[QST] Zet een schakelaar op een powerstrip?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
boblebricoleur
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 15/05/06, 20:25

[QST] Zet een schakelaar op een powerstrip?




par boblebricoleur » 30/03/08, 15:08

Hallo allemaal,
Hier, ter hoogte van mijn tv (en al het andere) en mijn computer (rebelote) heb ik 2 stekkerdozen die geen schakelaar hebben. Maar aangezien dit stekkerdozen zijn met overspanningsbeveiligingen,... wil ik ze niet vervangen door simpele stekkerdozen met een schakelaar en heb ik ook niet altijd zin om op handen en voeten te staan ​​voor de schakelaar. : Cheesy: .
Kunnen we een simpele "klassieke" schakelaar plaatsen tussen de multi en het stopcontact? Ik verlaat de kamer, Tac, alles is uit, geen nutteloze en vraatzuchtige nachtverlichting meer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 30/03/08, 15:42

Je neemt een bisectie-switch van MrBricolo/Cosobidule/LeroyPimpim en het zou goed moeten zijn.

Het is vrij groot (schakelaar vaak bedoeld om te worden gebruikt als buitenmuurschakelaar) en wordt met de voet bediend.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 30/03/08, 17:40

Anders kun je hier kijken: https://www.econologie.com/shop/electricite-c-99

ps: wat betekent QST in de titel?? Vraag ?
Dernière édition par Christophe de 13 / 02 / 15, 14: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
boblebricoleur
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 15/05/06, 20:25




par boblebricoleur » 30/03/08, 18:56

Na het plaatsen van dit bericht (waar la la! de herhaling : Cheesy: ) Ik heb een ruwe schatting gemaakt van het verbruik per stopcontact, omdat ik al stopcontacten/schakelaars tussen het stopcontact en de multi heb zien zitten, maar nog steeds beperkt tot 1000W. Conclusie, bij dezelfde 1000W tps heb ik meer dan genoeg, het is niet veel maar tegelijkertijd veel
Ik kon geen genoegen nemen met een stomme "lichtschakelaar", die ik rechtstreeks op het meubilair kon inbouwen

Anders |QST] ja het is voor vraag, dsl, de gewoonte op anderen forum om onmiddellijk de vorm van de post te specificeren (vraag, info, enz.)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 30/03/08, 18:58

Ok ok, ik wist niet van de QST... : Cheesy:
0 x

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten