Workshop-laboratorium voor technologische projecten: meeting

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas

Workshop-laboratorium voor technologische projecten: meeting




par emlaurent » 01/02/10, 23:23

Werkplaats-laboratorium voor technologische projecten.

De laboratoriumwerkplaats Innovation and Technologies is een plek in ontwikkeling. Het gaat over technische middelen bundelen in dezelfde ruimte. Deze middelen, machines en gereedschappen, worden ter beschikking gesteld van vernieuwers, uitvinders en individuen om hen in staat te stellen hun ideeën en prototypes te realiseren. Deze plek zal een plaats van uitwisseling vormen tussen uitvinders en technologen door alle werkplekken aan te bieden die nodig zijn voor dit soort projecten.

Ik stel voor een uitwisselingsbijeenkomst om deze plek op te zetten met geïnteresseerden. Deze bijeenkomst maakt het mogelijk om het concept en de grote lijnen ervan te presenteren en van gedachten te wisselen tussen toekomstige gebruikers. Bent u geïnteresseerd, kom dan langs en vertel ons uw wensen en behoeften!

Voor meer informatie, zie de folder:
http://laurent.em.free.fr/atelier/plaqu ... _oct09.pdf

en de blog http://plate-forme-technique-alsace.blogspot.com/

In de praktijk bijeenkomst in Mulhouse in café Le Grand Comptoir (in het SNCF-station) Vrijdag 12 februari 2010 van 18 uur tot 30 uur

Emmanuel
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/02/10, 09:47

Welkom en proficiat voor dit mooie initiatief, zij het misplaatst: 500 km van Charleroi! :onheil: pffft waar denk je aan? :D
Het zou leuk zijn als je ons regelmatig op de hoogte houdt van wat daar speelt! :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 03/02/10, 22:50

Ik weet het, ik weet het... het is nog een lange weg om regelmatig te komen!
Op de middellange termijn overweeg ik ten volle om enkele matrassen ter beschikking te stellen voor verre ecologen, die een weekend, een week of langer een prototype of een experiment kunnen komen uitvoeren.

Wat is er leuker dan daar te zijn om aan een project te werken met alles wat je nodig hebt om te eten en te slapen!

Oké olifant, ik zal nieuws posten. Zie anders mijn blog.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 08/02/10, 01:20

Heel interessant idee, maar te ver van huis

Ik heb al een draaibank, een freesmachine en veel apparatuur, maar ik heb niet genoeg tijd om veel projecten vooruit te helpen.

als uw project vordert, zou ik bereid zijn om deel te nemen door u originele dingen te doen te geven: dingen die ik in gedachten heb gehouden in de hoop ze te patenteren: maar ik ben de patenten beu, ik deel ze liever met iedereen
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/02/10, 11:49

8) Dit soort administratieve structuur (beheerd door het departement, de regio, enz.) en ondersteund door universitaire scholen of starterscentra zou echt moeten worden aangemoedigd.

Ik heb een zwak voor dit soort associatieve structuren.
Ze zijn lichter en betaalbaarder vanuit administratief oogpunt en zorgen ervoor dat mensen zich gemakkelijk kunnen uiten door al te officiële organisaties.

Er zijn reële behoeften op het gebied van de "industriële creatie", op het gebied van prototyping, die niet tot uiting komen vanwege een gebrek aan geschikte middelen.
Het wordt steeds zeldzamer dat we naar de plaatselijke draaier, de monteur of de ijzerbewerker gaan om het stuk op maat te laten maken tegen een belachelijke prijs, zelfs voor een fles.

Ik ben ook van mening dat dit soort structuren projecten moeten verenigen, delen en uitvoeren, ondanks de afstanden.

Ik werk in een vereniging die verschillende evenementen organiseert in heel Frankrijk en dit jaar gaan we proberen onze maandelijkse bijeenkomsten te verdubbelen via teleconferenties...
: Idee:
0 x
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 28/02/10, 11:41

Hallo,
Ik wil graag een verticale windturbine bouwen op basis van dit principe:
http://www.dailymotion.com/video/x8rb7t_eolienne-a-axe-vertical_tech
Aan de andere kant woon ik in de stad, in Luik, en heb ik geen werkplaats of gereedschap.
Ik ben aan het omscholen en heb er nog nooit een gebouwd.
Dus ik zoek hulp en logistieke middelen om daar te komen.
Eerlijk gezegd zou ik graag willen dat een meester mij als leerling accepteert zolang hij wil.
Een werkplaats, gereedschap en een beetje hulp zouden voor mij echter meer dan genoeg zijn.
[Bewerkt]
Alle informatie in deze richting is welkom.
Dernière édition par FPLM de 28 / 02 / 10, 22: 32, 1 keer bewerkt.
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "
Malcolm X
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

reactie voor fplm




par dedeleco » 28/02/10, 16:03

Ik wil graag een verticale windturbine bouwen op basis van dit principe:
http://www.youtube.com/watch?v=qg7hxaPA ... re=related
Aan de andere kant woon ik in de stad, in Luik, en heb ik geen werkplaats of gereedschap.
Ik ben aan het omscholen en heb er nog nooit een gebouwd.
Dus ik zoek hulp en logistieke middelen om daar te komen.

Deze video is aantrekkelijk, maar alle windturbines en propellers met verticale of horizontale as werken zonder het te zeggen volgens het principe van een bootzeil of een vliegtuigvleugel.
De krachtige windturbines met horizontale as en zeer slanke wieken zijn geoptimaliseerd om dit principe van een zeil- of vliegtuigvleugel optimaal te benutten.
We zijn op zoek naar maximale lift voor minimale weerstand (minimale windvang) en omdat deze verhouding de glijverhouding voor een vleugel wordt genoemd, zijn we op zoek naar de beste glijverhouding, net als voor een zweefvliegtuig!!
Uit de aerodynamica blijkt echter dat de finesse ongeveer gelijk is aan de lengte/breedte verhouding en daarom nemen wij de smalst mogelijke vleugels of bladen in verhouding tot de lengte!!
Zweefvliegtuigen bereiken een glijverhouding van 40, losgelaten vanaf 1 km, ze reizen 40 km zonder lift en ze hebben zeer smalle vleugels.
Hetzelfde geldt voor zeer smalle, krachtige propellerbladen en, indien mogelijk, ook voor zeilen.
http://site.eole.free.fr/Aerodynamique/facile.html
De weerstand zit aan het uiteinde van de vleugel en dus hoe langer de vleugel, hoe minder deze interfereert!
De video met verticale as en brede vleugels is dus verre van optimaal en dit is de reden waarom krachtige windturbines er geen gebruik van maken, te veel onnodige windweerstand en risico op vernietiging door storm.

Ten slotte is het, om een ​​activiteit te starten, beter om geleidelijk te spelen met eenvoudige schaalmodellen, zelfs goedkoop speelgoed, om te leren zonder onnodige kosten te verspillen.
Als u bijvoorbeeld een kleine windturbine maakt met een fietsdynamo, vervolgens een autoventilator en vervolgens een autodynamo (zonder dat u deze opnieuw hoeft te bedraden!) leert u de basiselementen door te experimenteren als een spel.
Heb je voor een windturbine een hoek met wind weg van schuilplaatsen en bomen? Anders zul je bij weinig wind merken dat het weinig werkt en dat bij harde wind de turbulentie enorm is, waardoor de windturbine ineffectief of zelfs kapot gaat.
Er zijn maar weinig windturbines die met weinig wind draaien.
Het is gemakkelijk om geen resultaten te behalen die aan de verwachtingen voldoen.
Turbulentie vernietigt de lift van de vleugels en zeilen zoals je kunt zien bij windsurfen door terug te keren naar de rand tegen de mistral, hoe dichter je bij de rand komt, hoe moeilijker het is omdat de turbulentie toeneemt om de lift te verwijderen!
Er zijn hobby- en apparatuurverkopers (vooral Duits) die een manier zijn om jezelf tegen een lage prijs te leren.
Kijk op Google voor alle mogelijke soorten windturbines, in enorme aantallen (in het Engels), veel zijn niet optimaal, persoonlijk word ik verleid door de kite-exemplaren die tegen zeer sterke wind kunnen opstijgen, zelfs de jetstreams met 400 km/u op 10Km hoogte (dus altijd winderig)!!

Eindelijk gelezen
De kleine windturbine is dood:
http://www.mediapart.fr/club/edition/de ... -est-morte
Ontmoedigend!!
We moeten de onzichtbare of verborgen windturbine in huis uitvinden!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: reactie voor fplm




par chatelot16 » 28/02/10, 16:33

dedeleco schreef:Eindelijk gelezen
De kleine windturbine is dood:
http://www.mediapart.fr/club/edition/de ... -est-morte
Ontmoedigend!!
We moeten de onzichtbare of verborgen windturbine in huis uitvinden!!


hopeloos en betreurenswaardig :onheil:

deze informatie is belangrijk en verdient een debat, of zelfs een gevecht, wat niets te maken heeft met dit laboratoriumworkshopproject

we moeten dit debat over een ander onderwerp lanceren: het verdedigen van de toekomst van kleine windturbines
0 x
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 28/02/10, 22:31

De energieautonomie wint aan momentum en dat is verontrustend. Wat een verrassing!
Vertel me niet dat je het niet gepland hebt.
Als dit het geval is, moeten we snel, heel snel alle betrokkenen mobiliseren om te protesteren. Het is een schending van de vrijheid.
Dat gezegd hebbende, en dit gaat mij alleen aan, is autonomie pas in opkomst. Het is aan ons om waakzaam te zijn zodat het kind niet in de kiem wordt gesmoord.
Einde van haakje.

Bedankt voor je antwoord Dedeleco.
Sorry, ik had de verkeerde video. Hier is de juiste (ik bewerk de andere):
http://www.dailymotion.com/video/x8rb7t_eolienne-a-axe-vertical_tech
Maar volgens uw opmerkingen zou het ook minder efficiënt zijn.
Het lijkt echter resistenter vanwege het ontwerp en het is precies dit mechanische aanpassingsvermogen dat mij aansprak.
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "

Malcolm X
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/02/10, 23:13

er zit geen meter op de wind: de opbrengst doet er niet toe

waar het om gaat is de prijs van de windturbine, of de verhouding tussen de prijs en het vermogen ervan

bij de klassieke windturbine met horizontale as is al het materiaal van de propeller voortdurend maximaal productief

bij de windturbine met verticale as is elk blad soms nuttig en soms schadelijk: het is slechts effectief op een deel van de revolutie: daarom is het veel minder goed

niet alleen de hoeveelheid materiaal is onnodig hoger, ook de inspanning aan de mast is veel hoger dan die van een goede windturbine: de hele mast zal ook steviger en duurder moeten zijn.

de verticale as windturbine is een slecht idee
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten