Hoe kan ik een mening hebben?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 13/07/10, 01:13

re

ok voor de berekening, bovendien zag ik net op de site dat het dagelijks is...

Ik woon in Narbonne, 200 dagen wind per jaar en evenveel dagen zonneschijn, maar ik zie mezelf niet een windturbine installeren zoals degene die ze aanbieden. Bovendien neig ik meer naar zonne-energie dan naar voltaïsche energie, wat in eerste instantie veel winstgevender en goedkoper is.

jeff
0 x
Regismu
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 349
Inschrijving: 26/03/10, 17:11
Plaats: 13
x 6




par Regismu » 13/07/10, 01:36

Het is een goed idee, maar het hangt ervan af wat je onder winstgevend verstaat....

omdat warm water afhankelijk is van uw behoeften..

fotovoltaïsche energie... die u kunt doorverkopen... voor anderen vergeleken met de stroom die u installeert : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 13/07/10, 02:43

re

doorverkopen, voor fotovoltaïsche zonne-energie is het mogelijk, maar je moet via een bedrijf gaan dat een installatie verkoopt en installeert, tenzij je een andere methode hebt, want anders zal het geruime tijd duren voordat het voor mij rendabel wordt. praktisch moet je drie keer de prijs van de apparatuur op internet rekenen, en zonder dat denk ik dat het onmogelijk is om het terugkoopcontract van het EFRO te verkrijgen. bovendien zorgen de installatiebeperkingen ervoor dat er daarom niet meer vrijwilligers zijn voor deze installaties: verplichte integratie in het dak, in plaats van de pannen, en als er een waterdichtingsprobleem optreedt, begint het probleem! ideaal, integratie in een veranda, maar ik weet niet of dat haalbaar is.

aan de andere kant, de zonneboiler, kan ik uitstekende apparatuur vinden (2 panelen, veiligheids- en circulatiekast, speciale tank van 300 liter) voor slechts € 3000, om zelf te installeren... en hier is het warm water voor huishoudelijk gebruik (zonne-energie) op minimaal 10 maanden per jaar, betaald in 3 of 4 jaar, en het kan nog goedkoper!

jeff
0 x
Regismu
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 349
Inschrijving: 26/03/10, 17:11
Plaats: 13
x 6




par Regismu » 13/07/10, 05:20

hallo

maar alles wordt berekend...

als je via een vennootschap loopt en je beperkt je tot 3 kwc heb je BTW op 5.5...steun...Ci...niet-belastbaar inkomen

als u uw installatie laat uitvoeren maar meer dan 3Kwc...BTW van 19.6% maar terugvorderbaar...In bepaalde gevallen...en belasting op 29% van het inkomen : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/07/10, 08:42

Coucou zei:

Ik denk dat het onmogelijk is om het uitkoopcontract van EFRO te verkrijgen


In België is het belangrijkste om verbinding te kunnen maken met het netwerk de aansluiting door een “normale” erkende elektricien en ontvangst door een erkende organisatie (Vinçotte, CEB, BTV, enz.).
Hiermee kunt u uw teller achteruit laten draaien en groencertificaten claimen.

En in Frankrijk?

Niet te verwarren met de procedure voor het verkrijgen van belastingverminderingen (geen RW-bonussen meer), die ook gevaarlijk is omdat deze gepaard gaat met een belastingcontrole met herziening van het kadastraal inkomen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 13/07/10, 10:28

Gni, ik begrijp er dus niets meer van....
Het lijkt dus duur voor wat het dan is.
Dit verhaal over Wc en W/h laat mij verbijsterd achter.
Dit verhaal lijkt op de "muzikale kracht" en "nominale kracht" van stereosystemen...
In hifi is het “maximale muzikale vermogen” drie keer het nominale DIN-vermogen, het enige waarmee rekening moet worden gehouden.
Met welke panelen moet dan rekening worden gehouden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 13/07/10, 11:07

Allereerst is het niet W/h maar Wh (wattuur)
Vanaf daar is het eenvoudig: de relatie tussen W en Wh impliceert eenvoudigweg een notie van tijd.
Dit is wat de relatie tussen kracht en energie bepaalt.
Wh (energie) = W (vermogen) x H (tijd in uren)

Voor zonnepanelen is de belangrijke waarde de Wc (of Wp in het Engels), d.w.z. "Wattpiek" of "Wattpiek", wat het theoretische maximale vermogen is dat een paneel kan leveren onder optimale omstandigheden (wat niet vrijwel alleen in het laboratorium bestaat en die daarom in het echte leven bijna nooit worden bereikt)
De geproduceerde Wh is afhankelijk van zoveel parameters (en vooral zonneschijn) dat het slechts een indicatieve waarde is... "om een ​​idee te krijgen"
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/07/10, 13:03

En om even compleet te maken:

- in deze of gene situatie (geografisch; noord of zuid; bekende gemiddelde zonneschijn) zal een onderzoek u kunnen vertellen hoeveel kWh gemiddeld een paneel van X kWp [piek kilowatt] zal produceren

- maar in een bepaald jaar zal dit gemiddelde niet noodzakelijkerwijs worden bereikt (het weer kan "slecht" zijn en uw panelen produceren minder) of het kan worden overschreden!
0 x
Regismu
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 349
Inschrijving: 26/03/10, 17:11
Plaats: 13
x 6




par Regismu » 13/07/10, 13:32

Dag

en ik nodig je nogmaals uit om deze site te bezoeken om ter plaatse te zien wat de installaties kunnen bereiken...er is er zelfs één in België : Mrgreen:

http://www.bdpv.fr/index.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/07/10, 18:20

Forhorse zei:

De geproduceerde Wh is afhankelijk van zoveel parameters (en vooral zonneschijn) dat het slechts een indicatieve waarde is... "om een ​​idee te krijgen"


Dit zijn statistische gegevens! Te compenseren volgens breedtegraad, oriëntatie en dakhelling. Maar dat is meestal een maximum.

In België zal 1 KWp dus 850 KWH/jaar produceren. Dezelfde panelen zullen in Odeillo ongeveer 1300 KWh/jaar produceren.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten