Renovatie, de keuze van schrijnwerk.

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 20/10/06, 04:03

gampopa schreef:Goedenavond iedereen, ik heb mijn beslissing genomen, het schrijnwerk zal in dennen worden.
Ik begin nu met de behandeling die ik het milieu wil respecteren. Ik heb wat informatie gelezen over boorzout, weet je dat? Ik wil een overlappende afwerking. :D


welkom

Boorzout, dat erg in de mode is omdat het "natuurlijk" is, is uiterst giftig, net als de meeste "chemische" producten.

na verloop van tijd, als uw vlek niet perfect is, zal het hout vervagen en zal het boorzout verdwijnen; gebruik liever een goed professioneel product in waterige oplossing, bij voorkeur door te weken.

Als u de bodems van uw potten niet in de tuin leegt, zult u alleen het hart van uw frames "vervuilen".

Als u een duurzame afwerking wilt, aarzel dan niet, polyurethaan mono of bi maar eerst coat dillué EN DROOG HOUT (niet drie dagen na de behandeling).
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 20/10/06, 11:14

zac schreef:Boorzout, dat erg in de mode is omdat het "natuurlijk" is, is uiterst giftig, net als de meeste "chemische" producten.


Heb je hier nog andere informatie over? dit zout wordt vaak gebruikt in biohabitat om ruwe schapenwol, vlas, ... etc. te beschermen
Wat bedoel je met giftig?
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 20/10/06, 14:45

welkom

ja ik weet dat het boorzout "bio" wordt gebruikt, maar het was in de jaren 50 verboden bij de behandeling van edf- en ptt-palen, omdat het te giftig was bij contact en vooral (in vloeibare oplossing) bij inademing.:frons:

: Idee: een natuurlijk product zijn betekent niet veilig (probeer hemlock of digitalis te eten en je zult het zien).

@+

PS voor hemlock en digitalis probeert het niet; anders stierf je :onheil:
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 21/10/06, 10:16

zac schreef:welkom

ja ik weet dat het boorzout "bio" wordt gebruikt, maar het was in de jaren 50 verboden bij de behandeling van edf- en ptt-palen, omdat het te giftig was bij contact en vooral (in vloeibare oplossing) bij inademing.:frons: :
Ouhlà, je maakt me daar serieus zorgen, zac, ik wilde alleen wat op schapenwol doen.

zac schreef:: idee: het feit dat je een natuurlijk product bent, betekent niet zonder gevaar (probeer hemlock of digitalis te eten en je zult het zien).

Ja bedankt maar dat ik het wist, ook asbest, champignons .... chikungunya (ik ben niet zeker van de spelling).
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 21/10/06, 10:40

zac schreef: een natuurlijk product zijn betekent niet veilig ... want hemlock en digitalis probeer niet ... om te eten ... anders ben je dood
Digitalis en het molecuul afkomstig van een plant: digitalis (mooie plant die we langs de wegen zien).
http://emmanuel.curis.online.fr/Policier/digitale.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 21/10/06, 12:29

We kunnen ook spruw van 1er toevoegen die kan worden aangeboden om te plezieren ... in feite bieden we gif aan.

In feite is niets gif, alles is een verhaal over dosering, het addergif of arseen is een uitstekend medicijn in minuscule doses.

maar hey hier ga ik weg van het onderwerp op boor zout
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 21/10/06, 13:04

lau schreef:We kunnen ook spruw van 1er toevoegen die kan worden aangeboden om te plezieren ... in feite bieden we gif aan.

In feite is niets gif, alles is een verhaal over dosering, het addergif of arseen is een uitstekend medicijn in minuscule doses.

maar hey hier ga ik weg van het onderwerp op boor zout


welkom

Helemaal met je eens, lui.

Maar wanneer je het op 50m 3-paal op het T-shirt draagt ​​en je opstaat met rode platen (éxema-stijl) op de nek, schouder en bovenarm; terwijl er geen direct contact met de huid is het normaal om vragen te stellen !!!

als je daarna tien keer hebt gesneden en je hebt 40-koorts en drie dagen overgeven; je kijkt verder.

dus uit mijn twee (zwakke) contact met boorzout, heb ik afgeleid dat het zelfs een oneindige dosis is :onheil:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 21/10/06, 15:39

De andere vraag die je jezelf misschien moet stellen over deze boorzouten is wat ze 50 jaar later worden als je oud hout gebruikt om vuur te maken.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Gampopa
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 18/09/06, 15:41




par Gampopa » 21/10/06, 16:01

Dus, is het volgens u, om mijn schrijnwerkerij beter te beschermen, beter om alles biologisch te vergeten en een klassiek lui product te gebruiken? :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 21/10/06, 16:21

2) Producten op basis van in water oplosbare zouten (in water oplosbaar). Ze worden gebruikt in preventieve behandeling door timmerlieden. Silicofluoriden, arsenaten en chroomzouten zijn zeer giftig en kunnen vergiftiging, chronische ziekten en eczeem veroorzaken.
Aan de andere kant vormen de boorzouten die met de gebruikelijke voorzorgsmaatregelen worden gebruikt geen probleem. Ze zijn niet erg giftig voor mensen en diffunderen niet in de lucht. Ze worden gebruikt als een preventieve behandeling tegen schimmels en insecten.


gevonden in http://www.ecoconso.be/page.php?ID=78&lo=ecoconso
---
http://www.ecodis.info/Niveau_3/sel_de_bore.htm
---
http://www.eco-logis.com/news6.htm
---
Op de posten was er het probleem van creosoot, al aangepakt in
https://www.econologie.com/forums/la-creosote-t955.html
Dernière édition par gegyx de 21 / 10 / 06, 21: 34, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 51-gasten