EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Christophe » 26/02/24, 11:18

Remundo schreef:Nog meer vertraging!

Stralend rot roken!


Probeer het niet eens, je zult mijn niveau van walgelijke humor niet bereiken!! : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Christophe » 26/02/24, 11:19

AD 44 schreef:Alain Morvan, locatiedirecteur.

"We zouden half maart klaar moeten zijn om de reactor te laden, maar ik zeg niet dat we op die datum zullen laden."


Nou, er zijn anderen die humoristisch proberen te zijn... :schok:

ps: er staat niet het jaartal bij hè... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Christophe » 26/02/24, 11:23



ik citeer https://actu.fr/normandie/flamanville_5 ... 42405.html

“Maar geconfronteerd met vragen roept de ASN de geheimhouding van het onderzoek op, de geheimhouding van de bronnen… “We kunnen niets zeggen”, herhaalt Gaëtan Lafforgue, afdelingshoofd bij de ASN onvermoeibaar. Hij zal nog enkele cijfers ter hand nemen. onthuld: in 43 werden 2023 gevallen van namaak, vervalsing en vermoedelijke fraude (CVS) gemeld bij de ASN.

In totaal wordt momenteel 50% van deze zaken onderzocht door de ASN, 10% van de zaken is “onbewezen” bevonden, 10 zaken zijn momenteel in onderzoek bij de rechtbank en er zijn er drie gemeld bij het Openbaar Ministerie. “Het is een enorm cijfer”, zegt Yannick Rousselet, nucleair adviseur van Greenpeace Frankrijk. Nooit gezien ! »

Voor het overige "lijkt het er niet op dat het belang van communicatie in termen van transparantie zwaarder weegt dan de noodzaak om beschermde geheimen te beschermen" vanwege het risico dat "de voortgang van de ingeleide procedures wordt ondermijnd" of "andere door de wet beschermde geheimen" worden ondermijnd.


ik citeer https://www.ouest-france.fr/environneme ... aac57ff91a

“Tien gerechtelijke onderzoeken lopen wegens fraude

“Van deze drieënveertig gevallen wordt momenteel 50% onderzocht door de ASN, en tien worden momenteel onderzocht door de rechtbanken”, zei Gaëtan Lafforgue, van de ASN-afdeling van Caen, tijdens de algemene vergadering van de Lokale Informatiecommissie voor de energiecentrales van Flamanville. Hieruit blijkt dat de EPR hierdoor zou worden aangetast. “Wat we horen is dat het om kleppen en kleppen gaat”, getuigt Yannick Rousselet, nucleair expert van Greenpeace. Maar het is onmogelijk om te weten of het een kwestie is van vervalsing van onderdeelcontroles of een metallurgisch probleem met componenten. »

ASN en EDF geven geen commentaar, om “het lopende onderzoek, noch de beschermde installaties, en om onze bronnen te beschermen”, vat de eerste samen.“Mijn prioriteit is dat de uiteindelijke kwaliteit van het EPR in de vereiste veiligheidsomstandigheden van start gaat”, voegt Alain Morvan, directeur van de site, toe.”


Dit soort artikelen en vooral de feiten zijn verbazingwekkend... de EPR al in de rechtszaal, ook al heeft deze geen enkele MWh geproduceerd?
Ik wist dat er grote problemen waren, ik dacht niet dat het zo erg was...

Ik denk dat dit alles een weerspiegeling is van de huidige Franse samenleving: oneerlijkheid en incompetentie op alle niveaus... de gevolgen van een decennium van politieke en industriële wandaden...

De vraag is of het omkeerbaar is of dat we ooit zullen kunnen herstellen of dat we voor onbepaalde tijd zullen blijven vallen?
3 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par gegyx » 26/02/24, 11:35

Flamanville is gedoemd te worden gesloopt vanwege prenatale veroudering.
**
Het eerste ernstige incident zal de schuld zijn van de Russische sabotagediensten.

Suggestie / misschien wat rustieke Russische planten kopen? Egypte heeft er een paar, en Afrikaanse landen vragen erom.
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par n.Chr. 44 » 26/02/24, 11:50

Net als vele anderen volg ik dit programma al jaren... En het is altijd meer, meer, meer... te gek!

De werkelijkheid ontploft fictie!

Het punt is dat na twintig jaar de verantwoordelijken de een na de ander op de proppen zijn gekomen... Er is een enorme hoeveelheid verantwoordelijkheden en een ontelbaar aantal mensen die bij dit verhaal betrokken moeten worden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Christophe » 26/02/24, 11:50

Wat mij het meest van streek maakt is, denk ik, dat de EPR-affaire de weerspiegeling is van een zieke... en decadente samenleving...

Door altijd het minst dure te willen (verhuizing, sociale dumping, onderaanneming...etc etc...) om de winst te maximaliseren, krijgen we dingen die uiteindelijk veel meer kosten! Het bewijs hier!

Hoe het tij keren? Goede vraag, ik heb het antwoord niet omdat het zo verwarrend is!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Christophe » 26/02/24, 11:51

AD 44 schreef:Het punt is dat na twintig jaar de verantwoordelijken de een na de ander op de proppen zijn gekomen... Er is een enorme hoeveelheid verantwoordelijkheden en een ontelbaar aantal mensen die bij dit verhaal betrokken moeten worden.


Incompetentie is helaas geen misdaad in Frankrijk...En dat is jammer...

Ik vraag me af hoe het ons nog steeds lukt om Airbussen te bouwen in Frankrijk... : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Remundo » 26/02/24, 12:24

we benadrukken de slechte beslissingen onder Jospin-Voynet; ze hebben zeker de nucleaire industrie vertraagd, maar de genadeslag kwam later.

de grote achteruitgang van de nucleaire industrie begon tijdens het Lauvergeon-Sarkozy-tijdperk
, twee kleine, trotse en incompetente leiders die de EPR-projecten lanceerden zonder ze te kunnen bouwen, ook in het buitenland. En bovendien waren Lauvergeon en zijn metgezel Olivier Fric (je kunt dit niet verzinnen) betrokken bij het Uramin-schandaal, dat Areva €5 miljard aan verliezen kostte.

De andere fout was het niet regelmatig bouwen van reactoren van de oudere generatie om de teams van ingenieurs, technici en arbeiders op hun kennis te houden. Er was een communicatiestoring tussen de jongens die met pensioen gingen en de jonge mensen die niet in de nucleaire industrie wilden stappen zonder enige 'peetvader' die hen op weg hielp.
2 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Christophe » 26/02/24, 13:20

Ja, de vlucht of het verlies van industriële kennis maakt deel uit van het industriële falen dat ik hierboven noemde...

Wanneer de niveaus van instructie en algemeen onderwijs van een land dalen, is dit niet meteen duidelijk (behalve op RS zoals de video's "Niianania ben een jonge woktrans uitgelijnd met de maan van Jupiter"... Hoplà 20 miljoen views...) maar dit wordt een paar jaar later gezien bij industriële projecten, die nu bijna onhoudbaar zijn zoals die van de EPR...

Het is des te treuriger sinds Frankrijk de wereld een tijdje industrieel heeft verlicht... maar dat was voordat... lang voordat...

De huidige pseudo-juridische acties kunnen sommigen geruststellen ("proost, niet mijn schuld!"), maar zullen deze feiten niet veranderen, het probleem ligt veel dieper...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Christophe » 26/02/24, 13:32

Welke geavanceerde industrieën heeft Frankrijk vandaag de dag nog in de wereld (= waarvan anderen niet zo goed weten hoe ze het moeten doen als wij?)?

Luxe (muhahahah heeft absoluut geen nut behalve het geld van onze verhuizingen uitgeven...om over te geven...)...
Zware wapens (maar met vrij lage productiecapaciteiten vergeleken met andere landen...)
Luchtvaart (dankzij de steun van het EU Airbus-conglomeraat...)
Agrifood (praat met onze boeren...)
Zware constructie (Vinci et Cie... zij waren degenen die de sarcofaag van Tsjernobyl bouwden)
...

Wat nog meer?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 194-gasten