Houtverbranding en fijnstof

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 31/10/13, 15:44

ja ik ben het ermee eens, we moeten deeltjesfilters voor houtkachel aanbieden en subsidiëren met staatssteun, die in deze richting moet helpen. installateurs van kachels moeten het probleem aanpakken;

ze zouden ook moeten worden verkocht aan Leroy Merlin enz., ik weet zeker dat die manier zou evolueren ?!

Ik zeg gewoon "het is mogelijk" om deze eenvoudige energiezuinige en goedkope te ontwikkelen, nu verkoopt het vol met "hydro" -kachels die warm water maken, het zou moeten worden gedwongen als de staat een standaard type "Euro-ding" op houten apparaten, in + weten ze hoe ze het goed moeten doen op dit moment de ecotaks; =)
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 31/10/13, 15:59

dit principe lijkt eenvoudig:
Beeld

"Voor het jaar 2009 (laatste gegevens uit het SECTEN-rapport van 2011) is hout verantwoordelijk voor:
- 21% emissies van PM10 (10% wegvervoer).
- 33% emissies van PM2,5 (11% wegvervoer).
- 59% emissies van PM1 (16% wegvervoer).
- 62% PAK's (25% wegvervoer). "

het is stom omdat het bestaat:

http://www.bioenergie-promotion.fr/1745 ... es-a-bois/

http://www.secuflamme.ch/filtres_a_particules.php

http://www.ruegg-cheminee.com/ww/bb/pub ... mikron.cfm

http://www.boisenergie.tv/tags/filtre%2 ... articules/

ook voor grote ketelruimtes:
http://www.heitzmann.ch/fr/filtre-particules/
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 31/10/13, 16:03

... men kan zich een ingebouwde module voorstellen die warm water zou maken door een dubbele slurf of € xt € rn € (thuis plaats ik een spoel aan de uitgang van de kachel voor warm water), dus alles dat kan condenseren voor warmteterugwinning + deeltjes = bister, richting: evacuaties! de conduit is gemakkelijk toegankelijk voor sweep, wanneer je ook het interieur schoonmaakt ... dat geluk!

maar waarom stelt iemand het voor? ... het maakt dat je ernaar wilt kijken ...
je moet weten hoe je het laken moet lassen aan tig of mig, dat ik niet weet hoe te doen ...

een goedkoop model zonder warm water, en een geëvolueerd dat deze optie bevat, moet het karton als het tegen betaalbare prijzen blijft ..

Ik weet het niet, maar ... het is waar dat ik bij een lage trekking daar de deeltjes vind? dat is waar het bistreert, dus het houdt de deeltjes vast? je moet dat ook analyseren;
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 31/10/13, 22:17

de cycloon scheidt alleen het zeer grote stof: hopeloos voor de deeltjes

een ander probleem: in het hete gerookte zijn de deeltjes nog geen deeltjes maar gewoon teer dampen of andere chemische ... het is afkoeling dat het deeltjes van vloeistof of vaste stof wordt

het probleem is al een eeuw bekend voor de zuivering van het verlichtingsgas (gasfabriek) en het gazogene gas

in het geval van de vergasser vernietigen de deeltjes de explosiemotor die deze gebruikt ... de passage van het gas in een waterdouche is niet voldoende: het is noodzakelijk om een ​​filter door te voeren dat gemaakt is van poreus materiaal (zaagsel, of papieren filter)

vandaag is er een manier om meer te filteren: elektrostatisch filter, bovendien zien we in een document van schnell dat het de elektrostatische filtering gebruikt om het gas te zuiveren van een instalatie van gazeificatie van biomassa (gazogeen)

een elektrostatisch filter is een goede manier om alle deeltjes aan de uitgang van een houtvuur te bewaren ... er is lang in de kolencentrale en de verbrandingsinstallatie geweest, maar die zullen enige tijd doorbrengen geld daarvoor voor kleine houtverwarming?

je moet op zijn minst de voorzorg nemen om hout zo droog mogelijk te verbranden om netjes te kunnen verbranden, en dat is genoeg

om het beter te doen, moet je het hout in een gazogene doorgeven en een generator om het beter te doen dan te verwarmen! in dit geval is het gaszuiveringssysteem geen lading zoals de zuivering van de rook, het is een manier om de energie van het hout beter te waarderen

de zuivering van het houtvergasser-gas vereist een veel kleiner filter dan de zuivering van de rook
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 29/11/13, 22:10

er zijn Fine Particle Filters, gevonden dat
we zetten dit type product op pelletketels of versnipperd hout met een middelhoog vermogen

ICI

Beeld
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 211 gasten