Discussies over de efficiëntie van windturbines

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par Christophe » 06/02/24, 10:24

De laatste pagina's betreffen het robiplan: wetenschap-en-technologie/roterende-machine-met-tri-lobische-ringvormige-zuiger-t1455-1700.html

Deze Pascal is een “gek”, een lakmoesprofessor! Ik heb groot respect voor zijn mechanische arrangementen en inventieve productiviteit!
1 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par FALCON_12 » 06/02/24, 10:36

Christophe schreef:Verleggen we het onderwerp? : Cheesy:

Pascal Ha Pham heeft hier een account...maar hij komt hier niet meer, ik weet niet waarom: pascal-ha-pham-u2032/

Hij is een vriend van Remundo...Hé Remundo, kun je hem vertellen af ​​en toe terug te komen?

We hadden het hier over zijn robiplan in...2008: wetenschap-en-technologie/tweedekker-roterende-windturbine-robiplan-t4872.html

ps: gebruik alstublieft de functie Bijlagen voor uw afbeeldingen, deze ziet er overzichtelijker uit...


Je doet me denken dat we het probeerden toen ik in de consumentenelektronica werkte
om een ​​ketel uit te vinden die de melk nooit laat overstromen : Cheesy: . Een waterkoker waar je in kunt zetten
melk zonder dat u zich zorgen hoeft te maken dat u het moet controleren, een systeem dat het verwarmingsvermogen moduleert
zodat de temperatuur 99 graden bereikt maar deze nooit overschrijdt.

Destijds gaven we het op en tientallen jaren later zie ik dat we dat ook deden
niet zo dom: Remundo lijkt het managen ook te hebben opgegeven, althans de tijd
laat het een beetje afkoelen, dokter Soupolait!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par Remundo » 06/02/24, 11:44

Christophe schreef:Verleggen we het onderwerp? : Cheesy:

Pascal Ha Pham heeft hier een account...maar hij komt hier niet meer, ik weet niet waarom: pascal-ha-pham-u2032/

Hij is een vriend van Remundo...Hé Remundo, kun je hem vertellen af ​​en toe terug te komen?

We hadden het hier over zijn robiplan in...2008: wetenschap-en-technologie/tweedekker-roterende-windturbine-robiplan-t4872.html

Ik heb nog steeds contact met Pascal. Stel je voor dat hij nog steeds werkt aan windturbines met aerodynamische weerstand. Maar deze nieuwste uitvindingen zijn geëvolueerd en zijn niet 100% gepubliceerd. Zie echter hier

Ik had een aerodynamische studie gedaan van zijn ROBIPLAN, en ook van een BIROBI-versie. Kijk hier : http://sycomoreen.free.fr/syco_francais ... OREEN.html
2 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par Christophe » 06/02/24, 11:57

FALCON_12 schreef:Je doet me denken dat we het probeerden toen ik in de consumentenelektronica werkte
om een ​​ketel uit te vinden die de melk nooit laat overstromen : Cheesy: . Een waterkoker waar je in kunt zetten
melk zonder dat u zich zorgen hoeft te maken dat u het moet controleren, een systeem dat het verwarmingsvermogen moduleert
zodat de temperatuur 99 graden bereikt maar deze nooit overschrijdt.

Destijds gaven we het op en tientallen jaren later zie ik dat we dat ook deden
niet zo dom: Remundo lijkt het managen ook te hebben opgegeven, althans de tijd
laat het een beetje afkoelen, dokter Soupolait!


Hij zoekt hier naar de nep-idioot, toch? : Mrgreen:
Ik denk dat hij mij zoekt...

Wat denk je?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par Remundo » 06/02/24, 14:03

raak niet boos : Wink:
0 x
Beeld
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par FALCON_12 » 06/02/24, 15:02

Remundo schreef:raak niet boos : Wink:



Tenzij je erover begon te praten, zie ik geen enkele verklaring... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par Remundo » 06/02/24, 23:56

Christophe schreef:Nog één opmerking, dan stop ik hier (tenzij je mij zoekt... dan leg ik het nog een keer uit! : Mrgreen: )

Het lijkt mij, ik ben er niet 100% zeker van, dat de Cx kan, zelfs in een eenvoudige vorm, niet door vergelijking worden berekend...

Welnu, het antwoord op uw vraag is genuanceerd, afhankelijk van het stroomregime.

Voor stromingen waarbij de viscositeit dominant is, die ook wel STOKES-stromingen worden genoemd bij lage Reynoldsgetallen, kan de coëfficiënt Cx worden berekend door de Stokes-vergelijking op te lossen.


Voor de bol in laminaire Stokes-stroming geldt bijvoorbeeld Cx = 3 Pi D eta, en dit komt uit een berekening. Voor andere vormen zijn er curiosa hierover

Beeld


Voor stromingen met een hoger Reynoldsgetal wordt de sleepkracht 1/2 ro S Cx v² en ​​is er geen uitdrukking die voortvloeit uit een formele berekening.
Het was nodig om ze 1 voor 1 te bepalen in de windtunnel, vooral dankzij de eerste industriële windtunnel ter wereld in Eiffel, die nog steeds draait... daarom liep de Franse luchtvaart aan het begin van de 1e voorop eeuw!

Ja inderdaad, en er verscheen een vreemd fenomeen: de sleepcrisis.
Het is duidelijk dat we ze nu kunnen schatten door numerieke berekeningen en er zijn zeker benaderingsvergelijkingen om een ​​Cx van een vrij eenvoudige vorm te bepalen door wiskundige "compilatie" van de empirisch gevonden Cx... maar ik weet het NIET ZEKER!

elke vorm heeft zijn eigen Cx en het is riskant om vooraf berekende Cx's te combineren, ook al is dat verleidelijk, omdat alle delen van een onderdeel op elkaar inwerken terwijl er vloeistof omheen stroomt.
Christophe schreef:Vloeistofmechanica is een complex vakgebied dat meer vereist dan een paar eenvoudige vergelijkingen (die ons alleen in staat stellen ordes van grootte te geven... als ze goed worden gebruikt...), en daarom is de calculus uitgevonden. tunnels...

We kunnen beter dan een paar ordes van grootte vinden, maar het is waar dat numerieke simulatie een aanwinst is voor het voorbereiden van een efficiënter windtunnelexperiment.
2 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par Christophe » 07/02/24, 00:04

Remundo schreef: het is waar dat digitale simulatie een aanwinst is voor het voorbereiden van een efficiëntere windtunnelervaring


Echt waar? : Mrgreen: : Mrgreen:

Je begrijpt het niet, het is tussen ons...
1 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par FALCON_12 » 10/02/24, 09:01

Christophe schreef:
Remundo schreef: het is waar dat digitale simulatie een aanwinst is voor het voorbereiden van een efficiëntere windtunnelervaring


Echt waar? : Mrgreen: : Mrgreen:

Je begrijpt het niet, het is tussen ons...


Kun je met je software de kracht meten die de wind uitoefent op een stilstaande 3D-vorm?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par Christophe » 10/02/24, 11:12

Ja absoluut, maar het is gratis... 8)
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 207-gasten