Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig uw dieselmotor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Occip
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 04/06/19, 22:24
x 2

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Occip » 07/06/19, 09:39

Christophe schreef:
Ik heb meer dan 20-jaren aan motoren gewerkt en ik heb de term ruw nog nooit gehoord? Kun je het uitleggen?

Vooral omdat het in tegenspraak lijkt te zijn met het feit dat het flexibeler is ... flexibiliteit krijgt, had ik je voorspeld hé : Cheesy:


De ruige kant voor mij is de snelheid van reactie op de ondersteuning van het pedaal. Op recente diesels is er altijd een beetje vertraging vanwege de turbo.
En de flexibiliteit is het vermogen om te rijden in rpm zonder koppeling en met een goed acceleratievermogen was mijn motor al behoorlijk flexibel voor (ik rol vaak 1500tr min in een stabiele toestand).

Voor de maatregelen van het weekend zal het ingewikkeld zijn om met de minibus de snelweg te nemen met een tegenwind van 80km Ik zal graag de 6l / 100 uitgeven.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Christophe » 07/06/19, 09:56

Uh houlala het is raar dat als definitie ... : Cheesy:

Flexibel voor mij is het precies jouw definitie van jouw ruwheid: goede beurten kunnen maken ... het maakt niet uit dat het onder regime is of niet ...

Dus een motor is "flexibel" bij lage snelheid en ruw na volgens deze definities, maar uiteindelijk hebben we het over hetzelfde gedrag: "snel" kunnen klimmen in de toeren en verplaatsingsvermogen kunnen leveren? Ik heb goed? : Mrgreen:

Kortom, we zijn het erover eens: met benzine is de bak flexibeler (of ruw : Mrgreen: )!

ps: ruw ding is iets dat blijft hangen, dus ik begrijp nog steeds niet het gebruik van deze term over flexibiliteit! :schok: M'enfin de mysteries van de Franse taal ...
0 x
Occip
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 04/06/19, 22:24
x 2

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Occip » 09/06/19, 23:14

Bonsoir,
Inderdaad blijft dit alles subjectief, en als de Franse taal mele :)bij het inbrengen op de snelweg merkte ik een betere versnelling op die geen lagere conso genereerde.
Omdat het klaar is, kon ik mijn conso herberekenen, ik deed 830km en ik kon 50-liters retourneren, die 6.02-liters naar 100 overbrengen. Tegen 5,7l op mijn volle met pure diesel.
Het lijkt misschien heel negatief, maar ik heb meer dan 200 km gedaan Sir de snelweg met een tegenwind van 80km / u. Je begint met een mix 4% om te zien ...

Wordt vervolgd
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par izentrop » 10/06/19, 08:33

Occip schreef: Ik kon 50-liters geven
Het ziet er goed uit als een waarde. Normaal gesproken, voor een meting van vol tot vol, is het zo geregeld dat het vol is door meerdere keren het pistool in werking te stellen en niet te stoppen bij het ronde getal?
0 x
Occip
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 04/06/19, 22:24
x 2

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Occip » 10/06/19, 10:51

Het is waar dat ik een beetje afgerond ben, de exacte waarde was 50,08, aangezien ik niet heb opgevuld in mijn havikstation, heb ik je 8 centilitres genadigd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Christophe » 10/06/19, 12:15

Als u sneller accelereert en meer verbruikt, verbruikt u minder! QED! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Deze techniek kan alleen werken door eco-rijden te beoefenen, omdat ik nooit op de vloer fiets ... en je 200-km tot ongeveer 200 km / u van relatieve wind is zeker dat het telt!

Ik vond ook dat de resultaten verbeterden met de tijd: na 6 of 7 volledige Ik ben 4,9-5.0 L / 100km het eerste volledige (gemengd) 5,5-5,6L / 100km en ik was tevreden de flexibiliteit winsten.

Eindelijk, als de motor flexibeler is, is het dat hij minder stoot en dus zwavel en minder slijt: hoeveel moet een verbetering van de levensduur van de motor worden geschat? : Idee:
1 x
Occip
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 04/06/19, 22:24
x 2

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Occip » 11/06/19, 10:14

Hallo,

Ik maakte mijn rondreis van 2 * 260km.
Op de odb krijg ik:
Ga 5.8l / 100: zeer ongunstige wind, mix SP95 naar 4%
Achterkant: 5.2l / 100: gunstige wind, SP95-mengsel bij ongeveer 0.35% (5 liters blijven in de 4% SP95-tank)

Moeilijk om een ​​idee te krijgen, ik denk dat het verbruik in de komende maanden automatisch met of zonder SP95 zal dalen. De ultieme test zou zijn om de nadelen van een heel jaar te evenaren!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Christophe » 11/06/19, 10:42

Ja moeilijk, kijk eens hoe je de "zware voet" ook hebt!

Occip schreef:De ultieme test zou zijn om de nadelen van een heel jaar te evenaren!


Dit is wat ik aan het doen ben (ik heb al 5-6000 km gereden sinds ik "mix", zie mijn feedback hierboven) ...

En waarom 1 een? De ruisonderdrukking en de verbetering van de flexibiliteit weerspiegelen een verbetering van de verbranding, alleen al daarom is het de moeite waard om te blijven mixen ... zelfs als de winsten aan de pomp niet altijd meetbaar zijn ...

Hier zou het interessant zijn om vibratietests of geluidsanalyses uit te voeren (met en zonder mix): hiervoor zijn effectieve smartphone-applicaties. Ik gebruik bijvoorbeeld Bosch iNVH: https://appcenter.bosch.com/details/-/app/iNVH

Het probleem is om een ​​locatie op de motor te vinden en niet bang te zijn dat de telefoon valt of verwarmt en vooral om precies dezelfde wegcyclus te doen ... het ideaal zou een rollenbank zijn, ik heb geen .. .
1 x
Occip
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 04/06/19, 22:24
x 2

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Occip » 11/06/19, 11:11

Mijn voet is vrij licht, ik probeer zo min mogelijk te remmen door zoveel mogelijk te anticiperen.

We zouden de consoles in spritmonitor kunnen vergelijken om te vergelijken, men zou ook een gemiddelde kunnen maken van de impact van de stijging van de temperatuur.

Voor de toepassing bosh, zou het het beste zijn om een ​​micro usb onder de motorkap toe te voegen met voldoende draad zodat de telefoon in de cockpit blijft.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Diesel auto: verbruiken minder met een beetje SP95




par Christophe » 11/06/19, 11:18

Ja, voor de vergelijking op SM ... Ik zag net dat er enorme ongelijkheid is voor dezelfde auto's en motor. We vinden zelfs aberraties, zoals 200 cv benzine minder dan 5L / 1000 ...

Dus ik weet het eigenlijk niet ...Het beste zou zijn om een ​​lid van SM te vinden die een goede geschiedenis van zijn auto heeft en die naar de mix gaat ...

Occip schreef:Voor de toepassing bosh, zou het het beste zijn om een ​​micro usb onder de motorkap toe te voegen met voldoende draad zodat de telefoon in de cockpit blijft.


Nee omdat het (ook en gelukkig) interne versnellingsmeters gebruikt ... het analyseren van "eendimensionaal" (= geluid) is niet voldoende denk ik ...
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 96-gasten