Dakisolatiesupplement: volige? vernieuwing

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4

Dakisolatiesupplement: volige? vernieuwing




par louphil » 19/08/08, 21:44

Ik renoveer en maak een verslaving bewoonbaar.

Ik heb echter een groot probleem met de hoogte onder het dak om de zolder te regelen, dus glaswol of rotsdikte van 20 cm en meer, uit den boze ...

Dus wendde ik me tot kurkplaat ingebed tussen spanten, maar het zal me niets anders geven dan een isolatie van de dikte van de spant, of 7.5 cm.

Als we, volgens de vergelijkende studie van isolatoren, overwegen dat kurk 25% hogere isolatiecapaciteiten heeft dan glaswol, dan zou ik een equivalent hebben van bijna 10 cm glaswol. .

Ik vind dat het ook een beetje licht is, denk je dat de installatie van latten onder tegels van enige efficiëntie kan zijn en een aanvulling kan zijn op mijn kurkisolatie ???
0 x
http://wunic.fr

Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde
Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Supplement dakisolatie: Volige ...?




par bham » 20/08/08, 09:58

louphil schreef:Ik vind dat het ook een beetje licht is, denk je dat de installatie van latten onder tegels van enige efficiëntie kan zijn en een aanvulling kan zijn op mijn kurkisolatie ???


Een goed dakscherm zou evenveel effect hebben als latten, dus niet veel meer omdat de kurk de wind niet doorlaat; Aan de zijde van de thermische isolatie zullen uw latten niets meer brengen; naar mijn mening is het idee moeilijk te implementeren (zonder de tegels te verwijderen) en brengt het weinig.

Maar als je echt het juiste wilt doen door vast te zitten aan je binnenhoogte, hoef je alleen maar je dekking te verhogen door je tegels te plaatsen, opnieuw een 18 cm (+ 7cm = 25 cm) top-up te doen de oude en leg je tegels erna terug. U kunt lichte en resistente spanten maken door I-vormige elementen te vervaardigen, waarbij de centrale kern in OSB wordt ingeklemd tussen twee houten planken: dit is wat bepaalde bouwers van houten huizen doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4




par louphil » 20/08/08, 11:18

Code: kiezen

Mais si tu veux vraiment faire ce qu'il faut en étant coincé par ta hauteur intérieure, il ne te reste plus qu'à réhausser ta couverture en déposant tes tuiles, refaire un chevronnage de 18 cm (+7cm = 25 cm) par dessus l'ancien et remettre tes tuiles après....


Bedankt voor je antwoord, Bham, maar dit is precies wat ik had willen vermijden, om grof financiële redenen ... Ik heb me net gerealiseerd dat de vlucht ook niet wordt gegeven. .. Dus ik denk dat ik mezelf zal oriënteren op een goed scherm onder het dak ...
0 x
http://wunic.fr



Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde

Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 20/08/08, 12:16

louphil schreef: ... Dus ik denk dat ik mezelf zal oriënteren op een goed scherm onder het dak ...

We vinden nu gealuminiseerde onder-dakschermen die voornamelijk het effect hebben van het stoppen van de overdracht van zomerhitte, niet isolerend van de kou.
Als u van onderaf een scherm onder het dak wilt plaatsen, dus zonder de tegels te verwijderen, kunt u dit in de richting van de spanten doen, maar heeft u geen geventileerde luchtspleet tussen scherm en daklatten; Ik weet niet wat de gevolgen kunnen zijn (waarschijnlijk oververhitting in de zomer), maar het wordt niet aanbevolen.
En ik denk dat het financieel en thermisch gezien nutteloos is, althans in verband met kurk; het zou daarentegen interessant zijn in verband met een minerale wol.
0 x
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4




par louphil » 20/08/08, 13:09

Code: kiezen

On trouve maintenant des écrans sous-toiture aluminisés qui ont surtout pour effet d'arrêter le transfert de chaleur estivale, pas d'isoler du froid.


Ja, daar ging ik vanmorgen naar op zoek ... Er is echter geen gevaar, want het gebouw is gebouwd tegen een dijk langs zijn lengte, over een hoogte van 2 meter, dus de zomer maakt me niet teveel vrezen.
Aan de andere kant maak ik me zorgen over de winter: deze dijk regelt me ​​waarschijnlijk een beetje koele temperatuur en dwingt me om meer dan redelijk te verwarmen ... Ik vraag me ook af of het echt de moeite waard is de klap die ik op die manier krijg op de isolatie van dakbedekking ...
0 x
http://wunic.fr



Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde

Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 20/08/08, 13:38

hallo tegen jou,

Ik probeer informatie te krijgen over metalen isolatoren die een "kooi van Faraday" kunnen maken: is dat een nadeel, enz ...

Nadeel: radiogolven (elektromagnetisch) gaan niet door de kooien van Faraday, waardoor ze niet correct kunnen werken, in een auto, ontvangers of zenders (autoradio's, mobiele telefoons). We gebruiken dan een dakantenne.

bron:
http://www.telesatellite.com/lexique/index.asp?q=c
dus zoals in een auto: als je buiten belt, is de signaalsterkte sterker.
komt ook met metalen rails voor placo-isolatie ...

CSTB thermo-comfort aluminium product:
"in alle gevallen moet het kooi-effect van Faraday worden bestudeerd"
http://tdb-atec.cstb.fr/fichiers/pdf/GS ... 060102.pdf

van deze aluminiumproducten weet ik dat ze geen isolatiecoëfficiënt R vertonen, omdat ze ‘complementair’ zijn, in feite ‘even effectief’ zijn als glaswol, vanuit een gezond oogpunt ...
maar er zijn verschillende kwaliteiten, als door de duim te wrijven er aluminium is dat loskomt, zou dit gewoon aluminiumpoeder zijn dat op plastic wordt aangebracht ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 22/08/08, 00:22

Pas op voor gealuminiseerde films, die niet tevreden zijn met niet echt effectief te zijn, een rampzalige invloed op het milieu hebben en, voor zover ik weet, niet doorlaatbaar zijn voor waterdamp, wat erg slecht is voor een huis ...

Louphil, heb je nagedacht over de oplossing (die ik beschouw als een noodoplossing) van wat we "sarking" noemen? Met houtvezel kan het behoorlijk effectief zijn.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 48-gasten