GPL: laatste nieuws

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 08/07/06, 11:50

Citro schreef:Op mijn voertuigen (LPG-gasinjectie) overweeg ik geen vermogensverliezen, ik heb zelfs meer te hebben, je verwijst zeker naar de oude installaties in "opgezogen" die een diffusor hadden die de inlaatdiameter voor betere zuig de LPG op.


Nee, ik denk niet dat je macht wint; anderzijds vindt u dat uw motor flexibeler te gebruiken is dan benzine normaal is.
Voor de vermindering van het vullen van de motor is dit niet alleen te wijten aan de drukval als gevolg van de gasinjectiedelen maar ook aan het gas zelf dat de plaats van lucht in de kamer inneemt; voor een benzinemotor is dit anders omdat het een "vloeibare mist" is die wordt geïnjecteerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/07/06, 16:02

Dit argument is niet geldig op turbomotoren, en ik vraag me af of het geldig is op atmo-motoren. :?

Als ik zeg dat ik meer vermogen heb, zeg ik niet met welk verbruik!
Omdat het op maximaal vermogen Gargantuan kan worden !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 08/07/06, 16:27

Citro schreef:Dit argument is niet geldig op turbomotoren, en ik vraag me af of het geldig is op atmo-motoren. :?

Als ik zeg dat ik meer vermogen heb, zeg ik niet met welk verbruik!
Omdat het op maximaal vermogen Gargantuan kan worden !!!


Voor motoren die zijn gevuld met lucht, kan het verschil in vulling inderdaad te verwaarlozen lijken, hoewel het bestaat; aan de andere kant is het voor atmosferen inderdaad een negatief punt van gasfase-injectie en het is het onderwerp geweest van vele reflecties van de kant van fabrikanten.
Voor de kracht en zelfs door de gasstroom sterk te vergroten, zag ik nooit winst; in het beste geval zijn er merkbaar wat benzine maar dan daar en zoals u aangeeft, stijgt het verbruik in een duizelingwekkend tempo !!!! : Cry:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 09/07/06, 16:07

delnoram schreef:corridor lawaai of louter journalistieke anticiperen?


Noch gewoon kapitalistische logica ... rust jezelf uit zolang het goedkoop is voor beter dat je later wordt belast ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 09/07/06, 16:22

Paldeolien schreef:Bucheron, Nederland was een van de eerste landen die LPG promootte, omdat ze de eerste Europeanen zijn die zich bewust zijn geworden van de ecologie, als het ijs te veel smelt, zal Holland niet bevallen, hun land is al onder het niveau zeeën.


Sorry, maar je argument klopt niet op alle PUNTEN, toeval dat ik net 3 dagen in Nederland heb doorgebracht en hier is mijn standpunt:

Betreffende LPG en CO2

1) de LPG geeft evenveel CO2 af als een benzine op basis van de afgelegde kilometers. (de kleine daling van de gasverbrandingsruimte wordt grotendeels gecompenseerd door het overconsumptie van brandstof!)

1 bis) de enige winst van de LPG ligt in het feit dat het een AFVAL is van raffinage, zie extractie en dat het beter is om als brandstof te worden verbrand dan in een fakkel! Trouwens, het is goed omdat het zonde is dat je hebt gemerkt dat er zwavel in een geteste LPG zat !!

Betreffende de Nederlanders:

2) dit zijn geen groene mensen, ze zijn vooral handelaren! De grootste Europese olieraffinaderijen bevinden zich in Rotterdam (zie https://www.econologie.com/forums/google-map ... t1988.html het is geweldig ...) en dat verklaart waarschijnlijk hun aantrekkingskracht op LPG (afval van raffinaderijen)

Als je de prijs van Nederlands onroerend goed ziet (niets te maken met ruimtegebrek omdat ze veel landbouwgrond hebben), kan ik je vertellen dat olie miljoenen Nederlanders doet leven. Het andere middel is de maritieme handel ....

3) Er zijn veel windturbines geïnstalleerd in Nederland, maar de meeste worden waarschijnlijk gefinancierd door olieoverschotten (beter investeren in windturbines dan belasting betalen toch?). Het bewijs: bcp is vierkant geïnstalleerd op het terrein, zelfs van de raffinaderijen! En ja ... een mythe valt ... Er is zelfs een merk windturbine genaamd ... BONUS ... betekent dat alles?

4) Er zijn veel grote sedans / 4 * 4 in Nederland, we kruisten meer dan fietsen! En ja, een vallende mythe, hè?

5) De zeespiegelstijging (die op de middellange termijn sowieso belachelijk zal zijn) zal in Nederland geen invloed hebben, omdat ze weten hoe ze het waterniveau heel goed kunnen reguleren .... In tegenstelling tot andere regio's in de wereld

6) Ze sorteren hun afval minder goed dan in België.

Last point off topic: in 7 dagen hadden we een duidelijk anti-Frans gevoel ... en ze verbergen het niet!
Dernière édition par Christophe de 30 / 01 / 15, 19: 59, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 09/07/06, 17:20

Econology schreef:Last point off topic: in 7 dagen hadden we een duidelijk anti-Frans gevoel ... en ze verbergen het niet!
25 jaar geleden was het duidelijk onder hoteliers (overvallen in kamers en kwade trouw door de taulier), en sommige handelaren; dezelfde populatie.
Behalve onder jongeren, studenten, altijd behulpzaam en onder wie velen Frans spraken. (Nu zijn ze ouder en dom?).
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 01/08/06, 14:49

Naar mijn mening is dit veel interessanter dan LPG: Motor-natuur artikel.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 01/08/06, 15:03

Houthakker schreef:Naar mijn mening is dit veel interessanter dan LPG: Motor-natuur artikel.


Nou ja :)

De jouwe en de C3 CNG met compressor in de kelder ... waar is het? het rolt al voor het grote publiek of het was een aankondigingseffect zoals zoveel anderen ...?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 157-gasten