Realisatie van een verticale moestuin

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 18/05/09, 20:59

+ 10

Uitstekend!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
verticale moestuin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 16/05/09, 11:32
Plaats: Parijs




par verticale moestuin » 19/05/09, 12:31

Hallo allemaal en bedankt voor je feedback

Over de tomaten en hun smaak kan ik nog niet zeggen omdat ze net beginnen te rijpen, maar wat betreft de aromatische kruiden die ik regelmatig pluk, ze zijn extreem sterk van smaak en geur.
Persoonlijk vind ik ze veel beter dan die van de handel: mrgreen:
Ik hou jullie graag op de hoogte van de eerste proeverij van tomatenfoto's, ter ondersteuning, bovendien is hier mijn eerste rijpe tomaat !! (bijna) Beeld

Wat betreft de animatie, goed gezien, zal ik in de cyclus visvoer toevoegen !!

Wat betreft het functionele proto, de site is nog niet definitief, het beeld van het "functionele proto" is misschien niet genoeg zichtbaar (waarom mijn verticale moestuin) maar ik zal er snel nog veel meer toevoegen! !
De balans is inderdaad een beetje lastig te bereiken, maar is nog steeds relatief toegankelijk zolang men oplettend is gedurende een fase van een paar weken waarin men de meest gevoelige planten (ex komkommer) volgt om te anticiperen op de verschillende carrences en door het viswater elke 2 dagen te controleren (ammoniak, ph, nh3 / nh4, no2) om te verifiëren dat de planten hun rol van filtratie spelen.
Wat betreft energiekosten heb ik op dit moment de planten op een paneel (en het bovenste stuk van de bloem) gekweekt, met slechts één hps 250w lamp. Maar ik denk dat ik lampen moet toevoegen aan elk nieuw paneel.
Voor spaarlampen heb ik ook nagedacht over de vraag.

wat betreft verdamping is het ongeveer 5 en 8% van het totale watervolume (120 L) per dag. het is een veel hogere donor dan het zou moeten zijn omdat het water 3 panelen irrigeert, waarvan er slechts één volledig bedekt is met planten.
Voor temperatuur is het stabiel bij 22,5 ° C en wanneer het boven de 24 komt, ventileer ik de wandpanelen waardoor het water wordt gekoeld.
(het huis T is rond 21/22 ° C.

Ik heb ook mooie aardbeien, ik zal mijn sites snel verrijken met prachtige afbeeldingen van de muur!

Weldra
0 x
mijn site presenteert de realisatie van een verticale indoor moestuin, in hydrocultuur en aquaponic cultuur, echt ecosysteem, moestuinwand, indoor cultuur, indoor cultuur van groenten en aromatische kruiden. Woonkamer moestuin, hydrocultuur en aquaponics. http://www.potager-vertical.fr
experimenteren
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/07/09, 15:43




par experimenteren » 16/07/09, 15:49

hello,
Ik heb je een e-mail gestuurd over je twee e-mails,
geen antwoorden misschien bent u op vakantie : Cheesy:
dus ik sta mezelf toe mijn vragen hierover te stellen forum
en goed gedaan voor uw site en dit leuke kleine experiment.
Ik ga een soortgelijk project opzetten en ik post de evolutie van het ding ^^

Dus ik ben in Nice, en ik heb een halve vierkante meter voor een erker op het zuiden.
Ik kan u net zo goed zeggen dat ik niet van plan ben enig licht te werpen op mijn geografische locatie;
Ik heb al een aquarium gevonden van 60 cm 60 tot 100 liter gelegenheid.

Het zou fijn zijn om een ​​plant te vinden die boven de vis wordt geplaatst en die zaden maakt om de vissen te voeren als we een expert in de kamer hebben : Cheesy:

VRAGEN:
je bedekt alle panelen behalve de boven- en onderkant voor de gravitatie van de irrigatie.
:? dus de planten groeien in het tuinbouwvilt en komen er in bosjes van bovenaf uit?
:? of moet je willekeurig gaten maken of een soort look?
:? of wachten we tot het in het vilt ontkiemt voordat het de voorkant bedekt?
:? of maak je gaten in het witte zeil waar je geplant hebt?
:? heb je veel vis nodig?
:? hoe in dit geval de zaden te verdelen?
:? Kunt u ons een foto laten zien van het voltooide prototype en de volledige verdieping?
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 16/07/09, 16:25

Goed werk inderdaad ...

Ik dacht meerdere keren aan een soortgelijke ervaring om mijn appartement te laten bloeien ...

Maar ik blijf ervan overtuigd dat dit soort SF-project deze plaats alleen in extreme omstandigheden heeft ...

Dus zoek ik het liefst een appartement met toegang tot een gemeenschappelijke moestuin ... Tenzij het de haren in mijn hand zijn ... :D

In ieder geval goed gedaan voor het experimenteren, groot succes ...
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 31/07/09, 13:32

spreken van verticaal

ken je het verschil tussen een taliban en een westelijke luchthaven

het westen is horizontaal

en de verticale Taliban


ok ik weet de uitweg
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 05/08/09, 08:26

: Mrgreen: goede grap recycling : Mrgreen:

Wat betreft de verticale moestuin denk ik ook dat deze zijn plaats kan vinden in een kleine tuin of een balkon tegen een muur op het zuiden. Ik denk dat het in de winter zelfs mogelijk is om de moestuin te sluiten om een ​​minikas te maken.

Wat me eigenlijk stoort, is de levering van lampen om de planten te verlichten. Dit is een van de redenen waarom ik de vissen van het aquarium van mijn dochter naar de buitenzwembaden heb verdreven en mijn laatste vogels in een binnenkooi heb verkocht (ze hadden een hele kamer van hun eigen 10 uur per dag verlicht met 2 neonlichten).

Met goede isolatie, zoals een polycarbonaatpaneel met driedubbele dikte, zouden we een verticale tuin hebben die het hele jaar door loopt ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten