Recuperatie / regenwater filtratie

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 29/04/04, 20:41

Hallo Gilo!

Welnu, ik denk dat uw vraag wordt beantwoord op de eerder geciteerde pagina:
www.inti.be/ecotopie/eaupluie.html

Ik citeer: "

# Materialen

Het reservoir moet absoluut in metselwerk of beton worden gebouwd (elk plastic is absoluut uitgesloten). De zuurgraad van het regenwater (als gevolg van luchtvervuiling) wordt geneutraliseerd door de kalk en magnesiumoxide die zich in de materialen van het reservoir bevinden.


# Vriendelijk

Het ideaal is om de stortbak in twee compartimenten te verdelen: de eerste (10 tot 20% van het volume van de grootste) is een bezinkbekken, waarvan het overschot de grootste voedt. Deze oplossing zorgt voor eenvoudiger onderhoud en een zuiniger waterverbruik. Om ongewenste gistingen in het reservoir te voorkomen, moet daar een aquariumbeluchter worden geplaatst.

"
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Philflam
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 09/03/04, 11:56




par Philflam » 05/05/04, 20:06

Gast schreef:ahhh loxo ;)

met schauberger en plocher raken we aan veel minder "conventionele" systemen (dus spannend) we bereiken de grens van acceptatie van "officiële" wetenschap;)

In dit verband heb ik een uiterst fascinerende video getiteld "Les maîtres de l'eau", uitgezonden op arte in februari 2002... Ik ben van plan om de meest indrukwekkende fragmenten zeer binnenkort op de site te plaatsen... in een sectie "video's". :)

Heb je een manier gevonden om de video naar de site te uploaden? :ogen rollen:
0 x
philflamine
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 06/05/04, 17:34




par philflamine » 06/05/04, 17:39

Ik kan de video's niet downloaden, mijn gebruikersnaam wordt blijkbaar niet herkend :(
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 14/09/05, 01:23

Ik voeg mijn steentje toe aan het gebouw.

Ik heb 2 reservoirs gebouwd voor 2 verschillende huizen.
de eerste (inhoud +- 13 M³) 10 jaar geleden.
Dus groef ik een gat van 2.5 meter diep en een oppervlakte van 3 bij 3 meter.
de bodem is van gewapend beton, nog niet erg ervaren
In het gebied heb ik een plaat gewapend beton van 20 cm gestort (2 traliewerk a
beton 15X15 diam 10 gescheiden door 10 cm.).de eerste 4 rijen blokken
beton van 20 banden van hetzelfde traliewerk op 1 m. Daartussen heb ik beton gestort
aarde en blokken +-5cm. de volgende rijen waren in blokken van 14 zonder
band maar met sterke muren om de 3 stapels.Toen ik de plaat stortte
Van de onderkant heb ik een plastic emmer afgesloten die er nog steeds staat. Deze emmer is
bedoeld om daar een lege kelderpomp (waterlading) te plaatsen om de kelder schoon te maken
stortbak, het geheel wordt afgesloten door rector keystone balken .3 cm
van gewapend beton (latwerk 15X15 diam 5) Er is een opening gemaakt
wordt afgesloten met een dubbele gietijzeren inspectiekamer.
Het luchtdicht maken van de opening gebeurt royaal met vaseline
verspreid ter hoogte van de voeg van de 2e afsluiting van de inspectieput (de laagste).
er is een overstort op 10 cm van het plafond gepland en gaat via het riool
via een sifon.

Het hele oppervlak van de tank (niet de bodem die ik vergat) werd witgekalkt met cement waaraan waterafstotend was toegevoegd
en synthetische vezels (scheurstop).

Het water komt via een daartoe voorziene opening binnen en wordt direct geleid
in de emmer (waarin al de kelderafvoerpomp zit) de verbinding tussen de emmer
en de waterinlaat (pvc diam 110) is gemaakt van een roestvrijstalen wasmachinetank.

Het idee achter het ding is dat het zand en het puin van de daken zo snel mogelijk op de grond terechtkomen
afdichting, de zwevende deeltjes worden opgesloten in de waterinlaatleiding.
Als ze zinken, komen ze in de emmer terecht. De pomp is geautomatiseerd (timer) en draait één keer per week 30 seconden en zuigt het vuil weg
al riool (geen terugslag maar een luchtinlaat vanuit het bovenste deel van de tank.
Om de zuurgraad van het regenwater tegen te gaan, wordt in het midden van de tank een klomp kalksteen opgestapeld.
Voor het beluchten van de tank bij slechte geuren (regenwormen die
passaient par la chambre de visite ,d ou vasseline,ou oiesaux noye qui finissent par couler) j utilise 2 m de tuyeau micro perfore ( pour irrigation de haie ) que j ai enroule en cone ( 3 tours ) sur un morceau de grillage plastifier de Hek . het gaas wordt met plastic haringen aan de bodem bevestigd.
het is noodzakelijk om 10 cm vrij te houden tussen de bodem van de tank en de eerste winding van de buis
micro-geponst. Een aquatium-luchtpomp (40 Watt) blaast lucht in de
de leiding, die zorgt voor vermenging van het water (vanaf 10 cm) en het water van zuurstof voorziet.
Behandeling 4 minuten per dag rond 1 uur en rond 5 uur. voor 1 week
daarna eenmaal per week gedurende 1 min. (timer)

Ik heb een olietankmeter geïnstalleerd (een soort handmatige luchtpomp onder een manometer) om een ​​precies beeld te krijgen van de inhoud van de tank.

Een onderwaterpomp en een hydrofoor van 200 liter completeren de installatie.
Het huis is 60 M² op de grond, de tank loopt over in de winter (gedurende 1 maand)
en is in augustus 3 weken tot 1 maand droog.
Er wordt water gebruikt voor de wasmachine (besparing 1/4 tot 1/3 minder zeep), vaatwasser, toilet en tuin.

De 2e tank is gemaakt met dezelfde ideeën, behalve om te maken
voor de tank heb ik putringen (3) gebruikt waarvan er 2 overlappen. DE
ringen communiceren met elkaar (inhoud +-2.4 M³) goedkoper
naar de m³ dan toch naar de 1. Speciaal voor het graven vroeg ik a
een passerende kraan om het gat voor mij te maken, 25 € dat het mij kost, ingebouwd
30 min. Minder hard dan een schep.
De bovenkant van de tank is gemaakt van voorgespannen lateien van 6 cm.Een tractor
rolt er probleemloos overheen.
Boven de lateien heb ik een plastic zeil gelegd, dat zelf bedekt is
van geotextiel om oppervlaktewater weg te leiden van de tank.
een sifon.Het geheel is bedekt met 3 cm grind.
Ik maak mijn tanks slechts eens in de 2 jaar schoon, soms 3 als ik dat heb gedaan
slijm. Bij elk bezoek dat ik doe, zit er niet meer dan 2 cm modder
regenachtig weer in de herfst.
Om schoon te maken gebruik je gewoon de wisser en duw je alles in de emmer.
D of c is een pomp om te evacueren.
Ik vergat te specificeren dat de tanks zijn uitgerust met een schakelaar van één
vlotter die de pompen afsluit als het waterpeil onder de 15 cm zakt. Geschiedenis om de pompen niet te grillen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten