Teken uw projecten in 3D: Google SketchUp 6

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
ibis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 31/12/08, 15:56
Plaats: Ain

Teken uw projecten in 3D: Google SketchUp 6




par ibis » 16/01/09, 19:50

Hallo,

Ik heb zojuist deze gratis software van Google gedownload om in 3D te tekenen. Het is indrukwekkend en vol mogelijkheden voor technische tekeningen en installatieplannen.

http://sketchup.google.com/intl/fr/product/gsu.html


Misschien weet je het al?
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 17/01/09, 13:13

Er is nog steeds veel bewerking nodig om zuivere foto's te maken, maar ja, de software is supergemakkelijk te leren en krachtig...
0 x
tiebo88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 04/03/09, 10:01




par tiebo88 » 05/03/09, 20:41

Ik gebruik het, het is goed en gemakkelijk te hanteren, maar het heeft nog steeds grenzen, vooral qua rondingen!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cri-cri
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 08/03/09, 10:20
Plaats: Toulouse




par Cri-cri » 16/03/09, 14:31

Het is echt een geweldig hulpmiddel, zowel vanwege zijn eenvoud als gebruiksgemak!
Maar goed, het is nog steeds erg basic en zodra je iets geëvolueerde vormen wilt maken, is het voorbij!

Ik blijf liever bij Catia :D
0 x
De toekomst is de uitdaging!
Calcadis Directory : economie, energie, ecologie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 19/08/09, 14:00

Ik had het 2 jaar geleden gebruikt voor deze tests: https://www.econologie.com/forums/comparatif ... t4009.html

Beeld

Ik zal het opnieuw installeren omdat we momenteel een zonne-PV-carportproject hebben :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 19/08/09, 14:53

Voor het gebouw is het geweldig, vraag hem alleen niet om met een mooi plan te komen van een 3D-model zoals in Catia... Veel succes met de carport.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 19/08/09, 15:30

Ik ben ermee bezig... verdorie, ik kan (indien mogelijk) niet vinden hoe ik numerieke dimensies moet invoeren in de afmetingen van een object... :?

Voorbeeld: hoe maak je een rechthoek van 5.00 m bij 4.00 m zonder de kop bij de benadering met de muis te hoeven nemen?

Bewerken: ik vond, moet tijdens het maken de muis niet gebruiken en de dimensies gescheiden door één invoeren;
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 19/08/09, 15:39

Er is een dialoogvenster, typ tijdens het bewerken van het object de gewenste afstand:

5 => 5 meter lijn
5; 4 => rechthoek van 5x4 meter.

En vergeet niet om groepen te maken als je klaar bent met bijvoorbeeld het extruderen van een paal, om te voorkomen dat objecten elkaar te vaak kruisen...

Persoonlijk werk ik in cm, het hangt allemaal af van wat je wilt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 19/08/09, 15:47

Hetzelfde, ik heb mezelf ook in cm gezet! Euh en dan? Als we een fout hebben gemaakt bij het maken?

Hoe een dimensie "numeriek" wijzigen? Zonder de schaalverandering door te maken?

Voorbeeld: ik wil mijn carportpalen (geëxtrudeerde rechthoek) verplaatsen van 14 cm zijde naar 16 cm?

Het is mogelijk?

ps: wat jij groep noemt is een "component"?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 19/08/09, 19:01

Nou, het was een puinhoop, maar het is me gelukt om iets redelijk begrijpelijks te doen (uh auto's is een sketchup-model he):

Beeld

ps: ik heb echt een probleem met het begrijpen van de groeperingen, het werkt 1 van de 2 keer en nooit met bepaalde extrusies!... Kunt u mij hierover informeren alstublieft?

Het is goed voor het oplossen van problemen met sketchup, maar als je specifieke, meer "professionele" dingen wilt doen, lijkt het me een beetje redelijk (en het scherm vertoont nogal wat bugs voor mij ... maar ik heb een ultrawijdverbreide Nvidia 1 CG). ..
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx, Majestic-12 [Bot], Remundo en 109 gasten