde als bij een bijensteek. Houd er rekening mee dat horzels door licht worden aangetrokken om overlast te voorkomen. Denk in je tuin aan wandverlichting en bij voorkeur hoge plekken om panieksituaties te voorkomen. Wespen houden van bier en alle suikerhoudende dranken. Bedek voedsel tijdens het eten en vermijd het dragen van geparfumeerde producten. Laat geen afval rondslingeren.

Houd er ook rekening mee dat wespengif ernstige allergieën kan veroorzaken en dat een bezoek aan de eerste hulp dan noodzakelijk is.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 10/08/08, 18:14

Christophe schreef:Ik heb de video in meer detail bekeken: voor mij zijn dit duidelijk wespen en geen bijen !!


Ik kan het duidelijk niet vinden, Christophe, heb je de foto's van Andrene-bijen op deze site bekeken?
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 10/08/08, 18:21

Nou, ik denk dat het een ex-vrouw was die de glimlach zag :) Ah de pensioenen.
Anders heb ik niets gecontroleerd, want voor mij waren het bijen.

Nou, ik kwam net een blog tegen over de wereld van insecten, en het is waar dat het gezien de foto's op wespen lijkt, bovendien lijken de vleugels zo lang als het lichaam in tegenstelling tot de foto's van bijen.

Als ik het goed heb gelezen, zou er een koningin zijn ingetrokken, dus zit ze in het gat en zouden de arbeiders deze appartementen opnieuw tekenen.

Met zeer actieve moedervlekken heb ik aarde verpletterd, wat gebeurt er als ik het gat vul in de hoop dat er zoveel mogelijk in zit.
Kan ze ondergronds overleven :x of kunnen ze een deal sluiten met de mol om een ​​doorbraak te bewerkstelligen :schok: :onheil:

Stel dat de koningin nog niet is geïnstalleerd, als het gat gevuld is, zal ze teruggaan naar hun basis, bovendien veronderstel ik dat ze tegen het vallen van de avond moeten worden gestopt.

:?
a + claude
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/08/08, 18:28

Onder de wespen is het de koningin die als eerste neerstrijkt...
Als je ze echt wilt elimineren... een glas benzine... :? en jij licht...begin twee uur later opnieuw, en het is voorbij... :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 10/08/08, 18:38

delnoram schreef:Ik kan het duidelijk niet vinden, Christophe, heb je de foto's van Andrene-bijen op deze site bekeken?


Nou, ik vermoed dat je het over deze hebt: http://aramel.free.fr/INSECTES18ter-2.shtml ?

Als dat zo is, zie ik er geen op de foto's die zo'n "flits" geel hebben... en zulke contrasterende strepen.
Dernière édition par Christophe de 10 / 08 / 08, 18: 43, 1 keer bewerkt.
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 10/08/08, 18:43

Nee, dat is degene die ik gevonden heb.
http://lemondedesinsectes.over-blog.com ... 05699.html

Benzine tanken is barbaars, terwijl het stiller is als de koningin begraven ligt.
Oké, ik ga kijken wat er gebeurt bij het vallen van de avond, maar hey, ze hebben een levering van aarde besteld.
a + claude
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 10/08/08, 18:45

ja, tenslotte geeft de film geen heel precies beeld.
er is mogelijk een die meer op een wesp lijkt dan op een bij.
Beeld
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/08/08, 18:47

Ze zullen een andere uitgang graven.... :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 10/08/08, 19:09

Inderdaad Delnoram, we zouden ze kunnen verwarren met deze, maar ik zie... kijk goed naar de 1e seconde van de film, een... critter passeert heel dicht bij het doel...

Hé, dan is het aan Clasou om het ons ook te vertellen! Hij is degene die ze voor ons heeft, niet wij :)
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 10/08/08, 19:24

Ik denk dat ik alles heb gezegd wat ik kon, tenzij er iets is dat echt tussen hen verschilt.

Omdat ik niet meer weet wie zei dat bijen harig zijn, is dit niet het geval, wat zeker is, is dat het graaft en niet stopt.

Zoals ik al eerder zei, las ik dat gevleugelde mieren van wespenoorsprong zijn.
En hier worden we overspoeld door mieren, dus het is dat ze het leuk vindt en als ze dezelfde afkomst heeft, heeft ze misschien dezelfde redenen om zich daar te vestigen.

En misschien zijn wat ik jarenlang dacht dat bijen waren, altijd wespen geweest.

Nou, ik had de mollen, de mieren, nu de wespen, alleen om een ​​dierentuin te openen.
Welke voortplantingssnelheid, ervan uitgaande dat ze zich gaan vestigen.
a + claude
0 x

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten