Vraag over een toekomstige waterterugwininstallatie

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40

Re: Vraag over een toekomstige e-herstelfaciliteit




par Chatham » 10/03/08, 12:37

Steeve.Gi schrijft:De situatie :
Ik heb net een huis gekocht in de Elzas, in de Vogezen. In mijn tuin op een heuvel stroomt een straaltje water dat opgevangen wordt in een betonnen kuip met een inhoud van ongeveer 300 liter.
Helaas weet ik niet of dit water een bron is of de afvoer van de berg.


Mijn problemen:
1) Ik zou dit water willen filteren voor mijn tank. Het water is over het algemeen erg helder behalve de laatste paar dagen, met de zware regenval was het troebel wit, en ik weet niet of er soms zand is. Dus ik geef de voorkeur aan voorkomen dan genezen voordat mijn aquarium te vuil wordt. Dus ik zou graag willen weten hoe ik een goedkoop filter kan maken. Ik dacht erover om aquariumblauwe schuimfilters te gebruiken.

2) Aangezien deze "bron" ongeveer 300 l / u levert


Nou, een bron is altijd het resultaat van de drainage die infiltreert ...
Om tegen lagere kosten te filteren: zandfilter ...
300L / h is een bron met een hoog debiet! a priori is het maar nodig om een ​​klein deel van de stroom te gebruiken om op te slaan ... een vriend heeft een bron die tussen 5L / u (zomer) en 100L / u maximum / uur (geanalyseerd drinkwater) levert en daar gaat alles in de ondergrondse tank van 2m3 zonder filtratie, overloop geloosd in een beek, maar het is noodzakelijk om eenmaal per jaar te legen en schoon te maken (water dat wordt gebruikt om te drinken) om het slib te evacueren ...
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 10/03/08, 12:49

Re,

Chatham schreef:300L / h is een bron met een hoog debiet! a priori is het slechts nodig om een ​​klein deel van de stroom te gebruiken om op te slaan ...

inderdaad ..
vooral omdat het noodzakelijk is om de omstandigheden van de plaats te zien, omdat het ook noodzakelijk is om het legale aspect te nemen, want als de bron zijn weg aan de oppervlakte vervolgt met andere buren stroomafwaarts, kan men ook niet alle afschrijving !!

hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/03/08, 13:45

musje schreef:op voorwaarde van een goede voorfiltratie , en bijv. in het geval van 2 of meer tanks in serie is het ook interessant om de stroming in de tanks te laten lopen (waardoor er een "anti-backwash" ontstaat) om ook het water te vernieuwen en te oxygeneren ...
om te mediteren volgens de regelmaat of niet van de regenval ...
(maar dat belet ook niet dat de By-pass wordt gepland ...)

hartelijk : Wink:


hello,
wat bedoel je met anti-terugspoeling en bypass?
een diagram / foto alstublieft? -)

Van mijn kant ben ik er ook van overtuigd dat bezinken "na een bepaalde tijd" net zo effectief is als het filteren van verstoord water.

Wat betreft de zuurstofvoorziening van het water, is een eenvoudige aquarium-bubbler normaal gesproken voldoende:
Beeld

hier zien we geen filters, want het is de afwikkeling die voorrang heeft.

zoals ptitpierrot zegt, als het water plotseling en masse aankomt, zal het zeker alles verstoren en niet bezinken.
goed daarna, van daaruit om de bodem te roeren die tot de hoogte van de zeef gaat, ik weet het niet.
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 10/03/08, 21:59

Re,

hello,
wat bedoel je met anti-terugspoeling en bypass?
een diagram / foto alstublieft? -)

het lijkt me dat door een "..realistische" site te hebben zoals jij .., ik je niet zou moeten leren wat een "anti-terugspoeling" -systeem (of "stilstaande waterinlaat") is of een by-pass ....
:schok:

Van mijn kant ben ik er ook van overtuigd dat bezinken "na een bepaalde tijd" net zo effectief is als het filteren van verstoord water.

"na een tijdje" .. misschien ...
maar als er een goede aankomststroom is .. deze "bepaalde tijd" wordt snel overschreden ...
met "slechts een" goede voorfilter en een "stil water toevoersysteem" heb ik nauwelijks afzettingen in de tank en ook geen gewelddadige wervelingen.
dit vervangt de bezinking, efficiënter afhankelijk van de omstandigheden ...
zelfs als ik de decantatie niet ontken ...
maar de afwikkeling zonder een voorfilter ... het elimineert geen afval en grote deeltjes in het water ... !!

ook, als we het hebben over het regelmatig laten overstromen "om de supernatanten te evacueren" .., nou thuis heb ik geen zijoverloop, maar in- / uitgang via het plafond van de tank ..
maar dat stoort me helemaal niet, want dankzij mijn voldoende fijne voorfilter heb ik noch aanslag op de bodem noch supernatanten op het oppervlak ... (volledig transparant water en nikkel ..)
dit dankzij "slechts een" goede voorfilter ... !!

Wat betreft de zuurstofvoorziening van het water, is een eenvoudige aquarium-bubbler normaal gesproken voldoende:

Ik weet het .. ik heb er een ..
maar een natuurlijke +/- regelmatige stroom zal minder elektriciteit verbruiken, en zonder mogelijke storingen.

zoals ptitpierrot zegt, als het water plotseling en masse aankomt, zal het zeker alles verstoren en niet bezinken.

Ik sprak niet "ineens en masse" ...
een "regelmatige stroom" is niet gewelddadig, vooral niet door een binnenkomst van 100 in een "kalme waterinlaat" ...

hartelijk : Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
Steeve.Gi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 03/03/08, 22:10




par Steeve.Gi » 10/03/08, 22:09

Christine schreef:
Steeve.Gi schrijft:Eerlijk gezegd: ik wil geen proefkonijn zijn, koop het voor jou ;-)

Oula, ontspan.

Niemand zegt dat je als proefkonijn moet optreden, en val alsjeblieft niet degenen aan die zo vriendelijk zijn om je zorgen weg te nemen - zelfs als hun antwoorden niet bij je passen.

Kom op, haal diep adem uit de Vogezen en ontspan.


Hallo,

Sorry als je denkt dat ik agressief schrijf, dat was niet mijn bedoeling, en ik bedank iedereen die mijn vragen duizend keer beantwoordt, zelfs als mij alleen wordt verteld over iets dat ik niet wil; - ).
Hoe dan ook, het onderwerp is gesloten, ik heb net een suppressor gekocht.
Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden, mijn project begint steeds duidelijker in mijn hoofd te worden.
Filtratie:
Ik besloot om een ​​waterdichte kano te nemen en aquariumfiltratieschuimen (blauw schuim) te integreren, direct bij de uitlaat van mijn bron, richting mijn tank. Tussen mijn tank en MY BOOSTER ;-), installeer ik een 10 micron filter.

Wat betreft het vullen van de tank blijft de vraag open, maar ik heb een klein idee.
Heel eenvoudig, bron, filter, tank. Wanneer de tank vol is, vult de buis zich tot aan het waterdichte filter en stopt het water natuurlijk met stromen om zijn normale pad te hervatten, dat wil zeggen het regenwaternetwerk. Wat een ander probleem voor mij vormt, is dat wanneer ik water ga putten, ik een vacuüm in mijn tank creëer en het risico loopt implosie te krijgen. Wat me verplicht om een ​​ventilatieopening in mijn garage hoger te maken dan mijn bron (limiet vanwege de hoogte van het plafond) of om een ​​terugslagklep te vinden die lucht doorlaat naar de tank en die water voorkomt om eruit te komen.
Ik heb altijd de mogelijkheid om een ​​overloopsysteem op mijn tank te maken.
Ik wacht op je reacties?

Steeve
0 x
ak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/02/08, 09:03
Plaats: Mesnil Church (Houyet) - Zuid België




par ak » 10/03/08, 22:52

Steeve.Gi schrijft:Wat een ander probleem voor mij vormt, is dat wanneer ik water ga putten, ik een vacuüm in mijn tank creëer en het risico loopt implosie te krijgen. Wat me verplicht om een ​​ventilatieopening in mijn garage hoger te maken dan mijn bron (limiet vanwege de hoogte van het plafond) of om een ​​terugslagklep te vinden die lucht doorlaat naar de tank en die water voorkomt om eruit te komen.


Maar hoe dan ook, je moet ook een opening achterlaten om de lucht te verdrijven als je de tank vult.

Ik zou op het eerste gezicht denken aan een systeem dat gebaseerd is op communicerende vaten, ook al betekent dat een externe luchtinlaat met stijgbuis. Maar dat is een vaag idee om over na te denken (inclusief lucht naar buiten laten komen als je je tank vult).
0 x
Alain en Dan
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 10/03/08, 23:19

Re,

steeve.Gi schrijft:Mijn project:
Installeer vanuit deze betonnen tank een buis naar mijn kelder (3 meter lager) om dit water op te slaan in een tank van ongeveer 1000 liter,

vraag:
heeft u de mogelijkheid om de overloop van uw tank in de kelder voort te zetten (gezien het niveauverschil ten opzichte van de betonnen tank) naar de rest van de stroomafwaartse stroom van deze bron .. ?? , of is het daar nog te hoog voor .. ??

maar ik heb een idee.
Heel eenvoudig, bron, filter, tank. Wanneer de tank vol is, vult de buis zich tot aan het waterdichte filter en stopt het water natuurlijk met stromen en hervat het zijn normale pad,

ja inderdaad ..., het omzeilen van de voorfiltercontainer zou goed zijn als er geen mogelijkheid is van een overloop terug naar de bron ..., maar op voorwaarde dat je zeker en zeker bent van de dichtheid van de hele buis van de container naar de niveau van de bron tot uw tank ..., aangezien deze altijd de leiding zal houden ...

het ideaal zou zijn geweest om de voorfiltercontainer te omzeilen die net bij de inlaat van de tank is geplaatst ..., maar zo te laag om terug te keren naar de bron ... : Cry: , maar bent u aangesloten op een echt gescheiden afvalwater + hemelwaternet ... ??
zo ja: het doet .. +/- omdat het geen regenwater is ... en je zou een bijna permanente stroming hebben .. !! (Waarschuwing ..)
zo niet .. verboden! ...

hartelijk : Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
Steeve.Gi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 03/03/08, 22:10




par Steeve.Gi » 10/03/08, 23:28

ak schrijft:
Steeve.Gi schrijft:Wat een ander probleem voor mij vormt, is dat wanneer ik water ga putten, ik een vacuüm in mijn tank creëer en het risico loopt implosie te krijgen. Wat me verplicht om een ​​ventilatieopening in mijn garage hoger te maken dan mijn bron (limiet vanwege de hoogte van het plafond) of om een ​​terugslagklep te vinden die lucht doorlaat naar de tank en die water voorkomt om eruit te komen.


Maar hoe dan ook, je moet ook een opening achterlaten om de lucht te verdrijven als je de tank vult.

Ik zou op het eerste gezicht denken aan een systeem dat gebaseerd is op communicerende vaten, ook al betekent dat een externe luchtinlaat met stijgbuis. Maar dat is een vaag idee om over na te denken (inclusief lucht naar buiten laten komen als je je tank vult).



Ja inderdaad, ik had er niet aan gedacht om de tank te vullen, oeps!
Ik zal een luchtinlaat moeten maken ter hoogte van mijn tank maar hoger dan mijn bron, dus buiten mijn kelder met een hoog risico op bevriezing van water in deze leiding. Ah ah ah, dat maakt mijn verhaal weer ingewikkeld.
0 x
Steeve.Gi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 03/03/08, 22:10




par Steeve.Gi » 10/03/08, 23:40

musje schreef:Re,

steeve.Gi schrijft:Mijn project:
Installeer vanuit deze betonnen tank een buis naar mijn kelder (3 meter lager) om dit water op te slaan in een tank van ongeveer 1000 liter,

vraag:
heeft u de mogelijkheid om de overloop van uw tank in de kelder voort te zetten (gezien het niveauverschil ten opzichte van de betonnen tank) naar de rest van de stroomafwaartse stroom van deze bron .. ?? , of is het daar nog te hoog voor .. ??

maar ik heb een idee.
Heel eenvoudig, bron, filter, tank. Wanneer de tank vol is, vult de buis zich tot aan het waterdichte filter en stopt het water natuurlijk met stromen en hervat het zijn normale pad,

ja inderdaad ..., het omzeilen van de voorfiltercontainer zou goed zijn als er geen mogelijkheid is van een overloop terug naar de bron ..., maar op voorwaarde dat je zeker en zeker bent van de dichtheid van de hele buis van de container naar de niveau van de bron tot uw tank ..., aangezien deze altijd de leiding zal houden ...

het ideaal zou zijn geweest om de voorfiltercontainer te omzeilen die net bij de inlaat van de tank is geplaatst ..., maar zo te laag om terug te keren naar de bron ... : Cry: , maar bent u aangesloten op een echt gescheiden afvalwater + hemelwaternet ... ??
zo ja: het doet .. +/- omdat het geen regenwater is ... en je zou een bijna permanente stroming hebben .. !! (Waarschuwing ..)
zo niet .. verboden! ...
hartelijk : Wink:


Het is inderdaad mogelijk, ik moet een gat in de muur van mijn kelder boren om het oorspronkelijke pad te bereiken dat op 5 meter afstand ligt. Maar het moet vorstvrij zijn ??? Minstens 90 cm onder de grond!

Eerlijk gezegd weet ik niet echt waar dit water naartoe gaat, het stroomt in één oogopslag over mijn land met maar één aankomst (bron) en een vertrek dat gaat ik weet niet waar ????
Maar 200 meter verderop is er een blik of kan men het water zien stromen, zelfs als het niet regent!
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 10/03/08, 23:55

Re,

goed ... als het mogelijk is om te omzeilen op het niveau van de tank en de filterbus ... dat zou goed zijn ...
maar het is niet nodig om 90 cm onder de grond te begraven! ..
op de limiet, installeer een inlaatleiding (van de bron naar de tank) niet te groot (diam 50 of 63) ondergedompeld en gefixeerd in de betonnen tank, om een ​​continue stroom te hebben maar niet te sterk ... en in de winter, als de tank vol is, en overloop continue stroom ..... het zou veel kosten om op -30cm te bevriezen ...

dus, als je overloop kan meedoen aan deze "ontsnappingslook" .. cool !!

aan de andere kant, door deze watertoevoerleiding naar de tank toe te trekken ... maak van de gelegenheid gebruik om tegelijkertijd en // een andere leiding (HDPE diam 25 bijvoorbeeld), van de tank naar een iets hoger dan uw betonnen tank, die u kan dienen als ventilatie van de tank ... : Lol:
(ook begraven in // aan de andere kant, en je hoeft alleen het bovengrondse uiteinde te "beschermen" ...)

hartelijk : Wink:
0 x
goed hello to you !! ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten