Welk merk van houtkachel?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
decaan
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 15/09/10, 15:51
Plaats: Yonne

Welk merk van houtkachel?




par decaan » 23/09/10, 21:02

Ik had het resultaat van Christophe niet gezien. Mijn kachel is een "MARTIN HIEMSTRA". Ze leveren in heel Frankrijk, het wordt overdag geïnstalleerd en ze proberen het voordat ze vertrekken! De mijne weegt 1,2 T. Hij kan meer warmte verzamelen dan een traditionele PDM omdat hij is gemaakt van vuurvast cement zoals industriële ketelruimten. Hij is super knap. Zie hun site. Ik heb geen interesse in de box, alleen het enthousiasme voor de uitvoering van het spul.
0 x
Allemaal samen ...
Avatar de l'utilisateur
arwenn
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 08/03/09, 20:04

Re: Welk merk houtkachel?




par arwenn » 08/10/10, 13:03

Dean schrijft:Ik had het resultaat van Christophe niet gezien. Mijn kachel is een "MARTIN HIEMSTRA". Ze leveren in heel Frankrijk, het wordt overdag geïnstalleerd en ze proberen het voordat ze vertrekken! De mijne weegt 1,2 T. Hij kan meer warmte verzamelen dan een traditionele PDM omdat hij is gemaakt van vuurvast cement zoals industriële ketelruimten. Hij is super knap. Zie hun site. Ik heb geen interesse in de box, alleen het enthousiasme voor de uitvoering van het spul.


Ik geef toe dat deze kachels erg mooi zijn, naast de mogelijkheid om ze aan te passen, de kleuren zijn origineel, maar eerlijk gezegd is de goedkoopste meer dan € 7000 : Cry: installatie + levering rond 1500 € kost het de portemonnee. :?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/10/10, 14:37

Ahmed antwoordde:
Dedeleco: ja, je hebt gelijk, je zult deze nogal verdachte punten moeten controleren. ..
Het "oude model dat erg slecht werkt" is erg moeilijk te starten en rookt hevig tijdens deze fase, dan vereist het fijn verdeelde boomstammen op straffe van uitdoving, wat de eigenaar verplicht de merlin te hanteren.

Ik zou graag willen weten of de oorzaak van dit probleem is verholpen, wat ook wijst op een basisprobleem in de open haard, meer dan de kachel alleen ?????

Ik had mogelijkheden voorgesteld:
Voordat ik de kachel beschuldig, zou ik met uiterste zorg controleren of er niet zo'n onzin is, de open haard blokkeren !! !!!
Ten slotte zijn deze omstandigheden ideaal om te stikken met CO !!
Koop een CO-detector !!

Zelfs de slechtste kachel aan de goedkope kant moet beter branden dan dat !!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 08/10/10, 19:37

Na ondervraging blijkt dat deze kachel voorheen in een ander huis slecht werkte.
Het lijkt er echter nog steeds op dat er een probleem is met onvoldoende luchttoevoer; er is daarom een ​​specifieke luchttoevoer gepland: bedankt dat je mijn aandacht vestigt op dit belangrijke punt!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/10/10, 21:00

De defecte kachel moet mogelijk worden gedeblokkeerd en het roet moet worden verwijderd ???
Het roet verstopt de kachels ook goed.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 09/10/10, 20:10

De kachel is uiteraard schoongemaakt en geïnspecteerd: niets lijkt de normale werking in de weg te staan ​​...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 14/10/10, 20:51

Na een start van de prospectie geef ik u mijn eerste indrukken over "nieuwe generatie" houtkachels.
Hun ontwerp is namelijk heel anders dan dat van de oude modellen (die we nog steeds onderaan het assortiment vinden).

Wat ik ga zeggen, heeft specifiek betrekking op verticale apparaten, die vooral mijn aandacht trokken.

Het basisidee is om een ​​vrij strakke focus te maken om de warmte te concentreren; voor hetzelfde doel worden de wanden van de haard geïsoleerd door middel van gevormde platen van vuurvast materiaal of vermiculiet.
De vrij grote glazen deur zorgt voor een goed zicht op de vlam, maar vertegenwoordigt een zekere tegenspraak met het doel van een zeer hete omhulling, dit is echter een begrijpelijk compromis.
De isolatieplaten maken het ook mogelijk om de temperatuur van de wanden van de kachels op haardniveau te temperen.
Dit temperatuurniveau wordt nagestreefd om een ​​zo perfect mogelijke verbranding van het hout mogelijk te maken en zo onverbrand te beperken.
Deze efficiënte verbranding is ook afhankelijk van de toevoer van oxidatiemiddel: daarom zijn de luchtcircuits goed ontworpen en op verschillende punten verdeeld om het mengsel te optimaliseren.
Naast de klassieke primaire lucht zijn er goed ontworpen secundaire luchtinjectiepunten, evenals een naverbranding (tertiaire lucht) in het bovenste gedeelte.
In hetzelfde bovenste gedeelte verlengen schotten het pad van de gassen om een ​​betere warmteoverdracht te bevorderen (soms met een massa vuurvaste stenen om de thermische traagheid te vergroten).
Deze apparaten kunnen alleen worden aangedreven door houtblokken van 33 cm, vanwege het kleine formaat van de open haard; Waarschuwing! Bij sommigen is de marge zo symbolisch dat de 25 cm praktisch een verplichting is ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 165 gasten