Hierbij de warmtepomp, die eind februari bij mij thuis geïnstalleerd zou moeten worden...

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Hierbij de warmtepomp, die eind februari bij mij thuis geïnstalleerd zou moeten worden...




par phil59 » 28/01/24, 18:20

Uiteraard komt er isolatie op de rails en BA13 erbovenop.

Buitenisolatie is een beetje een mythe vanwege de prestaties ervan.

Aan de bovenkant van het huis is uitstekende isolatie vereist, wat het grootste verlies met zich meebrengt.

De muren hebben een gemiddelde isolatie.

Het doel is niet om 0 te consumeren, maar om de kosten redelijk te verlagen.

De pomp zal vooral 's nachts, op rode dagen, draaien om een ​​zeer warme buffertank, een gasboiler en een kachel als aanvulling te hebben, 22 dagen per jaar.

Er komt deze zomer een PV bij, maar misschien nog wel een extra kWp, de panelen heb ik al, ik moet nog een omvormer repareren.

Het geheel wordt gefinancierd door de "vervuilers", 1€ voor mij.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Hierbij de warmtepomp, die eind februari bij mij thuis geïnstalleerd zou moeten worden...




par sicetaitsimple » 28/01/24, 18:29

phil59 schreef:Het geheel wordt gefinancierd door de "vervuilers", 1€ voor mij.


Kunt u dit specificeren? Heeft u hierboven aangegeven dat u niet in aanmerking kwam voor steun?
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Hierbij de warmtepomp, die eind februari bij mij thuis geïnstalleerd zou moeten worden...




par phil59 » 28/01/24, 18:46

Ik kom niet in aanmerking voor steun.

Daar is het zonder middelenvoorwaarden. Dossier ingediend in juli en zal eind februari, begin maart klaar zijn.

In mijn relaties hebben verschillende mensen van dit systeem geprofiteerd. Huidige bestanden blijven behouden, maar geen nieuwe bestanden.

De “cofrac” gaat voor en na de werkzaamheden valideren.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Hierbij de warmtepomp, die eind februari bij mij thuis geïnstalleerd zou moeten worden...




par Christophe » 28/01/24, 19:02

Voor moed met Albanese ambachtslieden! : Mrgreen:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Hierbij de warmtepomp, die eind februari bij mij thuis geïnstalleerd zou moeten worden...




par phil59 » 28/01/24, 19:24

Zoals ik al zei, ik ken verschillende "huizen" waar dit werk is gedaan, evenals lucht/lucht, en er is geen sprake van een ramp.
Soms is de finishing touch wat licht, maar voor ruim € 30,- ‘gratis’, kun je de finishing touch doen.

Er blijft het probleem van de toe te passen garantie, maar ik kruis mijn vingers.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Hierbij de warmtepomp, die eind februari bij mij thuis geïnstalleerd zou moeten worden...




par Christophe » 28/01/24, 19:30

Het is niet gratis, je betaalt er indirect voor... alles wat met werk voor € 1 te maken heeft, trekt oplichters en oplichters aan... zoals in het tijdperk van onrechtmatige subsidies op zonne-energie!

Vluchten !
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Hierbij de warmtepomp, die eind februari bij mij thuis geïnstalleerd zou moeten worden...




par izentrop » 28/01/24, 20:57

phil59 schreef:Geen directe subsidie, ik heb recht op vrijwel niets, paarse kleur op ik weet niet wat...

De isolatie van de opritten, met BA13, ga ik op zolder laten zetten.

Warmtepomp, ter vervanging van de gasboiler (die ik daarna laat staan ​​of weer in elkaar zet), en houtkachel, boiler, met buffertank van 500 liter, en edf-tempotarief, in 12 kVA.

Een “dingetje” thermoballon maakt het geheel compleet.

Alles voor vrijwel niets.

Op zeer koude dagen en rode dagen draait de pomp vrijwel niet.
Goed gezien. Jij beantwoordt mijn vragen.

Mijn buurman, die niet in nood verkeert, heeft van dit systeem geprofiteerd. 14 kVA lucht/water warmtepomp ter vervanging van stookolie, thermodynamische tank, isolatie van het kelderplafond, 40 cm op de niet in te richten zolder, dit alles voor € 1. Het lijkt mij dat ik dit hier al heb veroorzaakt.
Ze kwamen op een feestdag verschillende huurauto's tegen. Rond 17 uur was het allemaal voorbij.

Geluk :schok: Het is echt niet eerlijk tegenover degenen die echt in nood zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Hierbij de warmtepomp, die eind februari bij mij thuis geïnstalleerd zou moeten worden...




par Obamot » 29/01/24, 21:03

phil59 schreef:Uiteraard komt er isolatie op de rails en BA13 erbovenop.

Buitenisolatie is een beetje een mythe vanwege de prestaties ervan.
R=X Het is geen “opbrengst”, het is de thermische weerstandswaarde (van de isolatie…) dus ik ben het met je eens, degenen die in “opbrengst”, geloof in een mythe : Wink:

phil59 schreef: Aan de bovenkant van het huis is uitstekende isolatie vereist, wat het grootste verlies met zich meebrengt.
Dus als je denkt dat je verliezen lijdt, komt dat omdat het niet echt “geïsoleerd…” het doel van isolatie is juist om verlies te voorkomen.

In werkelijkheid creëer je met jouw redenering zwakke schakels - en hierdoor zullen de vloeistoffen thermodynamisch passeren, en dit is hoe je verwarmingsbehoefte zal toenemen. En zo verpest je vooral alle inspanningen om een ​​huis te isoleren.

Als u het voordeel van buitenisolatie (ITE) niet heeft begrepen, laat dit zien dat u niets begreep van het principe ervan, noch van wat het algemene gewenste doel werkelijk was.
Dernière édition par Obamot de 29 / 01 / 24, 21: 20, 1 keer bewerkt.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Hierbij de warmtepomp, die eind februari bij mij thuis geïnstalleerd zou moeten worden...




par phil59 » 29/01/24, 21:20

De pb is er niet.

Hoeveel voor buitenisolatie om hoeveel te besparen?

Voor een klassiek huis rekenen we rond de € 30.

Ok.

Hoeveel verdienen? Daar is de vraag.

Als het gaat om €300, €500 per jaar, wat heeft dat dan voor zin?

Aan de andere kant kost het investeren in een warmtepomp en zonnepanelen u veel minder tijd om winst te maken, en verbruikt u met uw zonneproductie zelfs minder energie.

Ik heb het niet over een zeef, maar over een geïsoleerd huis, meer niet.

Omdat het meeste ervan door het dak gaat, moet hier de meeste inspanning worden geleverd.

Tussen het slaapkamerplafond en de zolder heb ik al 200 of 240 mm, ik weet het niet.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Hierbij de warmtepomp, die eind februari bij mij thuis geïnstalleerd zou moeten worden...




par Obamot » 29/01/24, 21:22

: Cheesy: Je hebt 'raison' : Cheesy:
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten