Discussies over de efficiëntie van windturbines

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
gfgh64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 300
Inschrijving: 23/06/23, 12:05
x 187

Re: Laten we samen intuïtief zijn...




par gfgh64 » 05/02/24, 20:58

FALCON_12 schreef:
FALCON_12 schreef:Hallo,


Ik wil graag een onderzoek doen naar uw intuïtie met betrekking tot een vraag.

Ik geef toe dat dit mij enorm verbaast en dat ik het niet kan uitleggen als de berekeningen formeel zijn. Ik heb mijn berekeningen gedetailleerd in de hoop dat iemand mij zou laten zien waar ik misschien ongelijk had. Ik heb mijn berekeningsfasen gemarkeerd met “PUNTEN” om eventuele fouten te helpen identificeren.



en dan
Kwartaalbericht T3
Student Christophe Soupolait
Laatstejaars klasse S

Zodra Christophe het niet begrijpt, probeert hij de redenering te ontmantelen
van de leraar en stelt de formules van de cursus in vraag. Hij maakt een grapje,
hij beledigt, hij lacht dom, speelt de clown, en ondanks de opmerkingen
van zijn leraren is zijn gedrag niet veranderd. Het verpestte
zijn schooljaar.

Mening van de klassenraad: zowel een diepgaande bevraging als een herhaling
het is noodzakelijk om het te lage niveau te verhogen.

Persoonlijk begrijp ik er niets van : Roll:
0 x
Begrijpen betekent niet accepteren
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Laten we samen intuïtief zijn...




par FALCON_12 » 05/02/24, 21:29

gfgh64 schreef:
FALCON_12 schreef:
FALCON_12 schreef:Hallo,


Ik wil graag een onderzoek doen naar uw intuïtie met betrekking tot een vraag.

Ik geef toe dat dit mij enorm verbaast en dat ik het niet kan uitleggen als de berekeningen formeel zijn. Ik heb mijn berekeningen gedetailleerd in de hoop dat iemand mij zou laten zien waar ik misschien ongelijk had. Ik heb mijn berekeningsfasen gemarkeerd met “PUNTEN” om eventuele fouten te helpen identificeren.



en dan
Kwartaalbericht T3
Student Christophe Soupolait
Laatstejaars klasse S

Zodra Christophe het niet begrijpt, probeert hij de redenering te ontmantelen
van de leraar en stelt de formules van de cursus in vraag. Hij maakt een grapje,
hij beledigt, hij lacht dom, speelt de clown, en ondanks de opmerkingen
van zijn leraren is zijn gedrag niet veranderd. Het verpestte
zijn schooljaar.

Mening van de klassenraad: zowel een diepgaande bevraging als een herhaling
het is noodzakelijk om het te lage niveau te verhogen.

Persoonlijk begrijp ik er niets van : Roll:


Ah ja, maar daar heb ik dus de REMUNDO-certificering behaald
mijn berekeningen en mijn redenering zijn gevalideerd!

De vragen moeten nu aan hem worden gericht!

En tussen ons is het alleen hem die dokter Soupolait een beetje respecteert, bij de anderen ziet hij eruit als een ezel die alle vier de hoeven afremt zodra hij de indruk heeft iets gevonden te hebben om bezwaar te maken. En hij heeft de gave om ze bijna overal te zien! ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par Remundo » 05/02/24, 21:50

ja, ik valideer de berekeningen van Falcon met de paar correcties die ik een aantal pagina's eerder heb aangebracht.

Er zitten geen fouten in onze berekeningen.

Wat werd er gevraagd valk vereist geen numerieke simulatie, alles kan via formele berekeningen worden gedaan. En het was klaar. Ik geloof dat ik de paar fouten in multiplicatieve constanten heb opgeruimd om te vergelijken met Betz en de best mogelijke Cx heb gespecificeerd,

Ik herhaal, ik ben categorisch: het optimale vermogen dat door het blad wordt ontvangen, is bij snelheid V0/3, waarbij V0 de uniforme snelheid is van de vloeistof die het blad voortstuwt, onafhankelijk van de Cx.
0 x
Beeld
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par FALCON_12 » 05/02/24, 22:25

Remundo schreef:ja, ik valideer de berekeningen van Falcon met de paar correcties die ik een aantal pagina's eerder heb aangebracht.

Er zitten geen fouten in onze berekeningen.

Wat werd er gevraagd valk vereist geen numerieke simulatie, alles kan via formele berekeningen worden gedaan. En het was klaar. Ik geloof dat ik de paar fouten in multiplicatieve constanten heb opgeruimd om te vergelijken met Betz en de best mogelijke Cx heb gespecificeerd,

Ik herhaal, ik ben categorisch: het optimale vermogen dat door het blad wordt ontvangen, is bij snelheid V0/3, waarbij V0 de uniforme snelheid is van de vloeistof die het blad voortstuwt, onafhankelijk van de Cx.



Ik ben bang dat je tevergeefs vecht, Remundo. Waarvoor ? Omdat ze niet de algemene kennis hebben van dingen die jij hebt, waardoor je sporen kunt vermijden. Ze kennen de formules, maar begrijpen niet de concrete betekenis ervan, wat ze vertalen, wat ze in werkelijkheid vertegenwoordigen. Het gaat dus alle kanten op en afhankelijk van de stemming of de intensiteit van de trots van het moment, allemaal gemoduleerd door het vertrouwen dat in de gesprekspartner wordt gesteld, is het een grote puinhoop.

En dat is het resultaat van deze VERWACHTELIJKE manier waarop we de hoofden van studenten vullen met formules die ze niet begrijpen en die ze alleen maar leren toepassen om een ​​diploma te behalen. Ik geef al 35 jaar les en ik zou een boek van 1000 pagina's over dit onderwerp kunnen schrijven.

Ik heb 100000000000 voorbeelden, het is een ramp.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par Remundo » 05/02/24, 22:33

ah je bent een ervaren collega, ouder dan ik... Vertel me erover in een privébericht, vriend Falcon. : Oops:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par Christophe » 05/02/24, 23:56

Remundo schreef:ja, ik valideer de berekeningen van Falcon met de paar correcties die ik een aantal pagina's eerder heb aangebracht.

Er zitten geen fouten in onze berekeningen.

Wat werd er gevraagd valk vereist geen numerieke simulatie, alles kan via formele berekeningen worden gedaan. En het was klaar. Ik geloof dat ik de paar fouten in multiplicatieve constanten heb opgeruimd om te vergelijken met Betz en de best mogelijke Cx heb gespecificeerd,

Ik herhaal, ik ben categorisch: het optimale vermogen dat door het blad wordt ontvangen, is bij snelheid V0/3, waarbij V0 de uniforme snelheid is van de vloeistof die het blad voortstuwt, onafhankelijk van de Cx.


Je moet ook de Nobelprijs aanvragen...soms zijn er gedeelde Nobelprijzen... : Mrgreen:

Correcte berekeningen (ze zijn) gebaseerd op een vals postulaat en een methode die te simpel is, zijn uiteindelijk waardeloos... het ergste is dat je geen rekening houdt met mijn vergeefse pogingen tot verklaringen... een hint:

IMG_1389.png
IMG_1389.png (33.44 KiB) 555 keer geopend


Intelligentie is weten hoe je stop moet zeggen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Laten we samen intuïtief zijn...




par Christophe » 06/02/24, 00:48

gfgh64 schreef:Persoonlijk begrijp ik er niets van : Roll:


Je moet begrijpen dat hij een leraar is... dus vragen stellen is moeilijk of zelfs onmogelijk... : Cheesy:
0 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par FALCON_12 » 06/02/24, 10:11

FALCON_12 schreef:Hallo,


Ik wil graag een onderzoek doen naar uw intuïtie met betrekking tot een vraag.

Het simpele idee: in plaats van een dunne propeller te laten draaien, duw ik een massieve schijf terug die de wind veel meer tegenwerkt!

In het volgende diagram, hier zichtbaar:
,
we zien een windturbine die veegt een oppervlak S en een vector V0 loodrecht op S, dit is de wind.

Rechts een schijf D met hetzelfde oppervlak S maar vol is vertegenwoordigd. Deze schijf is als de windturbine die tegenover de wind staat.

Laten we aannemen dat de windturbine elke duur T een energie E1 produceert.

Laten we ook toegeven dat gedurende dezelfde tijdsduur T de door de wind voortgeduwde schijf naar achteren beweegt
bij snelheid V1 over een lengte d en we kunnen de energie terugwinnen die het werk van de kracht F veroorzaakt
product groeit. Deze arbeid, en dus deze energie, is E2=dF waard

Zonder enig rekenwerk te doen Welke van E1 of E2 is volgens jou groter?







Hier zijn enkele screenshots van getrokken windturbines die mij enige tijd geleden erg interesseerden.

De auteur, Pascal Ha Pham, heeft, als ik me niet vergis, verschillende manieren geprobeerd
energie uit de wind halen door deze tegen te werken met een oppervlak dat zich ervoor terugtrekt en werk verschaft.

Destijds leek het mij, net als alle bijdragers hier op één na (als het zo simpel was!)
dacht spontaan (of “intuïtief”) dat dit de meest efficiënte manier was om windenergie te oogsten
en ik had een andere vorm van mechanica bedacht die dit zou kunnen doen.

Maar voordat ik ermee begon, zei een stemmetje tegen mij: “schat eerst de opbrengst van het ding!” ...

Te oordelen dat dit een interessante oefening in mechanica zou zijn, waarbij behoorlijk wat wiskunde betrokken zou zijn
het modelleren van een reëel fenomeen (wat ik erg leuk vind om te doen) Ik heb de berekeningen gemaakt.

Toen ik dit gedaan had, stopte ik met het werken aan mijn systeem, omdat de maximale opbrengst tegenviel. De windturbine
conventioneel, om redenen die ik me pijnlijk leer voor te stellen, en tot mijn totale verbazing, doet het beter.

****************
Dernière édition par FALCON_12 de 06 / 02 / 24, 10: 17, 1 keer bewerkt.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par Christophe » 06/02/24, 10:15

Verleggen we het onderwerp? : Cheesy:

Pascal Ha Pham heeft hier een account...maar hij komt hier niet meer, ik weet niet waarom: pascal-ha-pham-u2032/

Hij is een vriend van Remundo...Hé Remundo, kun je hem vertellen af ​​en toe terug te komen?

We hadden het hier over zijn robiplan in...2008: wetenschap-en-technologie/tweedekker-roterende-windturbine-robiplan-t4872.html

ps: gebruik alstublieft de functie Bijlagen voor uw afbeeldingen, deze ziet er overzichtelijker uit...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par Christophe » 06/02/24, 10:18

Pascal vond ook een drielobbige machine uit: wetenschap-en-technologie/roterende-machine-met-tri-lobische-ringvormige-zuiger-t1455.html het is zelfs ouder...2006...
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten