Advies van een EDF-ingenieur over de desinformatie van tf1

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 05/11/08, 17:54

jonule schreef:nou, ik merk dat ik me elke keer laat meeslepen als je me luizen zoekt, Cmoa ... dus stoppen we daar tope daar?
nee want volgens mij hebben we het er al 100 keer over gehad!
niettemin bewaar ik dit zeer interessante debat, het maakte het mogelijk om nog verder te gaan, wat het mogelijk maakt om de ogen te openen.
HOGE VIJF !!! : Mrgreen:

Ik denk dat ik de oorsprong van onze discussie heb gevonden:

Cmoa schreef:joule schreef:
we zullen degenen zien die in de buurt van kerncentrales wonen, + velen om elektrische voertuigen te vullen "

Eindelijk een anti-nuk die het probleem van het opladen van elektrische auto's stelt!!!

Gaat u zo ver dat u ze veroordeelt?
Heel duidelijk wilde ik je niet oppikken, integendeel, ik vond het belangrijk om erop te wijzen dat jij de eerste anti-nuk was die het probleem van het opladen van elektrische voertuigen stelde!!! Het komt redelijk overeen met uw overtuigingen !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 05/11/08, 18:24

Nou, zie je, we zijn allemaal vrienden op Econo Beeld

Een alfadeeltje is een geïoniseerd heliumatoom. Ze worden uitgestoten door splijtingen van grote atomen zoals uranium of plutonium.

Ze zijn onschadelijk: niet-radioactief, een paar decimeter lucht vertragen ze volledig. Een metalen plaat houdt ze dood tegen.

Het gevaar komt van de de-excitatie gammastraling van bepaalde kernen, vaak tegelijk met het alfadeeltje uitgezonden.

Algemeen wordt aangenomen dat 4 meter beton gammastraling voldoende verdrijft. Nog beter als de muur loodplaten heeft.

Anders om wat over ITER te praten:
De fusie van ITER is niet aneutronisch: het zendt duidelijk snelle neutronen uit die de muren activeren: activeren betekent het opwinden van de atomen van deze muren die dan radioactief afval worden.

Hoe dan ook, ITER is waarschijnlijk technisch niet levensvatbaar. Er zijn enorme "Bremstrahlung"-problemen, dwz straling die uit het plasma komt door botsingsremmen van atomen. Deze straling zorgt ervoor dat het plasma veel energie verliest, wat niet voldoet aan het criterium van Lawson, dwz het kritieke punt waar de fusie-energie precies gelijk is aan de energieverliezen van het plasma.

Onder dit punt heb je een nat vuurwerk, op dit punt produceer je NIETS, daarboven begint het iets minder gek te worden, maar niet per se erg effectief.

Op dit moment bereikt ITER het kritieke punt slechts enkele seconden voordat hij ellendig stikt. En het kan lang duren, zelfs met miljarden : Lol:

Ik heb altijd gedacht dat ITER vooral een onderzoekslaboratorium was, vermomd als een mooie schone energie van civiele thermonucleaire fusie.

Er is inderdaad immense thermonucleaire fusie-energie (10 keer de menselijke behoefte: de zon), maar "het is zeker te vrij en vredig" :?

Eén ding over de Nuke (splijting of fusie); ongeacht de civiele nucleaire technologie, het gevaar komt niet van de werking van de centrales, maar:
* van dit afval, in de volgende 3 aspecten:
- afvalwinning
- opslag van afval (we weten nog niet hoe we het moeten vernietigen)
- ontmanteling van energiecentrales (enorme verspilling aan het einde van de levensduur)

* en ook de militaire technologieën die er systematisch uit voortkomen


Bekijk voor Z-Machine het Cuicui-onderwerp! :P

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 05/11/08, 18:40

In een tijd waarin ik meer dan ooit - "eenheid is kracht" - het jammer vind dat hierover discussies plaatsvinden zonder enige echte basis forum :?

Ik geloof niet dat elektriciteitscentrales zonder gevaar zijn, je hoeft maar het nieuws van Tricastin (onder andere) te volgen om te weten dat radioactief-extreem gevaarlijke materialen "geproduceerd om militaire redenen" overal worden opgeslagen zonder speciale voorzorgsmaatregelen en zelfs, als we maatregelen nemen, zullen ze nooit groot genoeg zijn!

Tsjernobyl is een onontkoombaar voorbeeld van wat nucleair gevaar betekent! Als je er nu heen zou gaan, zou je waarschijnlijk verrast zijn om het idyllische karakter van het landschap te zien, de wilde schoonheid van de bossen die in hun natuurlijke staat zijn teruggekeerd. - omdat de mensen weg zijn - atoomvervuiling is des te angstaanjagender omdat je het niet kunt zien, alle dieren, insecten en planten zijn voor honderden jaren vergiftigd!!!

Generaties lang zal daar geen mens kunnen leven, en nee, de wolk stopt niet bij de Belgische en Franse grens, er zijn plaatsen op Corsica waar je eet wat je op middellange termijn terugduwt om zelfmoord te plegen!

Ik ben het eens met jonule, in zijn achtergrondtoespraak geven we niets om deze naamloze shit die kernenergie is - in al zijn vormen - er is NIETS goeds om uit te halen, zelfs niet om kanker te genezen, aangezien ze uit dezelfde bron worden geboren….

We kunnen ironisch zijn door te zeggen dat kanker behandelen met straling kwaad met kwaad behandelen.

Ik ben niet van plan om tegen te spreken, ook al is het een genre waar mijn bovenmaatse Ego buitengewoon blij mee is (zoals de jouwe waarschijnlijk), ik zou graag meer oren en ogen getraind hebben om de forum op de vooruitzichten voor de toekomst zoals de windturbine met draaiende wieken, in plaats van deze naamloze shit die kernenergie is Windturbine die geen toekomst heeft zonder uw steun : Cheesy:

NUCLEAIR HEEFT GEEN ANDERE TOEKOMST DAN DE TOTALE UITROEIING.
Dit is mijn mening en niemand zal me dwingen om het te veranderen!

Ik hoop meer op de komst van buitenaardse wezens dan op de pseudo "atoombom", helder en schoon als een stroom vol onzichtbaar kwik, maar zeer aanwezig die Indiase kinderen doodt in de bossen van het Amazonegebied, door de schuld van een klootzak die ogen heeft (goden) alleen goud.

Wanneer mannen zullen leven van liefde, wanneer er geen ellende meer zal zijn, zullen onze kinderen troubadours zijn en zullen we zijn gestorven mijn broers…………zingend 30 jaar geleden…..en nu nemen leven en geschiedenis een onverwachte wending, waardoor een land bevolkt door dappere mensen, geïrriteerd door de idioten aan de macht, naar het pantheon van de eerste toekomstige wereldmacht wordt gebracht, gebaseerd op dingen die zijn bedacht door generaties “dromers” van wie velen stierven door de schuld van patentpessimisten (en andere huurmoordenaars) ), een droom wordt geboren in de VS, een lang leven voor hem en voor de hoop die hij draagt!!! Een wereld waar macht niet de bestaansreden zal zijn, waar mensen aan dezelfde tafel zullen eten zonder zich zorgen te maken over de huidskleur van hun buren...we hebben een lange weg afgelegd, wat een vooruitgang in een kleine - maar meesterlijke - nacht! Wat een uitdagingen om te overwinnen!

DANG, DANG, DONG!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 05/11/08, 18:47

Remundo schreef:Ik heb altijd gedacht dat ITER vooral een onderzoekslaboratorium was, vermomd als een mooie schone energie van civiele thermonucleaire fusie.
Nou, het lijkt mij dat het nooit anders is gepresenteerd ...
Er is inderdaad immense thermonucleaire fusie-energie (10 keer de menselijke behoefte: de zon), maar "het is zeker te vrij en vredig" :?
Te vrij?? AMHA als ik de prijs van PV, batterijen en regelgeving zie, heb ik niet echt het gevoel dat het gratis is. Om nog maar te zwijgen over de "beschikbaarheid" van de zon...
Eén ding over de Nuke (splijting of fusie); ongeacht de civiele nucleaire technologie, het gevaar komt niet van de werking van de centrales, maar:
* van dit afval, in de volgende 3 aspecten:
- afvalwinning
- opslag van afval (we weten nog niet hoe we het moeten vernietigen)
- ontmanteling van energiecentrales (enorme verspilling aan het einde van de levensduur)

* en ook de militaire technologieën die er systematisch uit voortkomen
Voor splijting ben ik het eens, voor Fusie (met een hoofdletter F) moeten we zien, we staan ​​pas aan het begin!!!
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 06/11/08, 11:02

Cmoa schreef:het is niet het probleem dat je nieuwe bronnen plaatst, het is dat je de slechte gewoonte hebt om ze niet op het juiste moment te plaatsen om de vissen te verdrinken of je vervormt ze op een karikaturale manier.

Ik wil niets verdrinken, integendeel, het is om dingen tot op de bodem uit te zoeken in plaats van aan de oppervlakte te zwemmen.
Cmoa schreef:We hebben het over elektriciteitsproductie en u gaat richting militaire toepassingen.

je weet heel goed dat ze verwant zijn, anders zou de fusie waterstof-boor georiënteerd zijn, zoals cuicui opmerkt;
Cmoa schreef:het water dat La Hague loost is minder radioactief dan water uit Volvic of melk.

maak je daar een grapje? wil je het water gaan drinken dat uit het koelcircuit van de fabriek in La Hague komt? Ik wil het filmpje zien! : Lol:
Cmoa schreef:Ik bevestig dat er geen plutonium is in kerncentrales bij FUSION.

Ik heb het met je over de andere plaatsen waar plutonium wordt gebruikt in andere energiecentrales, ik merk dat je een beetje met woorden speelt om de vis te verdrinken ... het zou duidelijk lijken, als ik paranoïde was, dat je de nucleaire lobby verdedigt door te zeggen "er zit geen plutonium in de energiecentrales": ontoelaatbaar, we mogen dit niet laten lezen.
Cmoa schreef:Verarmd uranium is een NATUURLIJK materiaal. Ik ben benieuwd of je het hebt weggelaten...

de nucleaire lobby volgt precies deze strategie: verwarring zaaien tussen wat natuurlijk is en wat kunstmatig is, om de verantwoordelijkheid niet te dragen.
OF als uranium kan worden gevonden in de vorm van erts in de grond, en gescheiden door geologische barrières (dank u moeder natuur), wanneer het uitgeput is en de verrijkingsfabriek verlaat, is het daarom KUNSTMATIG GEMODIFICEERD (zoals voor GGO's, gemakkelijk te begrijpen): we kunnen daarom niet zeggen dat verarmd uranium natuurlijk is, het is een gemodificeerde isotoop.
Ik begrijp dat: ofwel probeer je mijn capaciteiten op dit gebied te testen om me gemakkelijk voor iedereen te laten struikelen, of je probeert tevergeefs te verwarren wat natuurlijk en kunstmatig is: zo wordt je gelezen en begrepen.
Cmoa schreef:'nadat ik in deze branche heb gewerkt, denk ik dat het over het algemeen serieus is en dat er veel voorzorgsmaatregelen worden genomen

mijn vermoedens zijn dus geverifieerd, u spreekt niet objectief. hoe te bespreken in dit geval?
hoe een industrie te verdedigen die in het verleden heeft gelogen (Tsjernobyl) en dat blijft doen (Tricastin)?

en stop alsjeblieft, de mensen van Greenpeace zijn niet "mijn vrienden". Ik ken ze niet, ik ben geen activist, ik stel mezelf de juiste vragen en ik zoek naar antwoorden. Ik zie dat er op dit gebied veel gecommuniceerd wordt door de lobby rond wetenschappelijke punten, waardoor ze ruimte hebben om de vis te verdrinken door middel van statistieken en pakken en stropdassen. Ik denk daarom wijselijk dat sommigen geïnformeerd moeten worden, in naam van de transparantie, wat deze industrie MOET, geleid door industriëlen en verkopers.

Cmoa schreef:- ITER is nooit gepresenteerd als een 100% schone oplossing en om een ​​goede reden bestaat het niet en zal het waarschijnlijk nooit bestaan!!!

dus waarom doorgaan op deze weg?
Cmoa schreef:Om uit kernenergie te komen, is wat ze zeggen waar

ach in ieder geval!
je ziet dat "mijn kleine vrienden" zoals je het graag citeert, niet alleen onzin praten...


PS: ik nodig je uit om dit te bekijken:
https://www.econologie.com/forums/ineluctabl ... t6491.html
http://www.arte.tv/fr/accueil/contenus- ... 66462.html
feit of Fictie?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 06/11/08, 11:09

Remundo schreef:Een alfadeeltje is een geïoniseerd heliumatoom. Ze worden uitgestoten door splijtingen van grote atomen zoals uranium of plutonium.

Ze zijn onschadelijk: niet-radioactief, een paar decimeter lucht vertragen ze volledig. Een metalen plaat houdt ze dood tegen.

wie noemt zich een wetenschapper?
je vergeet in je redenering de context te specificeren: ja het is onschadelijk VOOR HET PUBLIEK (jij en ik) wanneer het wordt gedaan in een laboratorium, dat niet ademt, dat wil zeggen dat de lucht die aanwezig is in het experiment moet worden gefilterd: onmogelijk de deeltjes zijn in de orde van grootte van een nanometer. maar als het zich in de omgevingslucht bevindt, worden ze door de lucht vervoerd en kunnen deze deeltjes worden ingeademd, via de neus en de longen en rechtstreeks het lichaam binnendringen (ik herhaal het in ieder geval voor de 100ste keer), of als het niet gewoon door een wond op het lichaam gaat (zoals bij alle ziekten): daarom passen we het voorzorgsprincipe toe zoals voor GGO's, om dit voorbeeld te noemen.

begrijpen ?
een alfadeeltje is niet gevaarlijk buiten het menselijk lichaam, maar eenmaal binnen straalt het uit, ioniseert het van binnenuit, kankerverwekkend, kankerverwekkend enz... alle werken van Maurice André gaan sinds de jaren 70 in deze richting en zijn gewijd aan de associatie van informatie over ioniserende stralen, AIPRI, niet te verwarren met CIPRI: de een is onafhankelijk, de ander niet.

Ik geef ze je zodat je remundo begrijpt:
http://users.skynet.be/mauriceandre
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 07/11/08, 17:51

Jonule overdrijft je!!! Wij hadden TOP!!! : Mrgreen: : Mrgreen:

Nou, ik wil het debat niet opnieuw beginnen, maar slechts twee verduidelijkingen:

1e steek:
Cmoa schreef:
We hebben het over elektriciteitsproductie en u gaat richting militaire toepassingen.


je weet heel goed dat ze verwant zijn, anders zou de fusie waterstof-boor georiënteerd zijn, zoals cuicui opmerkt;
De oriëntatie om naar ITER te gaan in plaats van waterstof-boor is absoluut niet gekoppeld aan militaire toepassingen, maar aan het feit dat men dacht dat deze tweede techniek nooit zou kunnen worden geïmplementeerd.

De waterstof-boortechnologie was inderdaad bekend maar niet toepasbaar omdat het een grote hoeveelheid energie kost om fusie op gang te brengen. Deze technologie werd realistischer in 2005 toen onderzoekers een temperatuur van 3.7 miljard graden in a produceerden z machine. Dit resultaat was op zijn zachtst gezegd onverwacht!!!

Aan onze kant was ITER gevalideerd en werd besloten om door te gaan ondanks het feit dat er een tweede route openging. Weet dat er aan de andere kant van de Atlantische Oceaan aan dit onderwerp wordt gewerkt.

Als je meer details wilt, bespreek het dan met cuicui, hij brengt ons regelmatig informatie over het onderwerp.

2e punt betreffende natuurlijke radioactiviteit:
Laten we duidelijk zijn, sprekend over natuurlijke radioactiviteit, ik probeer kunstmatige radioactiviteit niet te minimaliseren!!!
Je moet allereerst weten dat radioactiviteit overal is en dat het over het algemeen wordt onderschat.
Zo zorgt de overvloedige aanwezigheid van graniet in huizen in Bretagne en in het Centraal Massief voor veel problemen vanwege het vrijkomen van radon (alfadeeltje). Ik ken de huidige cijfers niet, maar minder dan 10 jaar geleden was het ministerie van Volksgezondheid van mening dat radon rechtstreeks verantwoordelijk was voor ongeveer 1000 doden. Daarom zijn in deze twee regio's al enkele jaren diagnose- en saneringswerkzaamheden aan de gang.

Een ander voorbeeld deed zich voor bij de ontmanteling van een transformatorstation in een elektriciteitscentrale. Het puin van het station moest worden afgevoerd en toen de vrachtwagen het terrein wilde verlaten werden alle bakens geactiveerd en kwam de vrachtwagen vast te zitten. In de betreffende fabriek kan ik u vertellen dat het haast was omdat het een belangrijk incident was voor de veiligheid, dat de veiligheidsautoriteiten op de hoogte werden gebracht....
Het was vooral nodig om te begrijpen hoe zo'n hoeveelheid radio-elementen kon worden gevonden in puin dat nooit direct of indirect in contact was geweest met de radioactieve elementen van de plant.

Na analyse bleek dat de verantwoordelijke het in het beton aanwezige zand was. Dit zand kwam uit Armoricaanse steengroeven en bevatte van nature ook grote hoeveelheden radio-elementen.

Als je geïnteresseerd bent, kan ik je ook vertellen over de keer dat brandweerlieden bij een energiecentrale met natuurlijke bronnen kwamen (ze waren vergeten ze op te bergen na een oefening... :schok: ). Ze gingen niet door de deur en we namen de bronnen van hen in beslag omdat ze ruim boven de toegestane normen zaten en vooral niet correct thuis waren opgeborgen.

Nogmaals, sprekend over natuurlijke radioactiviteit, ik probeer kunstmatige radioactiviteit niet te minimaliseren!!! maar
Ik wil niets verdrinken, integendeel, het is om dingen tot op de bodem uit te zoeken in plaats van aan de oppervlakte te zwemmen.


Kom op deze keer ben ik zeker top!!! : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11067




par Christophe » 07/11/08, 17:52

Sorry dat ik stoor, maar wat is TOPE? :?

Edit: ah dit is de toekomst van TOPE LA!
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 07/11/08, 17:57

Christophe schreef:Sorry dat ik stoor, maar wat is een TOPE? :?
: Mrgreen: het is geen TOPE het is topé (ik heb niet het accent op hoofdletters). Zoals "top daar!!!"

Jolune schreef:nou, ik merk dat ik me elke keer laat meeslepen als je me luizen zoekt, Cmoa ... dus stoppen we daar tope daar?
En ik, iemand die me vertelt dat hij zich laat meeslepen als we het over kernenergie hebben, ik aarzel geen seconde, ik vind het geweldig!!! : Mrgreen:
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 07/11/08, 17:58

Christophe schreef:Edit: ah dit is de toekomst van TOPE LA!
In dit geval was het het voltooid deelwoord maar ja dat is het!!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten