Mini waterkrachtcentrale, welke power push?

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
ak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/02/08, 09:03
Plaats: Mesnil Church (Houyet) - Zuid België

Mini waterkrachtcentrale, welke power push?




par ak » 31/01/09, 14:08

Bonjour à tous

Als ik een plaat van 2 vierkante meter in een rivier schuif, loodrecht op het oppervlak ervan, het water heeft een snelheid van 2 m / s, wat is dan het vermogen in kw dat op de plaat moet worden toegepast voor l immobiliseren?
Ik had een schatting op basis van de luchtweerstandscoëfficiënt volgens welke een stuwkracht van 10 ton nodig zou zijn, wat neerkomt op 9 Kw.

Ik wil bevestiging of een ander standpunt, wat denk je?
0 x
Alain en Dan
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 31/01/09, 14:44

Ik heb een paar maanden geleden een soortgelijke berekening gemaakt, hier is de methode voor een schoepenrad dat daarom draait:

https://www.econologie.com/forums/tambour-de ... t6303.html

Ik denk:
stroom bij 5 km / h is V = 1,39 m / s
- radius van de waaier is R = 0.2 m
- en dat er slechts één aandrijfblad permanent is
- we negeren de wrijving in de lucht

Hoeksnelheid:
W = V / R = W = 1,39 / 0,2 = 6,95 Rad / s

Aandrijvingsdruk:
p = 1000 * 1,39² / 2 = 966 N / m²

Aandrijfvermogen:

P = SCx * p * W

Met S = Ondergedompeld oppervlak in m en Cx = penetratiecoëfficiënt van het mes, geassimileerd met een plaat die ongeveer 1 is (van wat ik op het net las).

Laat P = SCx * p * W vandaar S = P / (Cx * p * W)

Stel dat u in uw geval 40W-motor nodig hebt (gegeven prestaties en benadering).

We zullen daarom vinden: S = 40 / (1 * 966 * 6,95) = 0,006 m² of 60 cm² ondergedompeld per mes.

Theoretische 40W (20W praktijk opbrengst) met 5km / h waterstroom dient u daarom bouwen van een straal schoepenrad 20 cm met 60cm² van aandrijfvlak. Bijvoorbeeld met bladen van 10 cm breed, zou 6 cm ondergedompeld zijn.


De enige echte "onbekende" in deze methode is de Cx, die je coef noemt. slepen, voor een bord is het theoretisch 1 maar de realiteit varieert waarschijnlijk ... Ik zal je laten controleren of je schatting overeenkomt met deze methode.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Mini waterkrachtcentrale, welke kracht?




par Remundo » 31/01/09, 15:01

Hoi Ak,
ak schrijft:Als ik een plaat van 2 vierkante meter in een rivier schuif, loodrecht op het oppervlak ervan, het water heeft een snelheid van 2 m / s, wat is dan het vermogen in kw dat op de plaat moet worden toegepast voor l immobiliseren?

Puissance nietig omdat het blad stilstaat. 8)

Je hebt echter nodig van een kracht, wat niet hetzelfde is : Idee:
Ik had een schatting op basis van de luchtweerstandscoëfficiënt volgens welke een stuwkracht van 10 ton nodig zou zijn, wat neerkomt op 9 Kw.

Ik wil bevestiging of een ander standpunt, wat denk je?

Door de viscositeit van de vloeistof te negeren, is de kracht in wezen gebaseerd op de afwijking.

Voor een bord, en vergeleken met uw aannames is het 90 °

de benodigde kracht is Dm V waarbij Dm de massastroom is en V de snelheid van het water

Als Dm = ro SV heb je F = ro S V²

ro = 1000 kg / m3, S = 4 m², V = 2m / s

Laat F = 1000 x 4 x 4 = 16 N equivalent aan het gewicht van 000 kg

NB: Het is geen krachtis de kracht die de verankering van de plaat zal moeten opvangen
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 31/01/09, 15:05

Geen remundo, je bent de Cx vergeten :)

Beeld

Uw berekening zou geldig zijn voor een "plug" maar niet voor een plaat van een stromende vloeistof ...

Maar zoals we al zeiden: Cx = bijna 1 voor een platte plaat, je hebt geluk dat je hetzelfde zou vinden ...

Voor de kracht ja ik weet niet hoe het gaat van 10 ton tot 9kW: het hangt af van de gebruikte technologie ...

Waaw 9kW voor 2 m² !! Denk je dat "mijn" beek een oppervlakte heeft van 2 m? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 31/01/09, 15:50

Hallo Christophe ...

Laten we praten Cx ...

De weerstand van een plaat van Cx 1,1 is

1/2 ro S Cx V² = 1000 x 4 x 1,1 x 4/2 = 8 800 N ongeveer

[Ik vond 16 N overschat omdat niet alle stroming 000 ° draait]

De Cx behandelt de effecten van aderafbuiging en viscositeit van de vloeistof. Het is origineel experimenteel.

Anders verdwijnt het opleggen van deze beweging bij 2 m / s 2 x 8 = 800 kW. Dit is hoe water, als de stroom sterk genoeg is om een ​​algehele snelheid van 2 m / s rond het obstakel te handhaven, zal deze kracht permanent verliezen. Je kleine stroom zal dat niet kunnen absorberen en de stroom zal diep worden gewijzigd :D
Dernière édition par Remundo de 31 / 01 / 09, 17: 12, 1 keer bewerkt.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 31/01/09, 16:32

Ben spraakzaam vandaag. :D

Ik vond een leuke link op de schijven / platen / cilindersporen van onze interactievrienden.

http://inter.action.free.fr/publication ... nees4.html
0 x
Beeld
ak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/02/08, 09:03
Plaats: Mesnil Church (Houyet) - Zuid België




par ak » 31/01/09, 18:11

Hallo Christophe en Remundo,

Allereerst bedankt voor je antwoorden.
Mijn idee is eigenlijk om een ​​drijvende energiecentrale voor te stellen
de massa van het water en zijn snelheid gebruiken om een ​​langzame meerpolige dynamo te laten draaien.
Het systeem zou bestaan ​​uit twee boeien parallel aan elkaar en in de richting van de stroom, met een metalen structuur tussen de twee, die vier tandwielen ondersteunt (twee aan elke boei, voor en achter) en twee kettingen (of andere aandrijfsysteem) tussen deze wielen gespannen om de bewegingssnelheid te verhogen (4 m / s water), dit systeem drijft de meerpolige dynamo aan.
De platen die als "bladen" fungeren, zouden worden aangegrepen en loodrecht op het oppervlak uit het water worden teruggetrokken.
De rotatiesnelheid zou kunnen worden aangepast door de platen gedeeltelijk of volledig onder te dompelen (ballast werpen de boeien) in de stroom (minder ondergedompeld oppervlak => minder stuwkracht, om een ​​regelmaat van de bewegingssnelheid van de platen te verkrijgen.
Mogelijk of niet?
0 x
Alain en Dan
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 31/01/09, 18:53

Hoi Ak,

Ja, het kan worden gedaan.

Mijn vriend Pascal heeft al gepubliceerd zoiets zie data 29/08/08 en 18/09/2008
0 x
Beeld
ak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/02/08, 09:03
Plaats: Mesnil Church (Houyet) - Zuid België




par ak » 31/01/09, 19:09

Remundo schreef:Hoi Ak,

Ja, het kan worden gedaan.

Mijn vriend Pascal heeft al gepubliceerd zoiets zie de d
ates 29/08/08 en 18/09/2008


mijn idee kwam van een hydroturbine in belgië die met een van de ingenieurs sprak, hij vertelde me dat de moeilijkheid het duwen van het water was toen de peddel uit het water kwam, dus mijn idee is dat deze ponsse zijde bijna nul is, dus energie compleet
0 x
Alain en Dan
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 31/01/09, 19:17

Ik ben bang dat ik het niet helemaal begrijp :?
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 69-gasten