CET van Clérac biogas herstel

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 25/08/08, 17:04

Christophe schreef:Ik hoorde onlangs (met verbazing) dat 80% van de sanitaire waterleidingen in het intramurale Parijs nog steeds... lood zijn... sommige ervan moeten door de lichamen van Parijzenaars gaan, dus ja, degenen die ZIJ eten...

Eh, je verrast me, want dat zou betekenen dat 80% van het park de afgelopen twintig jaar niet is verkocht of verhuurd. Ik weet preciezer wanneer het dateert, maar het is zo oud als de aanwezigheid van lood in de pijpen stroomvoorziening Er moet 1 water worden gezocht en 2 worden vervangen als dat er is.

Voor de evacuaties hoop ik dat alles nog niet in orde is (ook al is het betreurenswaardig), maar voor de stroomvoorzieningen, afgezien van de onhygiënische behuizing... :schok:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 26/08/08, 09:45

ja maar dat is jouw padvinderskant die gelooft dat kernenergie schoon is: maar als je daarheen gaat is het heel anders! : Cheesy:


Christophe schreef:
jonule schreef:en waar komen de zware metalen in zuiveringsslib vandaan?


Het is al industrieel afval... dan moet een deel afkomstig zijn van leidingen en andere verschillende vervuilingen (ken jij een kanaal zonder een menigte erin? :D).

heel goed: bedrijfsafval moet nu al gescheiden worden van consumentenafval! Sorteren industriëlen? zij moeten ?


Christophe schreef:Nasleep van de oorlog: In gebieden die te lijden hebben gehad onder een of meer oorlogen en vooral in de rode zone van 14-18 zijn de kanalen belangrijke doelwitten geweest van de oorlogvoerende partijen en in het bijzonder de bruggebieden (weg of spoor), estuaria, rivierhavens , industriële, haven- of militaire gebieden, waterstations, enz. Dit verklaart waarom daar in grote hoeveelheden ondergedompelde of niet-geëxplodeerde munitie kan worden gevonden (in 14-18, in vochtige en modderige gebieden, ontploften tot 8 van de 10 granaten niet, maar ze kunnen diep in sedimenten worden begraven. Deze munitie zal uiteindelijk lekken, waardoor hun giftige stoffen vrijkomen.

we kunnen ons voorstellen hoe de granaten met verarmd uranium (van de nucleaire industrie) die tijdens de oorlogen in de Golf, de Balkan, Libanon en Georgië zijn gevallen, zullen eindigen... die niet zijn ontploft... : Roll:



dus ja afval mengen leidt tot een oplossing...zonder oplossing.
Ja, de netwerken moeten worden verdubbeld. Ze doen groot werk om glasvezel te begraven, ze zouden het kunnen doen met sanitaire voorzieningen...

we kunnen het nooit genoeg zeggen: TRI!
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 26/08/08, 09:57

jonule schreef:Ja, de netwerken moeten worden verdubbeld. Ze doen groot werk om glasvezel te begraven, ze zouden het kunnen doen met sanitaire voorzieningen...

De meeste glasvezelnetwerken, telefoonnetwerken etc. in grote steden gaan via de riolering.... : Lol:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 26/08/08, 10:50

Wat denk jij, Cmoa, van het vermenigvuldigen van netwerken om het afvalbeheer te vereenvoudigen?

Ik heb het over “riolering”: zwart water en afvalwater.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 26/08/08, 10:59

C moa schreef:Eh, je verrast me, want dat zou betekenen dat 80% van het park de afgelopen twintig jaar niet is verkocht of verhuurd. Ik weet preciezer wanneer het dateert, maar het is zo oud als de aanwezigheid van lood in de pijpen stroomvoorziening Er moet 1 water worden gezocht en 2 worden vervangen als dat er is.


Nou, ik was ook verrast en ik herhaal alleen wat ik heb gehoord (nieuws of documentaire, ik weet het niet meer, het was op de Franse tv)... en waar stoppen de verplichte werken die je noemt geografisch gezien? Dus aan de oppervlakte van het appartement... En daarvoor?
Hoeveel stijgbuizen zijn er vervangen? In oude (luxe) gebouwen betwijfel ik of dit gemakkelijk zal zijn!

En op straat? Ik kan me niet herinneren dat we spraken over een groot plan om de leiding uit Parijs te verdrijven: het zou de economie veel te veel kosten om Parijs lam te leggen met grote wegenwerken...

Het lijkt een beetje op dat met parachutes in vliegtuigen: te duur in verhouding tot het risico, dus tolereren we het risico...
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 26/08/08, 11:18

Uittreksel uit een persmap (niet te recent, 1999)
In Frankrijk zijn bijna 10 miljoen huizen uitgerust met loodhoudende waterleidingen binnenshuis

http://www.waternunc.com/fr/pblyon1.htm#pbsant

Anders is er dit
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 26/08/08, 11:23

jonule schreef:Wat denk jij, Cmoa, van het vermenigvuldigen van netwerken om het afvalbeheer te vereenvoudigen?

Ik heb het over “riolering”: zwart water en afvalwater.

Ik denk dat ik er niet zeker van ben dat er een grote winst zal zijn in de zin dat we al veel dingen van de bron moeten scheiden (zie waterwetten, SRU en verschillende wettelijke verplichtingen gedefinieerd door de DRIRE...).
Sinds enkele jaren bestaat er een verplichting om regenwater van afvalwater te scheiden. Vroeger ging alles naar de hoofdverzamelaar.
Op dezelfde manier moeten geclassificeerde installaties (ICPE) voldoen aan een bepaald aantal normen die worden gecontroleerd door de DRIRE. Veel agro-installaties beschikken bijvoorbeeld over een eigen afvalwaterzuiveringsinstallatie en lozen dus niets op het “openbare” netwerk. Soms gebeurt zelfs het tegenovergestelde. In kleine steden en dorpen is de industriële installatie over het algemeen te groot om de EU van de lokale bewoners te huisvesten.
Daarnaast moeten bijvoorbeeld restaurants beschikken over vetafscheiders, zodat er geen vet in de riolering terechtkomt. Ziekenhuizen moeten hun afvalwater onder controle houden en de gevaarlijkste scheiden/behandelen....

Sterker nog, er heerst grote verwarring omdat we altijd praten over ‘alles wat naar het riool gaat’, ook al is dat al heel lang niet meer het geval. Vandaag hebben we het over een afvalwatercollector en technisch gezien is er een enorm verschil.

Anders heb ik voor lood navraag gedaan bij een vriend die in de makelaardij zit. Hij vertelde mij dat de wet al sinds 1989 bestaat maar dat de diagnose geen betrekking heeft op ‘aan- of afwezigheid van lood’ maar op de hoeveelheid die vrijkomt.

Concreet zullen de leidingen vanaf 2013 aangepast moeten worden (Europese regelgeving schrijft dit voor) omdat de drempels te laag worden om een ​​zuiveringssysteem op te zetten.
De huidige drempels zijn 25µg/liter. Het blijft zorgelijk als je weet dat lood zich ophoopt in de weefsels. :schok:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 26/08/08, 11:23

en toch heel weinig gevallen van loodvergiftiging... zou chloor er iets mee te maken kunnen hebben?
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 26/08/08, 11:32

jonule schreef:en toch heel weinig gevallen van loodvergiftiging... zou chloor er iets mee te maken kunnen hebben?

Dit zijn ziekten die zich over een lange periode ontwikkelen en die waarschijnlijk verborgen kunnen worden door andere ziekten als we niet specifiek zoeken naar de aanwezigheid van lood in het bloed.

Ik geloof niet echt dat chloor lood kan 'blokkeren', maar dat zou ik aan de scheikundigen moeten vragen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 26/08/08, 11:35

delnoram schreef:Uittreksel uit een persmap (niet te recent, 1999)
In Frankrijk zijn bijna 10 miljoen huizen uitgerust met loodhoudende waterleidingen binnenshuis


Ah, bedankt voor de verduidelijking...10 miljoen woningen van het totaal aantal? 15 tot 20 miljoen? Zoveel meer dan 50%...

Kort gezegd: in het oude huis is nooit iets veranderd...het is gewoon het deel van de nieuwe woning dat "op orde" is.

Ik betwijfel of het nu echt veranderd is...
0 x

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten