recycling ideeën

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79438
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11090




par Christophe » 09/06/11, 11:44

elephant schreef:Christopher zei:

Behalve dat degenen die denken dat we vergaten te denken dat elke euro werkte / verdiende / uitgegeven zijn gewicht heeft in vervuiling ...


Helemaal niet, maar we kennen de industriële prijzen, marges en zo: sommige producten zijn niet te verhandelen pcq te duur.

Dus, als we weten dat de inkoopprijzen van materialen negatieve prijzen zijn ....


??? Ik denk niet dat je begreep wat ik bedoelde.

Elke euro die u verdient, heeft een impact op het milieu.

Je besteedt middelen om naar je werk te gaan en je salaris te verdienen. Olie, kWh, CO2 ... om het eenvoudig te maken ...

We zouden dit het "grijze loon" kunnen noemen (niet te verwarren met zwart loon eh :D :D)

Dus als u een duurder "groen" product koopt omdat het schoner is (psychologische en marketingteveel kosten die niets te maken hebben met een echte fabricageklap !!), nou als u dit algehele bij aankoop moet u rekening houden met deze "grijze" kosten van uw salaris ...


elephant schreef:In uw winkel zijn de prijzen redelijk (hoewel .... het zonnepaneel flexibele 7W 115 euro's, het is nog steeds 16,5 € / Wc niet geïnstalleerd :onheil: )


Door terug te brengen naar / Wc vergelijk je wortel en komkommer daar ...

Je moet het vergelijken met de concurrentie op DIT TYPE product ... omdat je blijkbaar de prijs van flexibele panelen niet kent.

De adviesprijs van deze is 139 € .... 129 € in promo ...

De installatiekosten zijn belachelijk ... ik weet het niet ... 60 seconden? :D

Eindelijk is het een product gemaakt in Zwitserland ...

Dus je bent helemaal fout op deze, sorry lieve olifant ... : Lol:
0 x
ecoco2
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/06/12, 13:16




par ecoco2 » 09/07/12, 16:48

Hallo wereld!


Hier is een site die mogelijk interessant voor u is als u op zoek bent naar tips en trucs: http://www.ecoco2.com/index.html
Het is een site die u leert om uw energieverbruik en uw ecologische voetafdruk en uw impact op het milieu te beheersen.

Het biedt spelletjes dat terwijl je plezier hebt u zich bewust van de uitdagingen van de opwarming van de aarde en de uitstoot van broeikasgassen, tests om nauwkeurig te meten van uw energieverbruik te worden, vindt u ook een lijst van eco-gebaren leren om je gedrag te veranderen.

Met vriendelijke groet,

Ecoco2
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 28/02/13, 09:37

we zouden dingen hebben om op te pikken over wat er in de middeleeuwen werd gedaan: niets werd weggegooid, het afval van sommigen werd het ruwe materiaal van anderen. Ik ontdekte dit een tijdje geleden in een tentoonstelling.
De dienaren van de koning bijvoorbeeld lette op door zijn noten voor hem te openen, zodat ze zelf de schelpen konden verkopen die nog intact waren. Daarachter waren banen en banen. Sommigen maakten kleine stukjes metaal en veranderden de noot in een juwelendoos. Valpartijen van kostbare stoffen kleedden hen aan. De buitenkant was bewerkt. En de doos werd door rijke mensen geliefd verkocht.
Laten we duidelijk zijn: ik heb het niet over teruggaan naar die tijd, maar om dit idee te houden van alles gebruiken.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79438
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11090




par Christophe » 28/02/13, 09:47

Ja, tot nu toe hoef je niet terug te komen (verkoper van walnootschalen eindelijk! Nou, het zijn sowieso koninklijke schelpen hè!), Opnieuw leren en een paar toepassen "Oma's methoden"voordat het tijdperk van chemie en energie in overvloed voor iedereen al goed zou zijn ...

Natuurlijk ken je veel van deze methoden :)
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 28/02/13, 10:17

noem me mac gyver .........
op een dag sleurt de man de auto en doodt de brandstofretourslang op de Dyane. geen probleem ... een stukje aquariumpijp zal in de tussentijd goed werken ........ 2 jaar later was de monteur verrast maar het werkte nog steeds ......... : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79438
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11090




par Christophe » 28/02/13, 10:46

Vreemd omdat het aquarium of de voedselleidingen niet aan de koolwaterstof mogen blijven kleven (ik heb het ooit meegemaakt ... toen ik mobeux lol was)
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 28/02/13, 10:55

het verzachtte met de hitte, maar het hield goed stand.
Een zeer harde winter, de man ligt in het ziekenhuis wegens breuk, en de titin (de dyane) die niet wil beginnen. te koud. 8 dagen lang lukte het me toch om te starten: beetje wol voor de nacht op de motor, onder de motorkap. Dan verwarmen met een föhn "willekeurig" aangezien ik niets van de motor weet. En Titine vertrok moedig!
thuis wordt de föhn gebruikt voor alles behalve om het haar te drogen ... een verdrietige piaf om op te warmen: in een handdoek en een zachte föhn. het doet je de piaf herleven
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79438
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11090




par Christophe » 28/02/13, 11:30

Hoe oud is Titina? :schok:
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 28/02/13, 11:48

Niet jong, ze had veel 150 000 km. vrede in zijn ziel in het land van titanen. Ze heeft ons goed verdoemd!
Idem voor het meubilair: je kunt ze gooien om ze te verbranden
of geef ze om een ​​2th leven te vinden
of haal het materiaal op om andere dingen te doen.
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 28/02/13, 11:53

oeps ..... onderhouden
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 40-gasten