Controle onkruid zonder Roundup

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 24/05/08, 18:09

Hallo,
De beste manier is om de groei van ongewenst onkruid te voorkomen.
Plant dominante en aangename planten.

Beeld
Als de bamboe goed wordt vastgehouden door een betonnen barrière, komt alles goed.
In dit geval was deze plek overspoeld met brandnetels en braamstruiken.
Nog een voorbeeld:
Een pot waarin een rozenstruik groeit (in dit geval, het "onkruid" heeft het naar zijn zin.
Beeld
Nu nog een pot, die schoon is dankzij een overhangende vetplant...geen "onkruid" meer...(ik ben de naam van deze plant vergeten)
Beeld
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12310
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2973




par Ahmed » 24/05/08, 19:14

We moeten 2 scenario's onderscheiden: onkruidbestrijding in cultuurgrond of op plaatsen die we "schoon" willen houden.
In het eerste geval de oplossing van het bedekken van planten, zoals voorgesteld Lejustemilieu is goed aangepast; je kunt ook een mulch of mulch gebruiken. De mulch heeft daarnaast nog andere voordelen, zoals het behoud van de versheid, het vermijden van verdichting van de grond en tot slot het voeden van de regenwormen (= helmstok zonder verbruik: wie kan het beter zeggen?).
In de tweede plaats, naast de schoffel, op moeilijke plaatsen, bijvoorbeeld in de steegjes of aan de voet van een hek, is het verbranden van het gras pas echt effectief in het zaailingstadium. Heet water is naar mijn mening de meest geschikte methode, omdat het werkt op het oppervlakkige niveau van de wortels van gevestigde kruiden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 25/03/09, 11:21

Hallo,
Opgraven voor de lente :D (zelfs als de sneeuw er nog ligt.)
Onlangs adviseerde mijn bedrijf ons via een interne mail om geen pesticiden te gebruiken... :schok: (oliemaatschappij alstublieft) Beeld (raar, maar goed)
Dus voeg ik enkele links toe die kunnen helpen:
http://www.hubertlejardinier.com/sans%20pesticides.htm
http://www.ouest-france.fr/ofdernmin_-A ... N_actu.Htm
http://www.livrespourtous.com/e-books/d ... items.html
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/03/09, 12:32

Christophe schreef:
Alle brico bieden sets spuitmonden...tegen min of meer aantrekkelijke prijzen....


U moet vooral weten dat het nutteloos is om elke plant te "verbranden". We gaan er langzaam overheen, er is een hitteberoerte voor nodig die de eiwitten en enzymen "vernietigt", het blijft groen, maar de plant droogt uit en sterft in de loop van de dag... We besparen dus veel gas... hand, met de juiste snelheid, is te vinden...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79484
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11101




par Christophe » 25/03/09, 12:36

Persoonlijk heb ik nog beter: de zwarte zeiltechniek... of de tent als je dat liever hebt!

Maar hey, het kost meer tijd! : Mrgreen:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 25/03/09, 13:09

:? en ik, ik kom in de verleiding om een ​​paar ganzen te kopen.. (voor de brandnetels) Ik hoop dat de vos niet passeert.. zoals bij mijn hennen.. COUIIICCCC
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 25/03/09, 17:00

hallo

lejustemilieu schreef::? en ik, ik kom in de verleiding om een ​​paar ganzen te kopen.. (voor de brandnetels) Ik hoop dat de vos niet passeert.. zoals bij mijn hennen.. COUIIICCCC


een goed idee, hoewel het erg luidruchtig is omdat het vluchtig is, en kan volstaan ​​als bewakingselement door indringers weg te jagen: het is een troef waarmee rekening kan worden gehouden

aan de andere kant, als het gaat om het eten van gras, gaat er niets boven herkauwers. blijft te weten welke, dat is een ander verhaal.

jeff
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79484
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11101




par Christophe » 25/03/09, 19:45

Hé LeJuste, heb je toestemming nodig om kippen te houden in België? We denken erover om...

Ik heb het natuurlijk over dieren : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 7015
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2939




par gegyx » 25/03/09, 21:16

Geen geluk De Just
Ik hoorde ecologisch advies op de radio.
De brandnetels, juist met alle elders reeds ontwikkelde belangstelling, hebben het voorrecht families van lieveheersbeestjes te beschermen tijdens moeilijke tijden, anders zullen ze er niet zijn, wanneer het nodig zal zijn.
Nettles laten ook bladluizen toe om te overleven ...
: Mrgreen:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 25/03/09, 21:16

Christophe schreef:Hé LeJuste, heb je toestemming nodig om kippen te houden in België? We denken erover om...

Ik heb het natuurlijk over dieren : Mrgreen:

Ik weet dat er nog steeds regelgeving is voor vogelgriep ...
(Sluit de vogels op in het geval van een epidemie)
Voor de rest ... in grote steden zoals Brussel, moeten er verboden zijn, maar niet op het platteland ...
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 56-gasten