Maalmachine FLORABEST 2500 6 (elektrische aansluitingen)

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
barbal14
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 19/04/12, 09:31
x 1

Maalmachine FLORABEST 2500 6 (elektrische aansluitingen)




par barbal14 » 20/04/12, 13:28

Re hello,

Ik heb sinds vanmorgen talloze pogingen ondernomen om de connectoren op mijn molen opnieuw aan te sluiten en ik heb goede hoop. Ik denk dat ik er al in geslaagd ben om de draden die verbonden zijn met de AAN/UIT-schakelaar te scheiden van de draden die naar de VOORUIT/ACHTERUIT-schakelaar gaan. Helaas draait de snijrotor op zijn kop, dus ik geef de moed niet op en ga verder met testen. Als iemand van jullie enige kennis heeft van connecties, vooral omdat ze niet aarzelen om in te grijpen, +.

Beeld
Beeld
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 20/04/12, 14:30

Ik zie dat wit, rood, paars korter lijken, dus naar hetzelfde aansluitblok (schakelaar?)
Als het nu een aan-uit is, lijkt het alleen de netfase via het stopcontact te onderbreken.
Eén fase retourdraad (en de andere stand-by)

Bij de andere schakelaar komt de hoofddraad op de middelste aansluiting (of een faseterugkeer na de zekeringen of de nulleider die uit het stopcontact komt?

Ik zou erop willen wijzen dat op de foto de gele en oranje niet zijn aangesloten op de advocaat-pods.
(Dit zijn overigens geen schroefklemmen)

Normale werking lijkt eenvoudiger dan de mijne voor verbindingen. Er is de eenvoudige MA-knop.
Dan de andere schakelaar: het apparaat start alleen in AV-modus als je op groen drukt?
Blijft de green aan of is het slechts een drukknop?
Op normale snelheid?
Het apparaat stopt handmatig wanneer de rode knop wordt ingedrukt? Of met de groene knop?

De rode knop bedient de achteruitversnelling. Is de achterwaartse snelheid langzamer dan de voorwaartse wandeling?
Bedient deze knop alleen de achteruitversnelling met constante druk?

Deze bevindingen helpen u bij het vinden van de juiste verbinding.

***
Bij de mijne, recentere is dat anders. De draaiknop staat op UIT. Hierboven bevindt zich een blokkeerglijbaan
Door naar voren te schuiven, kan de knop alleen naar rechts worden gedraaid (vaste positie) en de motor werkt in voorwaartse versnelling.

Om de voorwaartse beweging te stoppen, wordt de draaiknop teruggebracht naar de UIT-stand => motorstop.

Om achteruit te schakelen, moet u de schuifregelaar weer naar u toe brengen.
Dan mag de draaischijf naar links draaien en alleen.
Door de draaiknop naar links te houden, draait de motor achteruit (snelheid lager dan vooruit).
Als de knop wordt losgelaten, keert hij vanzelf terug naar de UIT-stand.
**
U ziet dat de werking van de meest recente kan verschillen van die van u.
Vandaar de verschillende verbindingen met verschillende organen.
0 x
barbal14
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 19/04/12, 09:31
x 1

Crusher FLORABEST 2500-6 elektrisch falen ???




par barbal14 » 20/04/12, 15:52

Ik heb de 6 draden opnieuw aangesloten en ik denk dat ik redelijk dicht bij het resultaat ben. het start, het stopt, helaas draait het maar in één richting en het is niet de goede richting. het draait achteruit en ik kan de draairichting van de bladen niet omkeren ??? er kan een ander probleem zijn dan de slecht aangesloten draden. Alle info ??? Ik ben geïnteresseerd :schok: :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 20/04/12, 16:12

Als je met 6 draden, 2 schakelaars en de instructies die ik je gaf, het niet kunt, komt dat omdat je het aan Emmaüs moet geven... : Cheesy:

Je zegt dat het maar een klein beetje achteruit draait en stopt.

Daar is het de bediening tijdens een storing in AV-modus, denk ik.
Wanneer de motor blokkeert vanwege te veel gulzigheid, moet er een elektronisch systeem zijn dat oververhitting of elektrisch oververbruik detecteert, en de molen gaat automatisch een paar omwentelingen achteruit en stopt dan om de blokkering op te heffen.
Dit hoort bij de normale werking van het apparaat, maar is slechts een veiligheidsvoorziening tijdens het gebruik.

**
Misschien werkt de AV-apparatuur niet vanwege een ontbrekende beveiliging?
- Staat uw prullenbak goed op zijn plaats, vergrendeld onder het apparaat?
- De reset?
- Staat het tegenmes niet te ver naar voren waardoor de kneusrol niet kan draaien?...
0 x
ChrisFix
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 05/02/19, 12:58

Betreft: FLORABEST 2500 papiervernietiger




par ChrisFix » 08/03/19, 10:05

Bonjour à tous,

een buurman heeft dezelfde versnipperaar als de florabest 2500 (het is een trimma CR 2500)
De molen was gedeeltelijk gedemonteerd toen hij hem aan mij gaf om te zien dat de storing (!) en de aansluitingen (6 draden) van de motor allemaal los waren!!!!.
Ik zoek een oplossing om het apparaat te herstellen (eventueel HS)

Heb je een aansluitschema of foto's aub?

Hoe voeg je afbeeldingen in? ook bedankt
Ik kan een uitbenend fotoalbum delen

Ik ben helemaal nieuw.
Ik heb 2 doelen!
* Leer en heb plezier
* en indien mogelijk herstellen!!

Bedankt voor de antwoorden die je me kunt geven in dit reparatie-avontuur.
Dank u bij voorbaat


Chris
Haut
0 x
Spalax
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 03/06/19, 14:06

Re: FLORABEST 2500-6 papiervernietiger defect (elektrische aansluiting)




par Spalax » 03/06/19, 14:45

Ik ben hier nieuw voor forum over de floribest shredder Ik moet de borstels alleen op de A/R-contactor vervangen geen kruiskopschroef model 2500/9 hoe deze knop te verwijderen bedankt
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: FLORABEST 2500-6 papiervernietiger defect (elektrische aansluiting)




par gegyx » 03/06/19, 15:09

hallo
Ik weet niet waar je het over hebt.

< >? Het is nieuw.

Uw "contactpersoon"? Is het de knop "vooruit/achteruit"?

< >?
Op een eerdere foto zijn dit schroeven met een driehoekige uitsparing (je hebt het juiste bit nodig) Er zijn kleine dozen van slechte kwaliteit maar die hebben veel verschillende uitsparingen, dit helpt in deze gevallen. Vergeet anders niet om na demontage de schroef terug te plaatsen of diametraal een gleuf te zagen.

Als dat het niet is. Post een foto om je probleem uit te leggen.
0 x
Spalax
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 03/06/19, 14:06

Re: FLORABEST 2500-6 papiervernietiger defect (elektrische aansluiting)




par Spalax » 03/06/19, 18:11

Ik heb waarschijnlijk een ander probleem. Ik weet niet hoe ik moet antwoorden. Ik ben spalax. Mijn probleem is om de omgekeerde starthendel op mijn model te demonteren. Geen kruisvormige schroef in het midden. Wat moet ik doen om een ​​foto te sturen? Ik ben nutteloos, maar toen ik begreep hoe dit werkt. forum Oké, dankzij jou
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: FLORABEST 2500-6 papiervernietiger defect (elektrische aansluiting)




par gegyx » 03/06/19, 18:45

Ja, ik weet dat je spalax bent.
Het is niet nodig om me om 2 uur een gewaarmerkt afschrift te sturen van wat je op het forum.
**
Ik ging kijken bij mijn vader die in de tuin geparkeerd staat:

Ook geen kruiskopschroeven aan de bovenkant. Natuurlijk is ze binnen...
Met een dunne schroevendraaier ga je voorzichtig de kras in, tussen de knop die schuift en zijn behuizing. Door iets te verwijderen wordt de schuif ontkoppeld, verwijderd. Ik laat het aan u over om verder te gaan met de subtiliteiten.

Een advies, aantekeningen maken, een schets, foto's van wat je demonteert. Bewaar je gedemonteerde onderdelen en schroeven in dozen.
(omdat er sommigen zijn die het nog steeds proberen, en nog steeds proberen het weer in elkaar te zetten :D )
De draden zijn een beetje kort, dus we proberen ze te verwijderen en zonder vlekken zal het binnen 15 dagen moeilijker zijn om ze weer in elkaar te zetten

Ik wil niet beledigend zijn; Ik weet niet waar je naar op zoek bent, en je niveau van onderzoek en doe-het-zelf, maar als je al op de eerste schroef stuit...
0 x
Spalax
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 03/06/19, 14:06

Re: FLORABEST 2500-6 papiervernietiger defect (elektrische aansluiting)




par Spalax » 03/06/19, 19:36

gegyx schreef:Ja, ik weet dat je spalax bent.
Het is niet nodig om me om 2 uur een gewaarmerkt afschrift te sturen van wat je op het forum.
**
Ik ging kijken bij mijn vader die in de tuin geparkeerd staat:

Ook geen kruiskopschroeven aan de bovenkant. Natuurlijk is ze binnen...
Met een dunne schroevendraaier ga je voorzichtig de kras in, tussen de knop die schuift en zijn behuizing. Door iets te verwijderen wordt de schuif ontkoppeld, verwijderd. Ik laat het aan u over om verder te gaan met de subtiliteiten.

Een advies, aantekeningen maken, een schets, foto's van wat je demonteert. Bewaar je gedemonteerde onderdelen en schroeven in dozen.
(omdat er sommigen zijn die het nog steeds proberen, en nog steeds proberen het weer in elkaar te zetten :D )
De draden zijn een beetje kort, dus we proberen ze te verwijderen en zonder vlekken zal het binnen 15 dagen moeilijker zijn om ze weer in elkaar te zetten

Ik wil niet beledigend zijn; Ik weet niet waar je naar op zoek bent, en je niveau van onderzoek en doe-het-zelf, maar als je al op de eerste schroef stuit...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 90-gasten