Melkprijzen: blokkering van centrale inkoopkantoren in het westen

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 25/07/09, 20:19

Ja, maar dat betekent niet dat het automatisch "onrendabel" is... integendeel...

Ik geloof dat er onder fabrikanten een ‘gerucht’ is dat zegt:

“Als iets nieuws in Frankrijk werkt, zal het overal elders werken!”


...of was het met de Elzas? Ik weet het niet meer... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/07/09, 23:08

Welnu, het is industrieel, gebaseerd op ervaring. Het overtuigen van Franse industriëlen om hun gewoonten (in de brede zin van het woord) te veranderen is niet eenvoudig. Bij de Belgen is het veel makkelijker.

Europa heeft een mentaliteit van X maal 22: ik werd betaald om dat te weten. Als het veranderen van de mentaliteit eerst een groot reclamebudget vereist, ligt dit niet binnen het bereik van boeren, zelfs niet van federatieve boeren. Het zou mij verbazen als een groot deel van het Europese commerciële potentieel "wacht" op melk van de boerderij in de buurt van hun hypermarkt.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 18/08/09, 17:58

Ik struikelde hier gewoon over vertegenwoordiging in de wereld.

Beeld

Het lijkt erop dat het donkergroene overeenkomt met de brutomarge, maar ik heb wat vragen over de berekening omdat de weergave niet de kosten van elke stap weergeeft, maar goed ....

Als dat goed is, maak ik twee bevindingen heet:
1 - Het is beter om een ​​distributeur te zijn dan een boer (maar dat wisten we al) omdat we in gecumuleerde distributeur + straal 45% marge bereiken. Het is een zeer goed betaalde distributeur !!!
2 - Het is beter om een ​​verwerker te zijn dan een boer. Hier praten we over het veranderen van melk in ... melk zonder kaas, boter, room of andere. 25% om van een volle melk in bulk naar een halfvolle melkkarton of -fles te gaan, ik vind het ook goed betaald ....
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 18/08/09, 18:35

De laatste 5 procent is BTW. Er blijft dan nog steeds een marge van 40% over voor merkmelk. Er is ook een enorme kloof tussen merk- en niet-merkmelk.
aan de andere kant hadden ze de kosten en honoraria gedetailleerd kunnen beschrijven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/08/09, 21:00

Logischerwijs brengt merkmelk aanzienlijke marketingkosten met zich mee: verpakking, merchandising, reclame, bedrijfsleiders, imagocampagne, enz....
Melk van leveranciers wordt in sommige opzichten ‘verkocht’ voordat ze worden gekocht: de prijs is de belangrijkste drijvende kracht achter de aankoopbeslissing.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten