Zoek naar aanbevelingen Renovatie Watermolen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christoffel P
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 12/04/24, 12:37
x 5

Re: Op zoek naar aanbevelingen voor renovatie van watermolens




par Christoffel P » 14/04/24, 11:05

Remundo schreef:
Christophe P schreef:Bedankt voor de gedetailleerde reactie.

Ik heb nog geen informatie over de overbrengingsverhouding.

Verschillende manieren om het te doen.
Je kunt de tanden van elk tandwiel tellen, of de diameter ervan bij benadering bepalen

Als je wiel nog steeds draait, draai het dan voorzichtig met de hand terwijl iemand de omwentelingen van het snelheidswiel telt.
Ik overweeg momenteel beide opties. Ik wil graag de charme van het oude behouden en tegelijkertijd de mogelijke productie optimaliseren.

Als je het schoepenwiel en de versnellingen behoudt, is je enige upgrade de generator.
Heeft u enig idee van de geschatte omvang van het budget waarmee u rekening moet houden voor de twee opties?

Een renovatie zoals het er nu uitziet, zou misschien zo'n € 10,- kosten.

Een moderne reconstructie ter waarde van €100, maar het is schijnvertoning.
Wat bedoel je met moderne apparatuur? Welke faciliteiten zou u aanbevelen, zodat ik mij verder in dit onderwerp kan verdiepen?

Als ik de configuratie van uw rivier zie, is het een zeer vlakke waterloop met een bescheiden stroming. Voeg daarbij de catastrofale efficiëntie van een wiel eronder en er zal maar heel weinig kWh te winnen zijn.

Het zou nodig zijn om een ​​reservoir te creëren met een opvoerhoogte van minstens 1 meter, en daar een turbine met een zeer lage opvoerhoogte te plaatsen. misschien een VLH

Maar een zwaartekrachtwiel uit de drop zou ongetwijfeld een betere prijs/prestatieverhouding geven, vooral omdat je vermogensbereik op het eerste gezicht erg klein is (een paar kW).



OK. Perfect. Hierdoor krijg ik een goed beeld van waar ik aan begin. Heel erg bedankt.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16262
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5282

Re: Op zoek naar aanbevelingen voor renovatie van watermolens




par Remundo » 14/04/24, 12:26

Christophe P schreef:Ja, het is 2.30 minuten van Parijs, in Champagne.
De molen heeft waterrechten.
Ah ah, ik zal oud worden!

Administratief is het vaak ingewikkeld.

Het waterrecht wordt gehandhaafd “voor het bestaande”, en zelfs dan moeten ze soms vernieuwd worden.

De ontwikkeling van de rivier vergt daarentegen soms nieuwe vergunningen en impactstudies. Dit is een groot verlies en er zijn deskundigen die u in de gaten houden en € 20 in rekening brengen voor hun goede advies, zonder enige garantie op definitieve aanvaarding door de administratie.

Het project tenminste is om het schoepenwiel te herstellen en het elektromechanische onderdeel opnieuw te typen. Maar het rendement op de investering kan lang zijn, ik vraag me af of we gemiddeld 1000 W kunnen halen... : Roll:

10 kWh per jaar is ongeveer € 000 aan elektriciteit.

Tenslotte rijzen er veel vragen. Als het een ‘pittoresk levensfavoriet’-project is, is het anders.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten