concurrentie-test in het vervoer in Ile-de-France

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Rabelaisiaanse
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 14/08/06, 00:17
Plaats: straat 4éme Zouave 93110 Rosny

concurrentie-test in het vervoer in Ile-de-France




par Rabelaisiaanse » 22/08/08, 23:38

Deze tekst is in verschillende geplaatst forums sinds maart 2002. Het nieuwe is dat het nodig kan zijn om een ​​duur voor het experiment vast te stellen, vijf of tien jaar, een periode aan het einde waarvan we lessen zullen leren, waarbij de door dit experiment gecreëerde situatie de referentiesituatie wordt.

Aan de ene kant zijn er voorstanders van het behoud van de huidige “monopolie”-situatie van de RATP en de SNCF in de centrale zone, die de ergste verschrikkingen beloven in geval van concurrentie of privatisering. Aan de andere kant hebben de liberalen weinig interesse in deze kwestie; ze zijn óf voorstander van privatisering, óf ze hebben ‘libertarische’ reacties waarbij het enige dat telt is het op één lijn brengen van de vakbonden.


Ik betwist de veronderstelling dat ‘het beter zou zijn als dat zo was
privé". Het zou misschien anders zijn, maar andere nadelen zouden in de plaats komen van de huidige.

Een deel van de afwijkingen (1) van de RATP is te wijten aan het feit dat de
het publiek beschikt niet over vergelijkingselementen. Om mijn standpunt uit te leggen maak ik een vergelijking met het advies dat wordt gegeven aan mensen die een oude hond koesteren die zijn einde nadert, namelijk niet te wachten op zijn dood om een ​​jonge hond te verwelkomen, maar de jonge hond nu te nemen, de oude te houden, waardoor hij beweging krijgt en zijn leven verlengt.

Ik denk dat het mogelijk is dat de RATP zijn goede punten zal verzilveren door te concurreren met een homeopathische dosis. Ik zie deze concurrentie in twee vormen:

1 - definieer een gebied waarin een experimentele competitie plaatsvindt
totale Engelse stijl zal geen schadelijke schade toebrengen aan gebruikers terwijl de RATP en de SNCF worden gestimuleerd. Vanaf een bepaalde afstand van Parijs dreigt de concurrentie in Thatcher-stijl de inspanningen van gemeenschappen en transporteurs te vernietigen.

Daarom stel ik voor dat deze zone bestaat uit Parijs,
naburige gemeenten, waaronder het Bois de Boulogne en Vincennes, en de gemeenten die door de stedelijke metro worden bediend, waarbij deze laatste voorwaarde de uitbreiding naar deze servicezone mogelijk maakt, die momenteel eindigt bij het metroeindpunt.

Dit gebied is dicht genoeg zodat de omwentelingen van de introductie van nieuwe diensten niet al te veel schade aanrichten. Het biedt het politieke voordeel dat het bijna het hele politieke spectrum omvat, dus om na de gebruikelijke protesten te zien hoe gemeenten van verschillende kleuren uiteindelijk zullen binnenkomen overeenkomsten sluiten met andere luchtvaartmaatschappijen om de dienstverlening op hun grondgebied te verbeteren.

2 - Buiten deze zone, om gebruik te maken van jurisprudentie uit de STP (2) (nu STIF (3)), die momenteel niet wordt toegepast, waardoor lijnen kunnen worden gecreëerd die concurreren met routes die door bestaande luchtvaartmaatschappijen worden geëxploiteerd, op voorwaarde dat de nieuwe inkomende vluchten bestaande luchtvaartmaatschappijen compenseren voor het verkeer dat het van hen afneemt. Ook al lijkt deze maatregel soms op een bonus voor incompetentie, toch heeft hij het voordeel dat hij de creatie van nieuwe diensten mogelijk maakt zonder de bestaande te bestraffen, waarbij de nieuwkomer erop kan wedden dat hij een goede deal zal krijgen, zelfs door de bestaande vervoerders te compenseren. van de elementen van de weddenschap zou kunnen zijn dat er voldoende winst zal worden gemaakt, en dat de toevoeging van zijn aanbod mogelijk nieuwe reizigers naar de ‘concurrerende’ luchtvaartmaatschappijen zal brengen, waardoor de
compensatie, of zelfs tot nul terugbrengen. Ik weet genoeg
“niches” waar deze weddenschap speelbaar is.

Onder leiding van STIF, om kaartinkomsten te verdelen
sinaasappels en dergelijke, we weten steeds nauwkeuriger de
lijn aanwezigheid. De introductie van nieuwe systemen van
perceptie, elektronisch bankieren, contactloze passen, enz. zal deze kennis vergemakkelijken.



(1) Voorbeeld: het eindpunt bij Porte de Bagnolet van de verlenging van lijn 57 (Arcueil - Gare de Lyon), terwijl het met een paar honderd meter meer naar het Gallieni-busstation in Bagnolet ging, dat verbinding bood met verschillende voorstedelijke lijnen. ..
Nog een voorbeeld bij Château de Vincennes, de indeling aan beide zijden
aan de andere kant, een nationale weg die erg druk is met twee bussen (114 en 210) met 8 gemeenschappelijke haltes in het Bois de Vincennes, Nogent en Le Perreux...

(2) Parijse transportunie

(3) Transportunie van Ile-de-France

Een kaart van Velib'-stations in de buitenwijken:
(Bron: Le Parisien, MonPuteaux.com) het is ook (bijna) de kaart van het territorium van experimentele deregulering, we moeten de steden toevoegen die worden bediend door de stedelijke metro en die dit territorium verlaten

Beeld
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten