En dan mulchen?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: En dan mulchen?




par sicetaitsimple » 19/09/17, 22:24

Did67 schreef:
izentrop schreef:Hallo,
Frankrijk recyclet 66% van het papier/karton.


Het is dramatisch.

Maar volgens overheidsgegevens lijkt het bijna 90% te zijn (in 2011; ik hoop dat we sindsdien enige vooruitgang hebben geboekt):


Er kan een verschil zijn tussen het percentage gerecycleerd papier/karton (dat wat als "input" terugkeert in de sector) en het percentage karton dat bijdraagt ​​aan de productie van nieuw karton, omdat er verliezen zijn in het recyclageproces? Maar ik heb geen mening, want ik weet er niets vanaf.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: En dan mulchen?




par Adrien (voormalig nico239) » 20/09/17, 00:48

En het niet-mulchen dan??? Beeld

Ik leg uit... : Idee:

In een zeer levendige en wilde weide van hoog gras met een zeer dichte bebouwing (ik heb er natuurlijk een paar en daarom stoort het idee me), zou het een gek idee zijn (of minder effectief qua productie?) dan te zaaien en te planten zonder hooi te strooien?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: En dan mulchen?




par izentrop » 20/09/17, 07:03

sicetaitsimple schreef: Er kan een verschil zijn tussen het percentage gerecycleerd papier/karton (dat wat als "input" terugkeert in de sector) en het percentage karton dat bijdraagt ​​aan de productie van nieuw karton, omdat er verliezen zijn in het recyclageproces? Maar ik heb geen mening, want ik weet er niets vanaf.
Het is goed geschreven:
"In Frankrijk wordt slechts 47% van het grafische papier zoals kranten, advertenties, gidsen (waarop de bijdrage van de producenten betrekking heeft) gerecycled, terwijl Spanje 64% van zijn papier recyclet en Duitsland 75%." Het is dus precies aan het begin van de sector. https://www.planetoscope.com/papier/561 ... rance.html

Het is duidelijk dat niet de kranten en advertenties slecht worden gerecycled, maar eerder zakdoeken, min of meer vervuilde papieren handdoeken, verfrommeld papier, oververpakkingen van papier (vaak vermengd met plastic of aluminium). .

nico239, heb je ooit geprobeerd groenten in de bush te kweken?
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: En dan mulchen?




par phil53 » 20/09/17, 07:38

Voor een doos gaan we niet naar het recyclagepark, als we op het platteland wonen slaan we vaak een voorraad in en gaan we er af en toe heen als we naar het dorp gaan voor iets anders.
Op zakelijk niveau wordt karton redelijk goed gerecycled, maar voor VSE's en ambachtslieden geven velen niet om recycling. Ik merk het als ik op een industrieterrein langs de vuilnisbakken loop.
Het is deels lui om te sorteren!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: En dan mulchen?




par Did67 » 20/09/17, 11:09

sicetaitsimple schreef: Er kan een verschil zijn tussen het percentage gerecycleerd papier/karton (dat wat als "input" terugkeert in de sector) en het percentage karton dat bijdraagt ​​aan de productie van nieuw karton, omdat er verliezen zijn in het recyclageproces? Maar ik heb geen mening, want ik weet er niets vanaf.


Het cijfer van 90% is inderdaad dat van "papier/karton".

Iets meer dan 90% herstel.

Iets minder recyclen.

Het herstel moet destructieve "herstel" omvatten - het herstel om te verbranden als het een ketel voedt (????).

Recycling betekent dat het opnieuw begint in een cyclus van productie van "iets": nieuw karton, eierdozen, en wat dan ook...

De twee cijfers liggen dicht bij elkaar. Dit betekent dat wanneer het wordt teruggewonnen, het bijna altijd wordt gerecycled.

Dus aan de ene kant zou "bijna" 90% van het papier en karton worden gerecycled, dus hergebruikt om er iets van te maken.

Dit is anders dan de andere cijfers... Met name de 60%. Het is nog steeds 50% meer.

Ik weet niet welke van de Ministry of Planetoscope de beste statistieken heeft...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: En dan mulchen?




par Did67 » 20/09/17, 11:12

phil53 schreef:Het is deels lui om te sorteren!


En als ik me niet vergis, is toegang tot recyclingcentra voor bedrijven... betalend!!! [Ik denk dat elke Com Com zijn beleid heeft; bij ons is dit het geval]
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: En dan mulchen?




par izentrop » 20/09/17, 14:53

Did67 schreef:Het cijfer van 90% is inderdaad dat van "papier/karton". Iets meer dan 90% herstel.
Op de graffiti waar je dit figuur uit haalt staat: "Ademe verpakkingsrichtlijn 2013", het lijkt erop dat dit een doelstelling is die gehaald moet worden.

Hierboven staat geschreven: Het recyclingpercentage van afval bedroeg in 60 2010%, al het afval samen. Een derde van het afval gaat naar opslagcentra, de rest wordt verbrand met of zonder energieterugwinning.In 2011 bedroeg het recyclingpercentage van verpakkingen 88% voor papier en karton, 23% voor kunststoffen en 71% voor glas.
De dozen zijn de dozen die hiervoor in de containers zijn verzameld. Wat in de vuilniszakken zit, wordt niet gesorteerd en direct in de pits gedumpt.

Zelfde recentere bron: Beeld http://www.statistiques.developpement-d ... ieres.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: En dan mulchen?




par Did67 » 20/09/17, 15:48

izentrop schreef:
Did67 schreef:
In 2011 bedroeg het recyclingpercentage van verpakkingen 88% voor papier en karton, 23% voor kunststoffen en 71% voor glas.[/i][/b]



Dat is wat ik schreef ("iets minder dan 90%) over recycling voor karton.

We zijn het dus helemaal eens.

Waarom zou je dat willen verdrinken in andere, mindere cijfers. Papier en karton is een van de best gerecycleerde afvalstromen. Er staan ​​al heel lang overal containers...

Het is een kwestie van recyclen, dat wil zeggen "terugkeren naar de circuits"...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: En dan mulchen?




par Did67 » 20/09/17, 15:57

izentrop schreef:
Zelfde recentere bron: Beeld http://www.statistiques.developpement-d ... ieres.html


Het is, het staat geschreven in het bijschrift:

Screenshot 09-20-17 waarderingsindex.PNG
Screenshot 09-20-17 waarderingsindex.PNG (166.84 KiB) 2259 keer bekeken


Het is het aandeel gerecycleerde materialen in de hoeveelheid papier/karton die door de economie wordt gebruikt. Dus 66% van ons karton en papier dat we gebruiken, is gemaakt van laag gerecycled materiaal.

De twee cijfers zijn duidelijk verschillend.

Door 88% van ons papier/karton te recyclen is dit slechts voldoende om 66% van ons "nieuw papier en karton" te produceren.

Het verschil zou met name moeten zijn wat er verbrand wordt (ik denk niet dat het gebruik als "organische bodembedekker door permaculturisten" doorweegt). Het zou waarschijnlijk ook nodig zijn om te corrigeren op basis van wat er wordt geëxporteerd / geïmporteerd. Ten slotte zijn er waarschijnlijk andere toepassingen, die als "gerecycled" worden beschouwd, zonder dat het terugkeert in de vorm van papier/karton?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: En dan mulchen?




par sicetaitsimple » 20/09/17, 18:13

Did67 schreef:Het verschil zou moeten zijn, ................................ Het zou waarschijnlijk ook moeten worden gecorrigeerd op basis van wat er wordt geëxporteerd/geïmporteerd . .................................................


Ja, dat is de verklaring. Omdat ik de cijfers van gisteren niet begreep, heb ik een beetje gekeken: het blijkt dat ongeveer 1/3 van het in Frankrijk ingezamelde papier/karton wordt geëxporteerd!
Geweldig, toch?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten