OKOFEN pellematische instellingen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Clemclem
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/12/23, 10:21

Re: OKOFEN pellematic-instellingen




par Clemclem » 26/12/23, 11:05

Hallo allemaal, ik heb me zojuist op jullie geabonneerd forum die wemelt van de informatie, maar er is zoveel dat ik niet zomaar de basisverklaringen kan vinden, en de verklaringen die ik wel begrijp, zijn ondanks mijn onderzoek moeilijk te assimileren.

We hebben een OKOFEN Pellamic 14KW-ketel geïnstalleerd ter vervanging van onze olieketel voor de zomer voor een huis van 180-200m2. Sinds hij in de wintermodus staat, probeer ik te begrijpen hoe ik de verwarming moet beheren. In januari moet een technicus terugkomen vanwege een asbakprobleem. Ik zal van de gelegenheid gebruik maken om de situatie samen met hem te bekijken.

De vertegenwoordiger kwam vóór de vakantie, maar uiteindelijk bleef zijn uitleg eenvoudig, maar mijn toestemming om enkele parameters te wijzigen om te proberen een beter verwarmingscomfort te bereiken (moeilijkheid om de gevraagde comfortomgevingstemperatuur te bereiken) en ik programmeerde enkele parameters voor het bewaken van curven via de aanbevelingen gevonden op deze site (omdat de verkoper me niet kon vertellen wat ik moest configureren om te begrijpen of mijn ketel correct is geprogrammeerd), maar op dit moment kan ik ze niet echt lezen en begrijpen.

Ik wil graag bij u langskomen om te kijken of u mij kunt helpen begrijpen hoe u de curven moet lezen en welke parameters moeten worden aangepast. Ik ben een eenvoudige verpleegster, dus ik heb geen kennis. Ik ontdek en probeer te begrijpen.

Het probleem dat ik denk ik al heb gediagnosticeerd, is de moeilijkheid waarmee mijn ketel zijn CF1 T Dep Cons bereikt. vergeleken met de CF1 T Dep-metingen. wanneer het wordt gestart tijdens geplande verwarmingsperioden. Mijn ketel heeft maar ongeveer 1 uur nodig om de CF30 T Dep Cons te bereiken. Maar ik weet niet wat de reden is en wat ik van mijn kant moet aanpassen.

Mijn instellingen hier zijn:
Helling 1.4
Bochtvoet 40°C
Lim T ext comfort 18°C
Lim T ext gereduceerd 10 °C
Anticipatieduur: 180min => Ik heb nog geen verklaring voor de rol ervan kunnen vinden.
Smoothing 5 min => Ik heb nog geen verklaring voor de rol ervan kunnen vinden.

We hebben 13 radiatoren, 7 gietijzeren en drie moderne. Ik weet niet of dit helpt.

Bij voorbaat dank voor uw hulp over wat we moeten begrijpen, wat we kunnen aanpassen en bekijken met onze technicus.
toebehoren
Curven van 25 12 23.png
Curven van 25 12 23.png (203.69 KiB) 1178 keer bekeken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 169 gasten