Econology in de praktijk in een kleine stad

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/03/08, 08:03

Een nieuwtje waar je blij van zou moeten worden, beste Targol:

Waalse parken zonder pesticiden
07:59 20 maart 2008

(Belga) De Waalse minister van Milieu Benoît Lutgen (cdH) bereidt zich voor op de goedkeuring van een decreet dat het gebruik van pesticiden in groene ruimtes en openbare tuinen in het zuiden van het land zal verbieden, schrijft Le Soir donderdag.

Als voorafschaduwing van dit toekomstige besluit zal de nieuwe boswet binnenkort ook het gebruik van zijn producten in het bos verbieden. En om de gemeenten te stimuleren om op de beweging te anticiperen, heeft de regio een gedifferentieerd managementcentrum in gebruik genomen. Haar belangrijkste missie zal zijn om de overheidsinstanties te helpen bij de opleiding van gemeentepersoneel en de implementatie van alternatieven voor volledig chemicaliën voor het onderhoud van groene ruimten. (GFR)



je kunt dit nieuws zien op www.actu24.be

wees voorzichtig, het nieuws blijft niet lang online op deze site
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/03/08, 09:27

Hallo meneer uitverkorene

Het ter beschikking stellen door de gemeente van een natuurlijke onkruidverdelger zal immers beter geaccepteerd worden dan een verbod.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/03/08, 09:50

Uitstekend idee ! We hebben niet gezegd dat het gratis zou moeten zijn!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 20/03/08, 09:59

Over België gesproken: ik hoorde een paar weken geleden dat bij openbare aanbestedingen voor het schoonmaken en onderhouden van gebouwen nu rekening zou worden gehouden met de aard van de producten die door de onderaannemers worden gebruikt.

Met andere woorden: een bedrijf dat minder chemische producten gebruikt, zou de voorkeur krijgen....
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/03/08, 12:38

Dit komt steeds vaker voor: onlangs las ik een BOB van de federale politie voor vrachtwagens waarin werd gespecificeerd dat het aspect verbruik en onderhoudskosten als prioriteit zou worden beschouwd bij de toekenning
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 20/03/08, 12:47

Ja olifant, voor België twijfel ik niet... Voor Frankrijk is het een ander verhaal...

10 jaar van tevoren... Ik zeg het al een tijdje...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 20/03/08, 16:08

Christophe schreef:Ja olifant, voor België twijfel ik niet... Voor Frankrijk is het een ander verhaal...

10 jaar van tevoren... Ik zeg het al een tijdje...


Dat is zeker.
Gelukkig zijn sommigen bereid hun avonden en zelfs een paar halve vrije dagen op te offeren door zich kandidaat te stellen voor lokale verkiezingen, in een poging de zaken een beetje te veranderen. : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 23/04/08, 13:32

jessle schreef:heeft de nieuwe burgemeester ons beloofd
aankoophulp voor 1 fiets (afhankelijk van de middelen)
50% deelname aan de energiediagnostiek

Ik wacht tot dit verkiezingsbeloften zijn


jesslé stuurde me een bericht om te bevestigen dat de burgemeester zijn belofte is nagekomen en dat er aan elk huishouden een bonus van 100 € wordt toegekend voor de aankoop van een nieuwe fiets.

Verder leerde ik dat betaalde parkeerboetes (ja, toch :D ) geven recht op gratis huur van een fiets voor een dag. na de trein + tram en de parkeerplaats + tram is hier de parkeerplaats + fiets, waarschijnlijk meer geschikt voor kleine steden.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 23/04/08, 13:48

zoals ze in mijn campagne zeggen: als je les wilt geven, moet je schone dijen hebben.
al deze goede ideeën zullen des te beter overgaan als de gemeente is begonnen met het vegen voor de deur (en dat kenbaar heeft gemaakt want een beetje communicatie kan geen kwaad)
Ik zal voorstellen, zoals al aangegeven door de olifant, geloof ik om een ​​energiebalans te maken van gebouwen en gemeenschappelijke apparatuur.
zonder al te ver te kijken: communiceer simpelweg over het verbruik van stookolie of gas en elektriciteit per kwartaal en onderneem actie om dit terug te dringen. hetzelfde geldt voor benodigdheden en verbruiksartikelen. laten zien dat we geld besparen en verantwoorde aankopen doen voordat we de lantaarnpaal gaan doorknippen in het bijzijn van meneer die en die, die dan niet zal nalaten om te gaan vertellen: "ze snijden de lantaarnpalen door, maar je moet zien hoe het is om de nacht te verlichten op het gemeentehuis" en patati en patata.

succes, het zal duren...
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 23/04/08, 21:27

Ik ga terug naar dingen die al een paar weken oud zijn:

waar Targol zei:

L
Het idee is goed, maar ik ben er niet zeker van dat mensen de moeite zullen nemen om hun gebruikte olie op te slaan en vervolgens in de container te brengen, om nog maar te zwijgen van de idioten die van de gelegenheid gebruik zullen maken om hun motorolie of de rest van hun 'razzia' weg te gooien. " container " (na de show op ARTE).


Het is eigenlijk heel waar: we hadden een paar jaar geleden in België een groot schandaal over de vervuiling van veevoer (de Kesters-affaire of iets dergelijks), waarbij de oorsprong van de vervuiling lag bij een bedrijf dat Ascarel (koelvloeistof voor transformatoren) in de gebruikte olie had gestopt. container van een containerpark.

We zullen nooit veilig zijn voor dit soort cr... . Laatst vonden we een granaat (geladen) in het containerpark van Charleroi!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten