Workshop-laboratorium voor technologische projecten: meeting

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

naar mijn mening complexer




par dedeleco » 01/03/10, 01:41

Het praktijkvoorbeeld van deze video benadrukt het feit dat deze windturbine bij harde wind tot een cilinder sluit om de wind te weerstaan ​​en bij weinig wind werkt door te openen en te sluiten om de rotatie bij sterkere wind te regelen.
Het probleem is de waarde van de maximale wind, laten we zeggen 200 km/u op de top van de berg, en met 100 kilo kracht per m2 en deze windturbine met een doorsnede van 1 m2 in één oogopslag is de te verdragen kracht 400 kilo voor deze wind. (we nemen het kwadraat van de snelheid). Ik ben er niet helemaal van overtuigd en zeker dat de draagarmen deze kracht kunnen weerstaan!!!
Anders werken de vleugels gedurende de hele rotatie met stuwkracht terwijl de wind door de complex gevormde sleuven glijdt. Er is altijd een open spleet aan de voorkant.
Ze zijn niet op zoek naar maximale efficiëntie, maar naar degelijkheid door een eenvoud die bijna geloofwaardig lijkt.
De windturbine met smalle bladen voor dezelfde diameter en hetzelfde vermogen heeft echter veel minder weerstand tegen de wind bij harde wind (minder kracht om weerstand te bieden), maar werkt mogelijk minder goed bij lage wind, omdat hij niet snel genoeg draait, hoewel het hangt af van de aandrijfmodus van de dynamo. Het verschil is dat je bij de propeller met horizontale as meer regeling nodig hebt om de propeller te oriënteren, de helling van de bladen en de rotatiesnelheid aan te passen. Een dergelijke complexe regeling is een bron van onaanvaardbare storingen in de bergen en die kunnen worden vermeden met een eenvoudig mechanisme dat de bladen sluit, wat eigenlijk halfopen deuren zijn!!.
Deze bergwindturbine moet gepatenteerd en beschermd worden met onvindbare plannen???
0 x
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 01/03/10, 09:03

Hallo dedeleco,
Bedankt voor deze informatie. Maximale prestaties zijn in dit geval niet mijn eerste prioriteit. Dat gezegd hebbende, negeer ik dit belangrijke punt niet.
Wat mij interesseert is de weerstand, het aanpassingsvermogen aan harde wind. 200 km/u is een plafond dat zelden wordt bereikt en ik ken er geen een die zo'n kracht weerstaat. Ik rekende meer op 120 max. Maar de gemeenschappelijke achilleshiel is de centrale as.
Dat gezegd hebbende, ben ik niet van plan om precies deze windturbine te bouwen.
Ik heb ideeën voor aanpassingen van dit concept, terwijl ik dit ingenieuze principe van aanpassing aan de aanwezige krachten behoud. Terwijl mama in vuur en vlam staat, wordt de weerstand tegen haar woede-uitbarstingen steeds minder een te verwaarlozen punt. In de nabije toekomst zullen we ongetwijfeld te maken krijgen met een plafond van 200 km/u, dat ben ik met u eens.
Om modellen te kunnen bestuderen of ontwikkelen zijn echter tijd, logistieke en financiële middelen nodig.
Ik zou daarom graag willen beginnen met de bouw van een eenvoudige, goedkope en aanpasbare windturbine in de stad. Ik zou het in handen kunnen krijgen, er geld mee kunnen verdienen en dan een bedrijf kunnen starten. Van daaruit zou ik op zoek kunnen gaan naar verbeteringen en zelfs naar nieuwe modellen. Ik heb een aantal ideeën, maar weinig middelen. Zoals wij allemaal eigenlijk.
:frons:
In de plaats waar ik woon mag ik niet eens modellen bouwen. Ik zit vast in de theoretische fase. Ik heb nog veel hiaten in wiskunde/natuurkunde die ik moet opvullen, maar ik zou tegelijkertijd graag willen oefenen. Dit is de reden voor mijn post, ik zoek hulp om te oefenen.
De plannen staan ​​op internet, uiteraard gepatenteerd, cijfers heb ik echter niet.
Een deel van het koppel gaat verloren bij het openen of sluiten van de "vleugel" ten behoeve van de flexibiliteit van het systeem.
Als u ideeën heeft om dit concept te verbeteren, ben ik geïnteresseerd.
Nogmaals bedankt.
Ciao.
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "
Malcolm X

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten