Total Pole luchtschip / Jean Louis Etienne / La Géode

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
planeet
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/01/08, 23:27

Total Pole luchtschip / Jean Louis Etienne / La Géode




par planeet » 16/01/08, 23:30

FYI,
Vrijdag 18 januari om 20 uur, in het kader van het milieufestival “Planète Géode”,
Jean Louis Etienne-avond / Total Pole-luchtschip

Tijdens deze uitzonderlijke avond zal Jean-Louis Etienne een voorproefje geven van de expeditie
Total Pole-luchtschip met als doel de dikte van het ijspak dat de Noordelijke IJszee bedekt, te meten.
Hij zal commentaar geven op de eerste beelden van de voorbereiding en het testen van het luchtschip door het team gedurende drie maanden
Voor zijn vertrek.

www.lageode.fr

La Géode, 26, avenue Corentin Cariou - 75019 Parijs

Beeld
0 x
Alfan83
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 17/06/07, 18:44

JL Etienne, de Total




par Alfan83 » 11/02/08, 10:09

Ter informatie: als Total met Jean-Louis Etienne naar het Noordpoolgebied gaat, is dat geen toeval of uit filantropie! Of misschien interesseert de snelheid van het smelten van het ijs die Jean-Louis Etienne zal meten hen om te weten via welke maritieme route ze de olie en het gas zullen kunnen transporteren dat ze met de Russen in het Noordpoolgebied zullen exploiteren?

Hier vindt u enkele opbouwende artikelen over dit onderwerp.

http://fr.rian.ru/analysis/20071107/86994568.html

Opwarming van de aarde en smelten van de polen: nieuwe zeeroute voor olie:
http://www.leblogfinance.com/2006/03/le_rchauffement.html

Veel leesplezier!

Natuurlijk heb ik nog geen honderdste gedaan van wat JL Etienne heeft bereikt, maar ik ben zeker van één ding: ik zou nooit Total of een ander oliebedrijf hebben gekozen als sponsor voor deze kerel.

Het is een beetje alsof een alcoholist door een groot whiskymerk wordt gesponsord om ontgifting te ondergaan. iedereen zou het vreemd vinden... Vind je niet? Hoe dan ook, als de expeditie plaatsvindt, zal het Total Logo echt een stempel drukken op de ijsschots. Gezien de recente gebeurtenissen heeft de natuur blijkbaar haar keuze gemaakt. Ze wil duidelijk Total en haar ballon niet.

Er waren zoveel andere goede keuzes te maken om een ​​waardige sponsor voor deze expeditie te vinden... Maar ik sta niet in de plaats van de heer Etienne en ik ken zijn motivaties niet...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 11/02/08, 10:18

Ja, ik denk een beetje hetzelfde...in het begin wist ik zelfs niet eens zeker of het TOTAAL was, omdat hun logo behoorlijk goed "gecamoufleerd" (vervormd) was...en het was niet duidelijk TOTAAL aangegeven...

Maar in ieder geval stortte het luchtschip een paar weken geleden neer op een villa, dus de expeditie is grotendeels twijfelachtig (tenzij Total teruggaat naar de kassa, wat ik betwijfel...)...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 93 gasten