dieselmotor microlight slinger

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
olivcody
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 10/05/10, 21:11

dieselmotor microlight slinger




par olivcody » 11/05/10, 20:52

hello,
na het onderwerp over de dieselis en gazXe2, Ik wil graag uw technisch standpunt over mijn onderwerp hebben.

ik wil inderdaad zelf een slinger-ulm bouwen die is uitgerust met de cdi-engine van de smart fortwo die 40ch ontwikkelt op 4800tr / min, zie 51 op de smart 2eme-generatie en 100Nm op 1800tr / min. het gewicht zou ongeveer 70kg zijn
mijn vragen zijn:
kan het op olie lopen (met een beetje diesel om de motor te verwarmen en schoon te maken),
welke prestaties kan ik verwachten (kruissnelheid),
hoe moet de spoed van de schroef worden gedimensioneerd (om de beste prestaties op kruissnelheid te hebben),
wat zou de impact zijn op de stijging van de hoogte (altijd in relatie tot de stap).
andere vragen zullen zeker volgens uw ideeën komen.

merci
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 11/05/10, 21:01

Dit onderwerp zal de wereld interesseren !!

Toevallig had ik het dit weekend over de dieselmotor van de smart in aviation in Maloche, zelfs toen we de zeer interessante museumhangar van La Ferté Alais bezochten: http://www.ajbs.fr/

Nee, een HDI zal moeite hebben met olie, althans niet bij 100% duurzaam.

Voor het overige verandert het feit dat het een dieselmotor is niet veel, hij loopt gewoon langzamer voor hetzelfde koppel.

Dus moet de schroefinstelling, bij directe aandrijving, naar mijn mening worden verhoogd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 11/05/10, 21:04

idhp ramp gemeenschappelijk voor de HV zijn er ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 11/05/10, 21:09

Ja, dat is het maar bij 100% duurt het niet lang ...

Op sommige "idhp" kun je niet eens "rood" of GO van slechte kwaliteit (Oost-Europa) zetten zonder risico op mislukking ... dat wil zeggen!

Op de onze (118d) stond "Geen bioadditief" ... en ik denk niet dat het een slag van de olielobby's was ...

: Cheesy:
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24

Re: Dieselmotor op slinger ulm




par oiseautempete » 11/05/10, 21:36

olivcody schreef:ik wil inderdaad zelf een slinger-ulm bouwen die is uitgerust met de cdi-engine van de smart fortwo die 40ch ontwikkelt op 4800tr / min, zie 51 op de smart 2eme-generatie en 100Nm op 1800tr / min. het gewicht zou ongeveer 70kg zijn
mijn vragen zijn:
kan het op olie lopen (met een beetje diesel om de motor te verwarmen en schoon te maken),
welke prestaties kan ik verwachten (kruissnelheid),
hoe moet de spoed van de schroef worden gedimensioneerd (om de beste prestaties op kruissnelheid te hebben),
wat zou de impact zijn op de stijging van de hoogte (altijd in relatie tot de stap).

brom: 70kg + het essentiële verloopstuk (4800tr het is veel te snel) het is zwaar ... Een slinger ULM is een sleepval en werkt alleen goed met weinig kracht als het licht blijft (afhankelijk van de goed principe van Henri Mignet), als het zwaar is, kost het vermogen om een ​​correcte klim te hebben en 40cv is het weinig voor een twee-zits forens, er zijn alleen de bescheiden voordelen te zien van een gemotoriseerde forens 503 (52cv) maar veel lichter. De slimme diesel heeft veel koppel dankzij de turbo, maar het is alleen interessant voor cruisen ...
De propellerhoogte, als deze vrij zwak is, gaat deze omhoog naar de muren, maar roei op een cruise, als de pitch vrij sterk is, zal de cruise goed zijn, maar de klim zal slecht zijn, dus het gaat allemaal om het vinden van het juiste compromis afhankelijk van het gebruik dat we ervan maken en het terrein dat we oefenen ...
Met een onbekende motor heeft u een propeller met verstelbare spoed nodig waarmee u naar het juiste compromis kunt zoeken ...
De 3-dieselassen met zeer goed geprofileerde gazaile-types zijn zeker efficiënt in het cruisen, maar hun klim is bescheiden en er is veel landingsbaan voor nodig om op te stijgen: op een klein traditioneel ulm grasveld, niet te goed onderhouden en omgeven door bomen kun je vergeet dit soort opties, tenzij je zelfmoordneigingen hebt ... op goed geplaveide harde wegen, waarom niet ...

Naar mijn mening, om van tijd tot tijd te vliegen met relatief weinig vlieguren (het is zeldzaam dat we meer 50h per jaar doen, het gemiddelde van piloten is veel minder), niet de moeite waard s 'emm ... met diesel en rommelige aanpassingen, is het beter om een ​​goede ulm-motor te kiezen die niet te hebzuchtig is, als je niet ver weg een moderne tijd 2 vliegt (bijvoorbeeld: Hirth-injectie, 12L / h in eco crosiere voor een 70cv), als je een behoorlijk lange afstand vliegt, is een goede 4-tijd HKS700E (60cv) over het algemeen voldoende en eet hij ~ 10L / h of minder ... als je absoluut wilt knutselen, een betrouwbare motorfietsmotor doet ook het werk, er worden nogal wat Suzuki-bandietmolens gebruikt (vrij gemakkelijk te vinden in het geval van een motorfiets), maar je hebt een goed verloopstuk nodig ...
Dernière édition par oiseautempete de 11 / 05 / 10, 21: 47, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/05/10, 21:39

het is nog steeds logischer om zuinige olie en brandstof in wegvoertuigen te stoppen dan in vliegmachines

je hebt minstens 1.2 keer zwaardere plantaardige olie nodig dan diesel om dezelfde energie te maken: op de weg heeft het bijna geen belang, maar in de lucht is het jammer

maar dan interesseert de techno van de hdi me: waar is het probleem? dit klopt niet met plantaardige olie?

als alleen het injectiesysteem niet vasthoudt, maakt het niet uit: het continue pompsysteem en de elektrisch geregelde injector zijn sowieso geen betrouwbare oplossing

het equivalent van hdi om zeer efficiënte diesel te laten werken, is de pompinjector

aan de andere kant, als het in de cilinder zit dat de plantaardige olie een probleem vormt, zal de injectorpomp niets beter doen
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 11/05/10, 22:00

chatelot16 schreef:
maar dan interesseert de techno van de hdi me: waar is het probleem? dit klopt niet met plantaardige olie?

als alleen het injectiesysteem niet vasthoudt, maakt het niet uit: het continue pompsysteem en de elektrisch geregelde injector zijn sowieso geen betrouwbare oplossing

het equivalent van hdi om zeer efficiënte diesel te laten werken, is de pompinjector



Een pompinjectorsysteem is niet veel resistenter dan de common rail: de drukken zijn zelfs hoger.De viscositeit van de olie, zelfs raapzaad (de meeste vloeistof) creëert beperkingen zodat de pomp en de injectors scheet laten ... met de auto als het scheet, stop je aan de rand van de weg, in ulm, vooral slinger (finesse 8 of minder), als je boven een niet-verplaatsbaar gebied bent (en er zijn relatief beetje in mijn zeer ruige en beboste hoek ...), is het beter om storingen te voorkomen: het is te dom om je leven te verliezen (en mogelijk je passagier te doden) om kaarsuiteinden te redden ...
Ter info: injectoren voor elektromagnetische controle, er is meer dan dat tegenwoordig, zelfs op vrachtwagens, pompinjectoren worden verlaten (niet compatibel met Euro 4 en 5 normen) en worden niet langer gebruikt op sommige werkende motoren of karren omdat goedkoper ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 11/05/10, 22:08

+ 1 chatelot
+ 1 vogel

Maar het is niet alleen de viscositeit die een brandstof maakt, er is ook het veel lagere cetaangetal (olie) / GO (richting 30 versus 50) ... de beste olie op het cetaangetal is l palmolie (cetaan op 45-48 tegen 50-52 voor GO) maar het is solide tot 30-35 ° C (zie meer) ... het is daarom een ​​beetje problematisch ...

Dus ik denk dat plantaardige olie dat is adviseren tegen (verbieden?) daarom bij luchtvaartgebruik tenzij u een motor gebruikt ONTWORPEN VOOR ...

Om nog maar te zwijgen van de mogelijke gedeeltelijke bevriezing in de tank (deze stolt soms de bovenkant) en er is de verzekerde crash ...
0 x
olivcody
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 10/05/10, 21:11




par olivcody » 11/05/10, 22:49

ok om de olie te vergeten. Ik dacht dat het haalbaar was, want in alle "groene" rapporten zeggen we er goede dingen over ...
anders vind ik het, om op diesel te blijven, niet zo zwaar in vergelijking met andere benzine. op de luchtvervoerslocatie is er een vergelijkingstabel en bij gelijk vermogen wegen de benzinemotoren tussen 40 en 50 kg. Als ik nu alles over de Gazelle2 begrijp, voor een benzinemotor, zijn er onderdelen die niet voor een diesel zijn (ik begrijp het misschien verkeerd).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 11/05/10, 22:57

Ja, er is steeds minder verschil in massakracht!

Nou persoonlijk als ik moest vliegen, zou ik meer gerustgesteld zijn om in vliegtuigdiesel te vliegen dan in benzine ... zelfs als het betekent dat 1 weinig 100LL in diesel wordt gedaan om het vloeibaarder te maken :)

: Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten