Discussies over de efficiëntie van windturbines

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par FALCON_12 » 05/02/24, 16:20

Christophe schreef:Je antwoord verbaast me niet echt...is het zo moeilijk om je fout op te merken (en jij was het die het vroeg...)? Dus we vallen de boodschapper aan?

Ik heb vandaag twee uur aan je vergelijkingen besteed en antwoorden over je onderwerp geschreven (en dat heb ik niet alleen te doen...) en gisteren een goed uur met de windturbinesimulatie...dus als het onderwerp mij interesseert (geïnteresseerd ...omdat we het besproken hebben) en ik ben niet boos, ik zal het uitleggen...

Ik heb je fout gevonden, punt 2 is fysiek verkeerd. En Remundo zag de fout ook niet. Geen probleem, fouten maken is menselijk. De fout is om in de fout te blijven volharden...

Als je het niet begrijpt met het voorbeeld van auto's, zal het moeilijk zijn om de zaken duidelijker te maken.

Als je denkt dat het logisch is dat een herstelbare energiecurve afneemt met de snelheid (terwijl deze alleen maar zou moeten stijgen)...
Als je denkt dat het logisch is dat de vorm van het object in de wind geen invloed heeft op de vorm van de herstelbare energiecurve...

Dus ik kan niet veel meer voor je doen...sorry...

Ik stel nog steeds voor dat u zich aanmeldt voor de Nobelprijs voor de natuurkunde. Je weet maar nooit, misschien kun je ze overtuigen...

Hier geef ik je de link: https://fr.symbolab.com/solver/functions-line-calculator/f%5Cleft(x%5Cright)%3D%5Cleft(12.5-x%5Cright)%5E%7B2%7D%5Ccdot%20x?or=input

Doe nu wat je wilt, geloof wat je wilt... behalve dat natuurkunde niet over geloof gaat, maar over feiten en correct redeneren.

ps: houd ons op de hoogte van de Nobelprijs... : Mrgreen:


Je bent een beetje eigenwijs, maar ik vind je leuk Christophe, je hebt een goed hart.

Ik zal wachten tot je je fundamentele fout beseft, maar ik vraag je om mijn geduld te belonen
door mij je meest oprechte excuses aan te bieden en je wangen roze te maken van schaamte als het licht terugkeert
en dat je vanuit de Christus Uit-staat bent teruggekeerd naar de Christus Aan-staat.

Beloof het mij! Ik verdien het! : Roll:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par Christophe » 05/02/24, 16:29

Ik was het bericht aan het bewerken terwijl jij erop reageerde, ik heb deze passage aangepast:

Als je denkt dat het logisch is dat een herstelbare energiecurve afneemt met de snelheid (terwijl deze alleen maar zou moeten stijgen)...
Als je denkt dat het logisch is dat de vorm van het object in de wind geen invloed heeft op de vorm van de herstelbare energiecurve...

Dus ik kan niet veel meer voor je doen...sorry...


Vloeistofmechanica is een complex vakgebied dat meer vereist dan een paar eenvoudige vergelijkingen (die ons alleen in staat stellen ordes van grootte te geven... als ze goed worden gebruikt...), en daarom is de calculus uitgevonden. tunnels...

Heb ik nog een goede achtergrond?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par Remundo » 05/02/24, 17:34

Je hebt een goede achtergrond, maar je moet niet boos worden. : Oops:

2 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par Christophe » 05/02/24, 17:54

pdf_20c50ff0-fec4-012b-4b51-0050569428b1.jpg
pdf_20c50ff0-fec4-012b-4b51-0050569428b1.jpg (22.15 Kio) Consulté 600 fois


Ik had zo'n T-shirt toen ik een tiener was...

Ik vraag me af waarom ze het aan mij hebben gegeven!!! :schok: :schok: :schok:

Heb je een idee? Niet ik ! : Lol:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par Christophe » 05/02/24, 18:02

Nog één opmerking, dan stop ik hier (tenzij je mij zoekt... dan leg ik het nog een keer uit! : Mrgreen: )

Het lijkt mij, ik ben er niet 100% zeker van, dat de Cx kan, zelfs in een eenvoudige vorm, niet door vergelijking worden berekend...

Het was nodig om ze 1 voor 1 te bepalen in de windtunnel, vooral dankzij de eerste industriële windtunnel ter wereld in Eiffel, die nog steeds draait... daarom liep de Franse luchtvaart aan het begin van de 1e voorop eeuw!

Het is duidelijk dat we ze nu kunnen schatten door numerieke berekeningen en er zijn zeker benaderingsvergelijkingen om een ​​Cx van een vrij eenvoudige vorm te bepalen door wiskundige "compilatie" van de empirisch gevonden Cx... maar ik weet het NIET ZEKER!

Christophe schreef:Vloeistofmechanica is een complex vakgebied dat meer vereist dan een paar eenvoudige vergelijkingen (die ons alleen in staat stellen ordes van grootte te geven... als ze goed worden gebruikt...), en daarom is de calculus uitgevonden. tunnels...


ps: Falcon, ken jij het fysieke probleem van het vliegtuig dat op een loopband wil opstijgen? : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par phil59 » 05/02/24, 19:20

Ik heb niet alles gelezen, maar op een gegeven moment zal de wind maximaal aantrekken, en zodra hij draait, zal hij "verschuiven", van maximaal, om de beweging tegen te werken...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par FALCON_12 » 05/02/24, 19:26

phil59 schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar op een gegeven moment zal de wind maximaal aantrekken, en zodra hij draait, zal hij "verschuiven", van maximaal, om de beweging tegen te werken...


Phil, om je te antwoorden lijkt het gepast om je woorden te gebruiken: "hmmmmm, hummmmmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmm, eh, hummmmmmmmmmmmmmm" ...

Ik kan het je niet beter vertellen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par Christophe » 05/02/24, 19:35

FALCON_12 schreef:
phil59 schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar op een gegeven moment zal de wind maximaal aantrekken, en zodra hij draait, zal hij "verschuiven", van maximaal, om de beweging tegen te werken...


Phil, om je te antwoorden lijkt het gepast om je woorden te gebruiken: "hmmmmm, hummmmmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmm, eh, hummmmmmmmmmmmmmm" ...

Ik kan het je niet beter vertellen!


En mijn vliegtuig? Denk je dat we het erover hebben? : Mrgreen:
0 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par FALCON_12 » 05/02/24, 19:41

Christophe schreef:Nog één opmerking, dan stop ik hier (tenzij je mij zoekt... dan leg ik het nog een keer uit! : Mrgreen: )

Het lijkt mij, ik ben er niet 100% zeker van, dat de Cx kan, zelfs in een eenvoudige vorm, niet door vergelijking worden berekend...

Het was nodig om ze 1 voor 1 te bepalen in de windtunnel, vooral dankzij de eerste industriële windtunnel ter wereld in Eiffel, die nog steeds draait... daarom liep de Franse luchtvaart aan het begin van de 1e voorop eeuw!

Het is duidelijk dat we ze nu kunnen schatten door numerieke berekeningen en er zijn zeker benaderingsvergelijkingen om een ​​Cx van een vrij eenvoudige vorm te bepalen door wiskundige "compilatie" van de empirisch gevonden Cx... maar ik weet het NIET ZEKER!

Christophe schreef:Vloeistofmechanica is een complex vakgebied dat meer vereist dan een paar eenvoudige vergelijkingen (die ons alleen in staat stellen ordes van grootte te geven... als ze goed worden gebruikt...), en daarom is de calculus uitgevonden. tunnels...


Kwartaalbericht T3
Student Christophe Soupolait
Laatstejaars klasse S

Zodra Christophe het niet begrijpt, probeert hij de redenering te ontmantelen
van de leraar en stelt de formules van de cursus in vraag. Hij maakt een grapje,
hij beledigt, hij lacht dom, speelt de clown, en ondanks de opmerkingen
van zijn leraren is zijn gedrag niet veranderd. Het verpestte
zijn schooljaar.

Advies van de klassenraad : zowel een diepgaande vraagstelling als een verdubbeling
het is noodzakelijk om het te lage niveau te verhogen.
Dernière édition par FALCON_12 de 05 / 02 / 24, 20: 09, 1 keer bewerkt.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Discussies over de efficiëntie van windturbines




par Christophe » 05/02/24, 20:06

Grappig, ik lachte...maar jij bent dus de leraar als ik het goed begrijp?
(Ah, ik begrijp de betreurenswaardige toestand van het niveau van de studenten beter... : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: )

Hé meneer, u bent ook slecht in Frans!!

Wat ? Word ik naar het kantoor van de directeur geroepen? : Cry:

Hé meneer, het is daar niet!!

(zoals gewoonlijk bij jou hihihihi)
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 194-gasten