Elektriciteitsgenerator om te schudden

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2

Elektriciteitsgenerator om te schudden




par manoria68 » 25/08/10, 19:17

Hallo,

Ik vond dit systeem niet slecht voor het maken van elektriciteit:

Beeld
Beeld

Ik maak zelf speleolampen:

Beeld

Dus wat ik tegen mezelf zei, was om een ​​generator te maken en deze aan een schoen te hangen.
Dus we lopen ondergronds, het gaat mijn batterijen opladen
En ik zou mezelf een paar sets reservebatterijen besparen.

Ik weet dat ze lampen verkopen met een uitstekende autonomie, maar die van mij hebben een betere verlichting dan die op de markt, aangezien ik leds koop zodra ze uitkomen bij lumitronix. Daarnaast hebben ze een zeer interessante verhouding lumen / opgenomen vermogen en is het belangrijk om goed ondergronds te verlichten.

Oké, laten we gaan oefenen:
Beeld

Ik wikkelde draad om een ​​plastic buis en ik schudde de magneet erin door te schudden.
natuurlijk, aangezien ik dit een beetje "snel" deed, zou het ideaal zijn geweest om een ​​buis met een kleinere diameter te hebben om te vermijden dat je een paar slagen met tape op de magneet moet draaien om de diameter te vergroten.

De spoel voedt een diodebrug en laadt een 100 yF condo op

En de tests gaven niets, geen spanning, dus waarom?

Moet het op een metalen buis worden gewikkeld en de rest niet van metaal?
Plastic buis te groot?
Moeten we 2 wikkelingen maken?

Natuurlijk, zodra het principe gevalideerd en gedimensioneerd is, herhaal ik het met een grotere magneet en bewerk ik alle onderdelen met de metalen draaibank op een teflonbar

PS: ik heb een van deze beroemde schudlampen nog niet gekocht en autopsie gedaan
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/08/10, 19:30

vergelijk wat al werkt geen wonder (je moet lang schudden), en je bewerking !!
Aantal windingen van de spoel, diameter van de draden, sterkte en grootte van de magneet? om de geïnduceerde spanningen, de stromen, uw elektrolytische condensator en en zijn aanzienlijke verliezen te kennen, is een supercondensator beter, een oscilloscoop helpt de problemen te zien en niet in het donker te blijven.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/08/10, 22:18

om een ​​paar slagen te maken met tape op de magneet om de diameter te vergroten

Dit is voldoende om de spanning te verminderen, omdat een groot deel van de flux van de magneet verloren gaat, de spoel niet dicht genoeg bij de magneet, zolang deze voldoende magnetische flux heeft, is deze magneet van kwaliteit zeer inferieur aan die van de lamp om te schudden dat werkt (een factor 10 die de prijs van de lamp verhoogt !!) !! ferriet of alnico om te vergelijken met NdFeB, vergelijk ook de maat !!
zien :
http://fr.wikipedia.org/wiki/Aimant_permanent
http://en.wikipedia.org/wiki/Magnet

Deze schudlampen bestaan ​​alleen dankzij deze recente krachtige magneten !!! Hun prijs is in de detailhandel, niet ver van die van de lamp !!
Hoe sneller de magneet beweegt, hoe meer spanning hij geeft.
Bovendien moet het aantal windingen van de spoel hoog zijn, hoe dichter bij de magneet, want de diodebrug werkt alleen boven 1 volt en de leds hebben 3 volt nodig! Anders niets !!

Bovendien heeft het elektrolytische vermogen van 100 microfarads ernstige verliezen om te meten en zal de stroom in de LED niet lang duren: 1/10000 Farad geeft een stroom van 1 mA met 3 V gedurende een tijd die niet groter is dan 0,3 s !!! ! en 10 mA flaibarde LED gaat 0,03s mee !! (t houdt van CxV / I)
Je hebt een supercondensator nodig die heel wat meer waard is dan de Farad voor een duur van 10000 keer meer !!!!!!! 0,1 F kan een beetje werken !! Neem anders een batterij om op te laden, maar veel langer !!
http://fr.wikipedia.org/wiki/Supercondensateur
http://fr.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9cha ... ndensateur
http://fr.wikipedia.org/wiki/Condensate ... t%C3%A9%29

Een andere oplossing is om een ​​zware massa op de kruk van een kleine draagbare dynamo op de markt te monteren, die door traagheid de hele kruk bij elke stap met de helft zal verdraaien en de lamp zal opladen. (bricodépôt verkocht er twee voor 6 tot 8 €) of om een ​​mechanisme aan een beenarticulatie, snaar of hefboomarm te bevestigen die deze dynamo door slagen activeert.
Deze handdynamo's met magnetische schakeling en snelle tandwielrotatie zijn veel efficiënter!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/08/10, 22:42

Sorry, Manoria, maar zo onttron je carbide niet om een ​​grote kamer te verlichten! :D
Ik ben het volledig eens met wat zojuist is gezegd.

In het bijzonder is de in een smoorspoel geïnduceerde spanning evenredig met de snelheid van totstandkoming / herstel van het magnetische veld. Het is geen toeval dat een autoalternator bijna niets geeft onder de 2000 toeren.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 25/08/10, 23:16

Bonsoir,
ok, ik denk dat het eenvoudiger en goedkoper zal zijn om de kant-en-klare lamp te kopen en de generator te scheiden.

blijft om het vermogen te zien dat we kunnen herstellen, wetende dat mijn LED's 180mA / H verbruiken voor een opbrengst van 145lumen / Watt
http://www.leds.de/Standard-LEDs/SuperFlux-LEDs/
Voor de projector gebruik ik het alleen in kamers en gootstenen, en ik zie niet hoe je de bodem kunt zien met aceto.
Ik zweer alleen bij mijn leds.

Als we hier kijken:

http://www.lampe-bio.fr/lampe-ecologique.htm

ze zeggen dat door het 80 seconden te schudden, we 1 H kunnen hopen
resteert om de kracht van de led in de lamp te zien
Ik denk dat het moet werken
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 06/09/10, 20:03

Nou,
Ik heb de lamp hier gekocht:
http://www.pearl.fr/eclairage/lampes-de ... E4665.html
En vanaf de eerste poging in de auto ging ik hem inruilen, want door hem 30 seconden te schudden heb ik een paar seconden licht.
Vervolgens wisselen ze het met mij uit en na de onmiddellijke test van iemand anders is het hetzelfde. Dan komt er iemand die zegt dat ik het uit alle macht moet schudden.
En ... inderdaad, in 15 seconden wordt het opgeladen, maar echt door het als een gek te schudden ...
Ik raad dit product aan niemand aan, het is echt m _ _ _ e
daarnaast hebben ze een led geplaatst met een slechte ram erin.

Door verdere tests te doen, kan ik een stroom van 5 ma meten door niet te sterk te schudden. Belachelijk.
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/09/10, 20:19

Met € 6,90 is het theoretisch minder dan € 20, niet altijd waar, zoals ik had uitgelegd, de kwaliteit van de componenten is essentieel, liefdevol en supercapaciteit.
Ik heb er een, een beetje beter, voor 15 €, maar de dynamo en LED-lampen om te draaien voor 7 € tot 10 €, ze werken vol minuten en ze kunnen worden opgeladen door afwisselend beweging, zoals je wilt.
Met een magnetisch circuit en dynamo zijn ze veel efficiënter.
U kunt versnellingen zetten om de heen en weer gaande beweging in een snelle roterende beweging te versterken.
Ik gebruik het vaak 's nachts om niet in het donker buiten de orde te blijven, lege batterijen, zelfs op een fiets.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/09/10, 12:14

een magneet en een spoel het is te simpel, het doet niets goeds

om een ​​koperen spoel en een magneet te gebruiken, heb je een bijna gesloten magnetisch circuit nodig: het heet een dynamo of een dynamo

elke kleine elektromotor voor speelgoed maakt een betere dynamo

een ander belangrijk punt om een ​​goede prestatie te krijgen: de juiste snelheid: vandaar het voordeel van de dynamo of de dynamo: we kunnen versnellingen gebruiken om de juiste snelheid te hebben

naast de kruklampen zijn het al goede voorbeelden van dit soort montage

blijft het idee om het ding ergens neer te zetten waar het tijdens het lopen elektriciteit maakt, zonder dat je hoeft te draaien
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 07/09/10, 12:37

manoria68 zegt:
En ... inderdaad, in 15 seconden wordt het opgeladen, maar echt door het als een gek te schudden ...
Ik raad dit product aan niemand aan, het is echt m _ _ _ e


Deze lamp heeft 2 functies, je vergeet de 2e: de verwarming.
Probeer het in de winter in het donker, geen tijd om het koud te hebben om het te schudden.
Het is een echt milieuvriendelijk en gezond product.
0 x
mijnandon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 13/09/10, 15:05




par mijnandon » 13/09/10, 18:29

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten